728 x 90

فقر و بيكارى,

بیکاری جوانان را مجبور به مهاجرت به کلان شهرها می‌کند

-

بیکاری جوانان در ایران
بیکاری جوانان در ایران
خبرگزاری مهر آخوندی روز 13دی با انتشار گزارشی ضمن اذعان به فاصلۀ ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در استانهای کشور اعتراف کرد: هم‌اکنون بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار جوان به‌ویژه جوانان تحصیلکرده برای یافتن کار به کلان شهرهای کشور مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل، جوانانی از شمال ایران به مناطق نفت خیز جنوب می‌روند و افرادی از غرب و شرق کشور به امید یافتن کار راهی تهران و دیگر کلان شهرهای کشور می‌شوند.

بر اساس گزارش مرکز آمار وزارت کار، ۱‚ ۷۸ درصد مهاجرتهای صورت گرفته به تهران به‌منظور یافتن شغل بوده است. همین مهاجرت‌ها افزایش نرخ بیکاری در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ کشور از جمله اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، قم، مشهد و کرج را در پی داشته است.

یادآوری می‌شود که معاون وزیر کار رژیم به‌تازگی در همین رابطه اعتراف کرد: که برای کاستن از نرخ بیکاری جوانان به‌ویژه جوانان تحصیلکرده چاره‌ای جز ’صدور آنان به خارج از کشور’ وجود ندارد.


این در حالی است که به غیر از جوانان فارغ‌التحصیل کشور که تعدادشان تا پنج سال دیگر به بیش از یازده میلیون نفر می‌رسد، نیمی از جمعیت روستایی ایران که بالغ به بیش از ۱۱ میلیون نفر می‌شود، در نتیجۀ بیکاری و خشکسالیهای پیاپی به حاشیۀ شهرهای ایران مهاجرت کرده‌اند که البته این مهاجرتها با خود زیانهای اجتماعی گسترده‌تر و بالاتری را به همراه دارد و به گسترش اعتیاد منجر می‌شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی گردانندگان نظام ننگین آخوندی شمار معتادان هم‌اکنون به بیش از یک و نیم میلیون نفر می‌رسد که ۱۰ درصد شان را معتادان بی‌سرپناه تشکیل می‌دهند که از آنان تحت عنوان ’معتادان متجاهر’ نام برده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8588e761-ba13-4e1c-8cce-738488c403a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات