728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۲دی۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های باند رفسنجانی –روحانی در روز 12دی، دود و دم در مورد عقب‌نشینی آمریکا از تحریم جدید در مقابل نامه روحانی و تعظیم آمریکا به رژیم، عنوانهای اصلی و مهم روزنامه‌های این باند را پر کرده است، در روزنامه‌های باند خامنه‌ای این ادعاها با ریشخند مواجه شده و به آن حمله کرده‌اند:

کیهان: بخشی از نامه 8 نماینده مجلس به روحانی: باید موضع رسمی دولت در این باره سریعاً اعلام گردد... و اگر احیانا نقض برجام دانسته نمی‌شود، دولت دلایل خویش را آشکارا به ملت ارائه نماید. اگر نقض باشد، که چنین به نظر می‌رسد، و مقامات ایران بگویند ولی اقدامی انجام نشود، هم چوب را خورده‌ایم، هم پیاز را و هم پول را داده‌ایم.

کیهان: برخلاف سخن رئیس‌جمهور محترم در آذر ماه گذشته که پرونده هسته‌یی را تمام شده دانسته و نقد به موضوع را نفی کرده بود، باید گفت تازه ماجرا شروع شده و این دست واکنش‌های ضعیف، ثمری جز گستاخی دشمن ندارد. کاش مشاوران رئیس‌جمهور، راه‌هایی بهتر از نامه‌نگاری به ایشان توصیه می‌کردند.

وطن امروز: نگاه واقع‌بینانه به ماجرا می‌گوید اساساً این واکنش آقای رئیس‌جمهور را نمی‌توان مقابله دولت با تحریم جدید تلقی کرد. 2 نکته در این‌باره قابل تأمل است:
1-پروژه‌های دفاعی ایران در یک مسیر دیگر برنامه‌ریزی، هدایت و اجرا می‌شود؛ بنابراین چه آقای روحانی برای پیگیری برنامه‌های موشکی نامه می‌نوشت و چه نمی‌نوشت؛ برنامه‌های موشکی ایران دنبال خواهد شد!...
2- آقای روحانی در ماجرای قانون محدودیت تردد به خاک آمریکا که نقض برجام بود چرا واکنش نشان نداد؟


روزنامه‌های دلواپسان و باند خامنه‌ای یک صدا خواستار توقف برجام شده‌اند:

کیهان: تنها پاسخ به گستاخی آمریکا توقف برجام است

وطن امروز: بهتر بود جناب آقای روحانی به جای این نامه، نامه‌یی خطاب به آقای ظریف می‌نوشتند و ناظر بر موارد متعدد نقض برجام توسط اوبامای مودب و باهوش، به وزیر امور خارجه متذکر می‌شدند که ضمن تنظیم دست‌فرمان سیاست خارجه دولت اعتدال با نقض برجام توسط آمریکا، زین پس انجام یکسویه تعهدات برجامی توسط ایران متوقف شود.


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌رغم دود ودمهای ضداستکباری و ادعای توقف برجام، ابراز وحشت از نتیجه تحریمهای متوالی آمریکا علیه رژیم، اصلی‌ترین دغدغه آنها است:


وطن امروز: اگر جواد ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا دستها را بالا نمی‌برد و نیاز جریان سیاسی متبوع خود را به توافق هسته‌یی در آستانه انتخابات 7اسفند فاش نمی‌کرد، الآن در آستانه همین انتخابات، سوءاستفاده طرف مقابل از این نیاز رخ نمی‌داد.

جوان: این رفتارها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، قصد برداشتن تحریم‌ها را نداشته و اگر موقتاً اجرای تحریم‌ها را به تعویق می‌اندازند، نوعی اهداف سیاسی و از جمله اهداف مرتبط با انتخابات در ایران را دارند.

سیاست روز: در مجموع می‌توان گفت سیاستی که آمریکا دنبال می‌کند حذف توان دفاعی و موشکی ایران و آسیب‌پذیر ساختن آن در برابر تهدیدات است تا در نهایت هدف نهایی خود یعنی گزینه نظامی را اجرایی سازند.


جنگ قدرت در آستانه نمایش انتخابات مضمون بسیاری از مطالب روزنامه‌های حکومتی است که طی آن برای یک دیگر چنگ و دندان نشان داده‌اند، در خلال این دعوا ها فروپاشی نظام قبل از هر چیز به چشم می‌خورد:


آرمان: عطریانفر: اصلاح‌طلبان با ریزش نیروهای خود مواجهه خواهند بود

شرق: اصول‌گرایان و جناح‌های منشعب از آنها لشکر ناکامی هستند که به انتظار معجزه نشسته‌اند... اگر بخواهند تغییر روش بدهند، بعید است در کوتاه‌مدت راه به جایی ببرند. مگر این‌که مانند داستانهای هزارویک‌شب معجزه‌ای محیرالعقول رخ دهد و آنها را از این مسأله برهاند... در این میان اصلاح‌طلبان نیز شرایط چندان مطلوبی ندارند


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای گوشه‌هایی از حملات به رفسنجانی در جریان نمایشات جمعهٴ انعکاس یافته است:


جوان: سردارجوانی مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان این‌که امام سازی از شاخصه‌های فتنه اکبر است گفت جریان نفاق در حال حاضر در کشور برای امام‌سازی فعال شده است...هشدارهای رهبری پیرامون تحریف امام جدی است و دشمنان در پی فتنه بزرگ‌تر هستند.


به‌رغم ادعاهای دولت روحانیل در روزنامه‌های همین باند به بحرانهای اقتصادی اجتماعی به ناگزیر اذعان شده است:


قانون: اعداد ترسناک اقتصاد ایران: بدهی دولت 5برابر درآمد نفت سال 1395

جهان صنعت: عضو کمیسیون عمران مجلس: ایرلاینها خودسرانه قیمتها را بالا بردند

عصررسانه: رکود مطلق گریبان مسکن را گرفت
 
عصررسانه: سالانه 5هزار تهرانی در اثر آلودگی هوا می‌میرند.

عصرایرانیان: پشت پرده رکود انفعال عامدانه دولت است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e907a9e0-0f65-4875-b101-a273f70597e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات