728 x 90

برنامه موشکی ایران,تحریم‌ها علیه ایران,

نمایندگان کنگره آمریکا تاخیر در اعمال تحریمهای تازه علیه رژیم ایران را محکوم کردند

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
در پی چند آزمایش موشکی توسط رژیم آخوندی شماری از نمایندگان کنگره خواستار حسابرسی از رژیم آخوندی شده بودند. نمایندگان فوق گفته بودند: «ما عمیقاً نگران استمرار نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت توسط (رژیم) ایران از طریق آزمایش دومین موشک بالستیک در نوامبر 2015 هستیم. بار دیگر جامعه بین‌المللی فرصت آن‌را دارد تا عزم جزم خود را در قبال موارد نقض التزامات بین‌المللی توسط (رژیم) ایران به‌نمایش بگذارد».

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه 10دی خبر داد: دولت آمریکا لیستی از تحریمها را علیه برنامه موشکی رژیم ایران آماده کرده است. این لیست شامل حدود 12 فرد و شرکت در ایران، هنگ کنگ و امارات است که در ارتباط با برنامه موشکی رژیم ایران کار می‌کنند.
متعاقبا وال استریت ژورنال گزارش داد مقامات ارشد دولت اوباما خواهان تعویق تحریمها علیه رژیم آخوندی شده‌اند.

در واکنش به این اظهارات روز جمعه 11 دیماه (اول ژانویه) تعدادی از نمایندگان کنگره از جمله یک سناتور طرفدار توافق هسته‌ای گفته‌اند، پاسخ ندادن به دو آزمایش اخیر موشکی تهران، توان کشورهای غربی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تضعیف خواهد کرد.

سناتور کریس کونز ضمن محکوم کردن این اقدام دولت آمریکا گفت: «من معتقد به اجرای جدی توافق هستم که باعث شود ایران نتواند رفتارهای بد از خود نشان دهد. اگر ما این کار را نکنیم، ما خود راه تقلب را برای ایران باز می‌گذاریم»

سناتور باب کراکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، نیز گفته که با مقامهای دولت اوباما تماس گرفته و «نگرانی عمیق» خود ازتاخیر در اعمال تحریمها علیه رژیم ایران را به آنها اعلام کرده است.

مایک پامو، نماینده دیگر مجلس نمایندگان از ایالت کانزاس، نیز روز جمعه، تاخیر در اعمال تحریمها توسط دولت آمریکا را محکوم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53920fc7-15f5-4e2e-a6bd-822e31a208c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات