728 x 90

فقر و بیکاری,

سونامی بیکاری، تهدید امنیتی نظام!

-

بیکاری -آرشیو
بیکاری -آرشیو
این روزها هر کدام از رسانه‌های رژیم نسبت به موج فزایندهٴ بیکاری جوانان هشدار می‌دهند.

سایت تابناک 5 دیماه 94متعلق به پاسدار رضایی در مقاله‌یی با عنوان موج جدید بیکارانی با مدارک فوق‌لیسانس و دکترا نوشته: حدود 6هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی (phd) در سطح کشور بیکار هستند و هم‌اکنون شاهد موج جدیدی از بیکاری آن هم در میان صاحبان مدارک بالای تحصیلی هستیم.

خبرگزاری تسنیم ارگان نیروی تروریستی قدس هم نوشته است کم نیست تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که با مدارک تحصیلی فوق‌لیسانس و دکترا به‌دلیل نبودن بازار کار مناسب جزو جمعیت بیکاران به حساب میایند.

خبرگذاری مهر آخوندی هشدار می‌دهد که بیکاری منشأ بسیاری از منکرات است و روزنامه حکومتی جوان از افزایش بیکاری در امسال و سال بعد خبر می‌دهد. سایت اقتصاد آنلاین رژیم هم هشدار می‌دهد که 2میلیون نفر در آستانهٴ بیکاری هستند. البته این نگرانیها فقط به رسانه‌های رژیم ختم نمی‌شود، در مجلس ارتجاع هم به‌اصطلاح نمایندگان، مستمراً نسبت به سونامی بیکاری هشدار می‌دهند:
موئد حسینی صدر- مجلس ارتجاع- 6 دی: ”رکود همه را مستاصل کرده است، بیکاری جوانان را مضطرب کرده است، بیش از 6 میلیون بیکار داریم. اجازه دهید اصل 28 قانون اساسی را قرائـت کنم. هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه شغل را تأمین کنه. آقایان مسئول، وزرا، دولت شغل وظیفه شما است آدرس غلط ندهید. مردم را درست راهنمایی کنید، باید برای جوانان شغل تأمین شود ”.

سوالی که این بین پیش می‌آید این است که چرا کارگزاران رژیم این همه نگرانند؟ آیا این نگرانی از بابت خود جوانان و مشکلات معیشتی و زندگی آنهاست یا این‌که دلیل دیگری دارد؟ پاسخ را از زبان کارگزاری به نام رضا رحمانی، عضو مجلس ارتجاع دنبال می‌کنیم: ”وقتی که می‌گوییم بیکاری و موارد دیگر واقعاً بیکاری یکی از معضلات اساسی کشور شده و به‌نظر بنده حقیر امروز مهمترین حتی تهدیدی که ما را از حوزه‌های دیگر حتی امنیت هم تهدید می‌کند همین مسأله هست به‌ویژه اینکه اکثر بیکاران و جویندگان شغل ما تحصیلکردگان دانشگاهی هستند" ... (رادیو رژیم- مجلس ارتجاع 29آذر94)

این کارگزار رژیم مقداری پرده‌ها را کنار می‌زند و نگرانی اصلی را بارز می‌کند، نگرانی از امنیت نظام!

واقعیت این است که تمام نگرانی آخوندها از امنیت نظام جهل و جنایت ولایت است. به‌ویژه در شرایط بعد از جام زهر اتمی که رژیم بیش از پیش ضعیف شده و بحرانهای فزایندهٴ داخلی و بین‌المللی آن را در بر گرفته و نمایش انتخابات و جنگ گرگها بر سر هژمونی هم مزید بر علت شده و آخوندها را به مراتب ضعیف‌تر کرده است. به تمامی اینها باید اعتراضات جوانان جویای کار، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را هم اضافه کرد. اعتراضاتی که خبرهای آن به‌طور روزانه از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. پس باید به آخوندها و کارگزارانشان حق داد که نگران باشند. چرا که وقتی لشکر میلیونی بیکاران به حرکت دربیاید چنان حرکتی به‌پا خواهد شد که امنیتی برای کل نظام ولایت باقی نخواهد ماند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f355a623-503f-455a-9b1e-02745cef59d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات