728 x 90

اخبار روسيه,اخبار اروپا,

کاخ سفید: ادعای پوتین در مورد نقش آمریکا در سرنگونی هواپیمای روسی مزخرف است

-

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید
27آذر 94 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ادعای پوتین درباره هماهنگی میان آمریکا و ترکیه برای سرنگونی سوخوی روسیه مزخرف است.

جاش ارنست افزود: ترکیه هم‌پیمان آمریکا در ناتو است. ما از حق ترکیه در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش حمایت می‌کنیم. اطلاعات موجود درباره این حادثه، نقض حریم هوایی ترکیه از سوی جنگنده‌های روسیه را نشان می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما می‌دانیم که خلبانان ترکیه، به خلبانان روسیه درباره نقض حریم هوایی کشورشان هشدار داده‌اند و این هشدارها از سوی خلبانان روسیه نادیده گرفته شده است.

جاش ارنست گفت: ادعاهای روسیه، هیج تناسبی با چالشهای بزرگی که ما در سوریه با آن روبه‌رو هستیم، ندارد. به جای این کار ترجیح می‌دهیم که روسیه شیوه جدیدی برای همکاری بیشتر با آمریکا و همپیمانانش از جمله ترکیه بیابد.

پوتین روز پنجشنبه 26آذر 94 در یک کنفرانس خبری ادعا کرده بود در سرنگونی سوخوی روسی میان آمریکا و ترکیه هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود. جاش ارنست این ادعا را مزخرف نامید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e774b6e2-bc4c-4418-b0fd-eae829996bae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات