728 x 90

آمريكاى جنوبى,

آرژانتین پرونده جنایت تروریستی رژیم ایران در بوئنوس‌آیرس را فعال کرده است

-

بمب‌گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین
بمب‌گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین
دولت جدید آرژانتین دفتر جدیدی را برای تحقیق درباره بمب‌گذاری تروریستی بوئنوس‌آیرس و مرگ قاضی شهید آلبرتو نیسمن تشکیل داد.

گزارشی از آخرین تحولات این پرونده، در زیر می‌آید:
روز دوشنبه دولت مائورو ماکری استیناف دولت قبلی علیه رأی دادگاه فدرال درباره غیرقانونی اعلام ‌کردن توافق برای همکاری با رژیم آخوندی در پرونده بمب‌گذاری آمیا در سال 94 را پس گرفت.

این توافق در سال 2013 بین دولت فرناندز و رژیم برای به‌اصطلاح تحقیقات درباره این بمب‌گذاری صورت گرفت که متهمان اصلی آن سران رژیم آخوندی از جمله رفسنجانی و ولایتی هستند.

در پی این اقدام، رائول پله دادستان فدرال آرژانتین از دادگاه خواست، اطلاعات جدید را برای بازگشایی پرونده مربوط به تبانی میان دولت فرناندز و رژیم به‌منظور پوشاندن نقش حکومت آخوندی در بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس مورد بررسی قرار بدهد.

قاضی نیسمن که پرونده جنایت تروریستی سران رژیم را پیگیری می‌کرد، روز 28 دیماه 93 چند ساعت قبل از ارائهٴ شهادت در برابر کنگرهٴ آرژانتین درباره زد و بند دولت فرناندز برای لاپوشانی نقش رژیم، کشته شد.

مرگ وی اعتراضات شدید شخصیتهای آرژانتینی و تظاهرات گسترده مردمی در این کشور را به‌دنبال داشت.

رسانه‌های آرژانتین می‌گویند، دولت ماکری مصمم است شکایت نیسمن علیه رئیس‌جمهور قبلی را مجدداً فعال کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c653844-dbf1-44ad-966b-5b2b736cb2e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات