728 x 90

اخبار کارگری,

دهمین روز اعتصاب غذای، ۱۰هزار کارگر واحدهای پتروشیمی

-

کارخانه پتروشیمی ماهشهر
کارخانه پتروشیمی ماهشهر
بندر موسوم به خمینی - روز یکشنبه 22آذر 94، نزدیک به 10هزار نفر از کارگران استخدامی واحدهای پتروشیمی برای دهمین روز متوالی از گرفتن غذا در محل کار خودداری کردند و در حالت اعتصاب‌غذا در شرکتها هستند، این کارگران که مربوط به واحدهای پتروشیمی بندر خمینی (6000نفر) پتروشیمی موسوم به تندگویان (1500نفر) پتروشیمی بوعلی (1000نفر) و پتروشیمی الوند (2000) نفر هستند به‌دلیل فشارهای وارده از طرف ایادی رژیم در شرکت نفت خوزستان دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند، ایادی رژیم این کارگران را از پوشش شرکت نفت خارج کرده و خودشان به‌صورت باندی یک شرکت خصوصی به نام هولدینگ تأسیس کرده‌اند، که در این شرکت به کارگران استخدامی اعلام شده که چون هولدینگ یک شرکت خصوصی هست لذا از این به بعد کلیه مزایای کارگران استخدامی که تابه‌حال شامل شما بوده حذف می‌شود، و حقوق شما هم معادل کارگران پیمانی و قراردادی باید محاسبه بشود، به همین خاطر نزدیک به 6ماه است که کلیه مزایای کارگران استخدامی را از این کارگران قطع کرده‌اند.

مزایایی مثل حق مسکن، امکان استفاده از بیمارستانهای دولتی و حق کارانه و.. و به کارگران گفته شده که شما باید از پوشش وزارت نفت خارج شده و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار بگیرید که این به‌معنای کاهش حقوق و حذف مزایای کارگری بعداز سالها سابقه کار این کارگران است. که به همین دلیل کارگران دست به اعتصاب زده و از خوردن غذای شرکتی امتناع کرده و اعلام کرده‌اند که چنان‌چه تا روز یکشنبه 22آذر به خواسته‌های آنها رسیدگی نشود از روز دوشنبه 23آذر اعتصاب سراسری کرده و دست از کار خواهند کشید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63230126-a305-4bbe-9d18-ef1e7f32129f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات