728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۷اذر ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی واکنش به اظهارات اخیر آمانو در مورد خاکستری بودن گزارش آژانس در مورد ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌یی بیشترین و گاه اولین عنوانها را به خود اختصاص داده است، روزنامه‌های باند خامنه‌ای سوز و گداز کرده‌اند و روزنامه‌های باند رفسنجانی بر تداوم مسیر زهر خوران تأکید کرده‌اند:


آفتاب یزد: علی خرم سفیر سابق در سازمان ملل اظهارات اخیر مدیر کل آژانس را بررسی کرد: گزارش آمانو منفی هم باشد دولت با تندروها همکام نمی‌شود


عصر ایرانیان: آمانو: تضمینی برای صلح‌آمیز بودن فعالیتهای ایران نمی‌دهیم – آب پاکی قاضی «برجام» روی دستان دیپلماسی


کیهان: آژانس دبه کرد – پیش‌بینیها درست بود – ایران: اگر پرونده پی‌ام دی بسته نشود اجرای برجام را متوقف می‌کنیم


وطن امروز: برجام بر لبه پرتگاه


بررسی اظهارات آمانو در روزنامه‌های باند خامنه‌ای علاوه بر سوز و گداز و ابراز وحشت از تداوم تحریمها بهانهٴ حمله به باند رفسنجانی – روحانی و برجام شده است برای نمونه نگاهی داریم به یادداشت روز ارگان خامنه‌ای به قلم پاسدار حسین شریعتمداری:


کیهان: ترجمه روان آنچه آمانو در مصاحبه اخیر خود گفته است دقیقا- تأکید می‌شود دقیقا- این است که پرونده‌ هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران هرگز بسته نخواهد شد و این چالش، مادام که دولت آمریکا نفس می‌کشد، از نفس نخواهد افتاد... . در توصیف آنچه داده و آنچه گرفته‌ایم، اعلام کرده بودیم «در یک کلمه باید گفت اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم». این توصیف با مخالفت آمیخته به عصبانیت برخی از دولتمردان محترم روبه‌رو شد که برجام را «بزرگترین دستاورد قرن»! «فتح‌الفتوح»! «تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ایران»! و... می‌دانستند!... آیا هنوز هم می‌توان به آمریکا و متحدانش اعتماد کرد و با افتخار از فرمول برجام برای حل و فصل مسائل منطقه‌ سخن گفت؟!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای دود و دمهای عراقچی را که گفته است غرب یا برجام یا پی‌ام دی را انتخاب کند؛ تیترهای صفحه اول خود کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند نگرانی خود را از پیامدهای موضعگیری آژانس پنهان کنند:


وطن امروز: با اظهارات آمانو این نگرانی تشدید شده است که طرف مقابل به‌رغم برجام و عقب‌نشینی هسته‌یی ایران، اما هم‌چنان به‌دنبال آن است تا مسیر بهانه جویی علیه برنامه هسته‌یی ایران را باز نگه‌دارد! این رفتار آژانس قطعاً به‌معنای عدم حسن‌نیت طرف مقابل برای پایان مخاصمه هسته‌یی است و البته به‌معنای مرده به دنیا آمدن برجام نیز خواهد بود!


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای با چماق «نفوذ» حملات گسترده‌یی علیه باند رقیب صورت گرفته است. سمت اصلی این حملات مقدمه چینی برای حذف رقبا در شعبدهٴ انتخابات آتی است، دو نمونه از یک روزنامه را ببینید:


وطن امروز: زمانی که سال 88 شعار «نه غزه، نه لبنان» توسط برخی از همین آقایان تشویق می‌شد یا در مقابل آن سکوت می‌شد، معلوم است «نفوذ» نتیجه داده است... زمانی که در فتنه88، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» سر داده می‌شود و برخی از همین آقایان آن را تشویق می‌کنند یا در مقابل آن سکوت می‌کنند، معلوم است که «نفوذ» نتیجه داده است


وطن امروز: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان جمهوری اسلامی برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی از جمله نفوذ به مجلس را مدنظر دارند، گفت: دشمنان قصد دارند مجلس از انقلاب و ولایت به‌ دور باشد


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای ابراز وحشت از شکاف در باند ولی‌فقیه، و هدف نفوذ بودن وی، اذعان روشنی از وضعیت از هم گسیخته نظام است:


رسالت: متأسفانه در خلال بحثهای همگرایی بین اصول‌گرایان برخی از روی غفلت گروههایی که در جریان اصول‌گرایی در صیانت از ارزشهای انقلاب نقش پیشتازی دارند، را متهم به تندروی و افراطی‌گری می‌کنند. از سوی دیگر برخی که این پیشتازی را نمایندگی می‌کنند برخی دیگر را متهم به وادادگی و فاصله گرفتن ازاصول و شعارهای انقلاب و ارزشها می‌کنند. دشمن و نامحرمان انقلاب هم در این شکاف، واگرایی بین اصول‌گرایان را مدیریت می‌کنند.


وطن امروز: در جنگ نرم دقیقاً چه حوزه‌ها و محورهایی مورد هدف قرار می‌گیرد؟ همه می‌دانیم مهم‌ترین باور سیاسی جامعه ما که دشمنان نظام در جنگ نرم به‌دنبال مقابله با آنند، اصل «ولایت فقیه» است.


روزنامه‌های حکومتی خبر از رکوردهای جدید در بحران اقتصادی و فساد حکومتی می‌دهند:

شرق: اختلاس در ایران به شوخی تبدیل شده است


عصرایرانیان: رکورد افزایش نقدینگی در شهریور شکسته شد؛ رشد ۱۱.۵ درصدی حجم نقدینگی طی 8ماه


جهان صنعت: افزایش نرخ دلار سفره مردم را کوچکتر می‌کند؛ زمستان سخت اقتصادی


تعادل: کسری درآمد 18هزار میلیارد تومانی دولت در 6ماهه اول.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3238ace3-a1c1-443f-9777-6c94187003a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات