728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى ,عمليات تروريستى,

سخنرانی شهرداران و شخصیتهای فرانسوی و دیگر کشورها در گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه و یادبود قربانیان حملات تروریستی پاریس - ۳۰آبان ۹۴

-

گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه و یادبود قربانیان حملات تروریستی پاریس
گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه و یادبود قربانیان حملات تروریستی پاریس
اورسور اواز- 21نوامبر 2015
در گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه و یادبود قربانیان حملات تروریستی پاریس که روز شنبه ۳۰ آبان 94 با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در اورسور اواز برگزار شد، شخصیتهای سیاسی، حقوق‌بشری، شهرداران و منتخبان فرانسوی و نمایندگان جامعه مسلمانان فرانسه در سخنان خود ضمن محکوم‌ کردن تروریسم و افراط‌گرایی تحت نام اسلام، بر لزوم مقابلهٴ قاطع با هر شکلی از بنیادگرایی مذهبی تأکید کردند.

سخنرانان از مجاهدان اشرفی که در همبستگی جهانی با مردم فرانسه در برگزاری مراسم یک دقیقه سکوت بر روی خرابه‌های بر جای مانده از حمله موشکی 7آبان، همدری خود را با مردم فرانسه ابراز داشتند، قدردانی کردند.


اینگرید بتانکور - کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا:
سلام دوستان بسیار عزیزم، می‌خواهم بگویم: خواهران و برادرانم. روزهاست به آنچه از سر می‌گذرانیم فکر می‌کنم و تلاش دارم نه تنها به‌لحاظ عقلی، بلکه با قلبم مسأله را بفهمم. زیرا مثل همهٴ شما من هم به‌شدت از وقایع 13نوامبر در پاریس آشفته‌ام. طبعاً این‌جا با شما به‌یاد می‌آورم که دقیقاً 20روز پیش، همین‌جا، در همین جایگاه بودم، برای سوگواری و ادای احترام به قربانیان جامعه شما، خواهران و برادران بسیار شجاع ما، قهرمانان دوران معاصر که انتخاب کرده‌اند تا جایی که ممکن است در نزدیکی ایران بمانند، در کشوری مثل عراق، تا به یک امید، مکانی برای طلب حق و صدایی در صحرا برای دموکراسی، آزادی و برابری زنان تبدیل شوند. آن هم در جهانی که متأسفانه به‌دست زن‌ستیزی، دیکتاتوری و خشونت افتاده است. 20روز پیش من برای جان‌باختگان شما گریه می‌کردم. امروز برای جان‌باختگان خودم می‌گریم. روشن است که 20روز پیش دشمن، همه می‌دانیم، تروریستهای حکومتی، تروریستهای (رژیم) ایران بودند که به عراق آمده بودند امروز دشمن کس دیگری است. نام داعش را بر آن می‌گذارند، اسمی که خودش به خودش داده، و پشت این چهره‌ها که خود را پنهان می‌کنند، ما همان ایدئولوژی، همان ارزشها، همان عصبانیت و همان خشونت را داریم. همان عطش برای خونریزی، تخریب و تباهی وجود دارد.

فکر می‌کنم امروز کافی نیست که بگوییم، این اسلام نیست. به‌نظرم مهم است روشن باشد و گفته شود که این ضداسلام است، برداشت دیگری از اسلام نیست، بلکه ضداسلام است و از این ایده باید به‌صورت دینی دفاع کرد و آن‌را مورد بحث قرار داد، آن هم با استدلال‌هایی که بتوانند در برابر استدلال‌های افراط‌گرایان پاسخگو باشند. چرا این مسأله اهمیت دارد؟ زیرا اگر ما این کار را این‌جا انجام ندهیم، یعنی در فضای دموکراسی، در نتیجه مجبوریم تنها برداشت از اسلام را بشنویم، یعنی برداشت رژیم ایران، برداشت عدم برابری زنان، اعمال مذهب بر سیاست، طرد، خشونت، (اقدامات) خودسرانه و قضاوت کور است و به همین خاطر باید از این‌جا گفت، در این‌جا، در فرانسه یک اسلام دموکراتیک وجود دارد تا در برابر اسلام حکومت مذهبی (رژیم) ایران قد علم کند. از این‌رو برای من خانم رجوی، صادقانه فکر می‌کنم، شما که در فرانسه قربانی این اسلام افراط‌گرا هستید و کتابی نوشته‌اید تا توضیح بدهید، چرا این اسلام نیست، شما که برابری زنان را در جنبشتان به یک اولویت تبدیل کرده‌اید، شما که اعتقاد دارید می‌توان در یک جامعه اسلامی در دموکراسی و در یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت زندگی کرد، شما که سالهاست به این مسأله فکر می‌کنید، شما صدایی هستید که ما باید بشنویم. ما به تفکرات شما نیاز داریم، به الگوی شما نیاز داریم، به الگوی همهٴ کسانی که امروز در این‌جا با شما هستند نیاز داریم، کسانی که مبارزه خود را از دیروز یا از جمعه 13نوامبر شروع نکرده‌اند، بلکه از زمان اشرف و البته بسیار قبل از آن مبارزه می‌کرده‌اند. شما ایرانی‌هایی که هنوز در خودتان عطش یک ایران آزاد و مبتنی بر برابری زن و مرد را دارید، این برای ما به‌عنوان فرانسوی مهم است که بدانیم، در جهان اسلام و در میان مسلمان فرانسه، برابری زن و مرد ارزشی است که از آن دفاع می‌شود. ما به این نیاز داریم، چرا؟ چون اگر پرچم‌های آزادی، برابری و برادری را زمین بگذاریم، خودمان را رها کرده‌ایم و آنچه به‌عنوان نوری در جهان ‌نمایندهٴ آن هستیم بر زمین می‌افتد. فکر می‌کنم که ما اجازه نداریم به تفرقه بیفتیم. ولی برای متحد بودن، ما باید با شجاعت بسیار زیادی متحد بشویم، زیر پرچم خوبی در برابر بدی. متشکرم.

ژان پیر بکه سخنران بعدی گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه در اورسور اواز بود؛ وی ضمن قدردانی از مقاومت ایران به‌دلیل برگزاری این مراسم، گفت: از همان روز اول شما تروریسم را افشا کردید و حمایت و همبستگی خود را با قربانیان اعلام کردید. مردم از این ابتکار شما تشکر می‌کنند که در نوع خود نمونه است.

خانم رئیس‌جمهور، شما مقاومت می‌کنید. شماها مقاوم هستید. امروز همهٴ ما از این مقاومت هستیم و در برابر این شرایط می‌ایستیم. شما از دیرباز یک موضع روشن داشته‌اید و طبعاً در صف اول این مبارزه قرار دارید. در این مبارزه شما در کنار مسلمانهای دموکرات هستید. شما اولین قربانیان این مسأله هستید.

ژان پیر بکه با اشاره به حمله موشکی به لیبرتی به‌عنوان یک عمل تروریستی حکومتی از سوی رژیم آخوندی، افزود: «ما نمی‌توانیم مانع مقایسه این تروریسم حکومتی در سه هفته پیش و تروریسم داعش که در واقع یک دولت نیست، بلکه یک سازمان جنایتکار بین‌المللی است، بشویم. در نتیجه باید این مسأله را افشا کرد. ما باید همگی در مقابل آنها گردهم بیاییم. برای ارزشهایی مانند آزادی، برابری، برادری و جدایی دین از دولت.

برونو ماسه شهردار ویلیه آدام سخنران بعدی این مراسم بود؛ وی گفت: به‌رغم درد و رنجی که متحمل می‌شویم و درد و رنجی که مردم ایران هر روزه با آن مواجهند و (به‌رغم) سوءقصدهای بسیار زیادی که ساکنان لیبرتی متحمل می‌شوند، شما هم‌چنان قدرت سهیم شدن در این درد و رنج را دارید.

شما از یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک دفاع می‌کنید؛ در کشوری در خاورمیانه که امروز در دست دیکتاتورها است.

مقاومتی که شما از سالها پیش تجسم آن بوده‌اید بسیج می‌شود و راه از طریق یک ایده باز می‌شود؛ و آن این است که در همهٴ شرایط مقاوم بایستیم. ما باید همان‌طور که شما آن‌را انجام می‌دهید، سختگیریها و اعمال وحشیانه را افشا کنیم تا حقیقت را نشان بدهیم. خانم رئیس‌جمهور، دوستان عزیز در کمپ لیبرتی که تا این حد رنج می‌برید، به همهٴ مقاومین در برابر بنیادگراهای مذهبی می‌گویم، الگوی مقاومتی که شما نشان‌دهندهٴ آن هستید، به ما می‌فهماند که هیچ چیز به‌راحتی به دست نمی‌آید و ما می‌بایست همواره هشیار باشیم.

سیلوی فاسیه شهردار لوپن در سخنرانی خود در گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه در اورسور اواز، گفت: مردم فرانسه این‌را درک کردند که همهٴ ما در برابر افراط‌گرایی اسلامی متحدیم و من به‌رغم همهٴ مشکلات دید مثبتی به آینده دارم باید واقعاً علیه افراط‌گرایی اسلامی متحد شد. من معتقدم که ما می‌توانیم این کار را بکنیم و فردا با مریم رجوی ما خود را در کشور شما خواهیم یافت، در ایران و در کشورهایی که امروز از آزادی محرومند، برابری زن و مرد ندارند و آنچه را که ما در فرانسه می‌توانیم داشته باشیم ندارند؛ من مطمئنم که می‌توانیم به‌همراه هم این آزادی را به‌دست بیاوریم. من از شجاعتتان تشکر می‌کنم. ما هم این شجاعت را خواهیم داشت. شما الگوی واقعی برای ما هستید و من به خودم می‌گویم، مریم رجوی زنی برای ما، به‌عنوان یک زن نمایندهٴ این مسألهٴ غامض است. من می‌توانم سختی‌یی را که شما از سالها پیش در یک شرایط بسیار دشوار کشیده‌اید احساس کنم؛ و فکر می‌کنم شما بسیار شجاع هستید.

ژان کلود ژگوده شهردار شهر گریزی سور سن، در سخنان خود، به سوءاستفادهٴ بنیادگرایان از نام اسلام برای توجیه جنایات خود اشاره کرد، و گفت: «اسلام دروغین متعلق به تروریست‌هاست. مزدورانی که خود را پشت یک مذهب پنهان می‌کنند و آن‌را در عمل انجام نمی‌دهند. (من) امروز نمایندهٴ 42 شهرداری هستم که به من نمایندگی داده‌اند. امروز ما همگی در راست یا چپ در تظاهرات و گردهمایی‌ها دور هم جمع می‌شویم خانم رئیس‌جمهور، شهرهایی که ما نمایندگی‌شان را به‌عهده‌ داریم به شما کمک می‌کنند. شما یک مبارزه عالی را به‌پیش می‌برید. من فکر می‌کنم که شما حتماً به هدف خود خواهید رسید... ما از چندین سال پیش از شما حمایت می‌کنیم و به این حمایت ادامه خواهیم داد. سعی می‌کنیم پیام شما را برسانیم. زیرا مبارزه شما، شایستهٴ حمایت است. آنچه روز 13نوامبر رخ داد، زشت و نفرت‌انگیز بود. از شما به‌خاطر (مراسم) امروز تشکر می‌کنم.
 

حلیمه بومدین نمایندهٴ پیشین مجلس سنای فرانسه در سخنرانی خود، ضمن قدردانی از مقاومت ایران به‌دلیل برگزاری چنین مراسمی، گفت:

خانم (رجوی)، من از شما تشکر می‌کنم که فرصت آن‌را به من دادید که بگویم می‌بایست دوباره به ارزشهایمان یعنی آزادی، برابری و برادری و عدالت معنا ببخشیم. زیرا تنها عدالت است که می‌تواند به ما اجازه دهد به زندگی ادامه بدهیم. چون در این‌جا هم، صلح بدون عدالت وجود نخواهد داشت»..

 

خلیل مرون مدیر مسجد بزرگ اوری در فرانسه سخنران بعدی این مراسم، همبستگی خود را با مجاهدان اشرفی به‌عنوان رئیس کمیته دفاع از اشرفی‌ها، اعلام کرد و سپس به جنایات تروریستی پاریس پرداخت و گفت:

اگر خود را اشرفی نامیده‌ام یا تونسی نامیده‌ام، برای این بوده که اشرفیها مورد حمله قرار گرفته بودند. و برادران من در تونس نیز مورد حمله قرار گرفته بودند. امروز من نیاز ندارم که اعلام کنم من فرانسوی هستم. من فرانسوی هستم. من خود را همبسته با هموطنانم می‌دانم که جان خود را از دست دادند.

 

تروریستهای 13نوامبر مرتکب بزرگترین اشتباه شدند که علیه آنها چرخید. آنها فکر کردند که می‌توانند ما را به دام بیندازند، یعنی ایجاد یک شکاف بین مسلمانان واقعی این کشور و بقیهٴ مردم فرانسه. اما چون آنها تنوع و گوناگونی ما را هدف قرار داده بودند، یهودی، مسیحی، مسلمان، بی‌خدا. خون همهٴ آنها با هم ریخته شد.

 خلیل مرون همچنین گفت: آنچه امروز مهم است، در برابر کسانی که خواهان آن هستند که جنگ داخلی در میان ما روی دهد، (این است که) به آنها بگوییم، شما مانع شعله‌ور کردن نور آگاهی ما نخواهید شد تا با یکدیگر به دور آزادی، برابری و برادری متحد شویم. بدون جدایی دین از دولت، من نمی‌توانستم مسجدی به این بزرگی در اوری برپا کنم».

 

در ادامه این مراسم، آلن ویوین وزیر پیشین دولت فرانسه در امور اروپایی سخنرانی کرد، و گفت: «در این لحظات سخت همهٴ ما شاهد همبستگی واقعی هستیم. از سالها پیش دموکراتهای ایرانی تلاش می‌کنند در کشورشان یک دموکراسی برقرار کنند که به حقوق زنان و مردان احترام بگذارد. آنها تلاش می‌کنند تا دولتی به وجود بیاورند که وارد جامعه جهانی بشود و جایگاهش را به‌دست بیاورد. امروز، دوستان در تبعید ما توجه زیادی داشتند تا در این گردهمایی یاد کسانی که در کشتار پاریس کشته شدند گرامی داشته شود.

 

ایرانیان در تبعید که یاد قربانیان کشتار فرانسه را گرامی می‌دارند، (خودشان) از سالها پیش سرکوب شده‌اند و آخرین آن، رگبار موشکهایی بود که به کمپ لیبرتی اصابت کرد. آنها زنان و مردانی هستند که خواهان این نوع از تبعید شده‌اند تا برخیزند و یک ملت خوشبخت و صلح‌جو را به‌وجود بیاورند. ما فقط می‌توانیم به آنها درود بفرستیم. آنها همواره در رنج‌ها و ناراحتی‌ها، در کنار فرانسه بوده‌اند.

 

در گردهمایی همبستگی با مردم فرانسه در اورسور اواز، بلال بلی موکونو از شاهدان و مجروحان حمله تروریستی در استاد دو فرانس پاریس، ضمن تشریح صحنه‌های انفجاری توسط دو تن از تروریستها در استادیوم ورزشی پاریس که از نزدیک شاهد آن بوده، مشاهداتش از کشته و مجروح شدن مردم بیگناه در استادیوم و اقدامات مردم برای نجات جان قربانیان بعد از این عملیات تروریستی، شرح داد. وی در ادامه درباره بنیادگرایان گفت:

من آنها را یک مشت افراطی می‌نامم. آنها گمراهند و ربطی به اسلام ندارند.

 

من آمدم در این مورد شهادت بدهم، زیرا وقتی این اتفاق در فرانسه افتاد من یازده سپتامبر 2001 را به‌خاطر آوردم. کشتار مردم ایران را به‌یاد آوردم. کشتار در آفریقا را به‌خاطر آوردم.

 

ما باید به خودمان بگوییم، ما برای اشرفی‌ها می‌ایستیم. برای فرانسه می‌ایستیم ولی باید برای تمامی کشورها بلند شد و ایستادگی کرد. همهٴ کشورهایی که دموکراسی در آن وجود ندارد. جایی که زنان و کودکان سرکوب و کشته می‌شوند.

 

پائولو کازاکا نمایندهٴ پیشین پارلمان اروپا سخنران بعدی این گردهمایی بود؛ وی گفت:

ما این‌جا با هم هستیم تا برای کشتار وحشتناک 13نوامبر سوگواری کنیم. همان‌طور که سایر سخنرانان یادآوری کردند، ما نمی‌توانیم کشتارهای دیگر، به‌خصوص آخرین کشتار در 29اکتبر در کمپ لیبرتی را فراموش کنیم. این هفتمین کشتار توسط رژیم ایران در عراق علیه پناهجویان ایرانی است که در عراق هستند.

پائولو کازاکا اضافه کرد:

بنیادگرایی و افراط‌گرایی اسلامی با اسلام متفاوت است. یک کتاب در مورد بنیادگرایی توسط محمد محدثین نوشته شده که فکر می‌کنم همهٴ کسانی که می‌خواهند چالشهای فعلی ما را درک کنند، باید آن‌را به‌دقت بخوانند...

 

وی سپس با تأکید بر هم‌جبهگی رژیم آخوندی با داعش و ماهیت یکسان بنیادگرایان اسلامی، گفت: «این بنیادی است که درک کنیم، ایرانی‌هایی مانند خانم رجوی وجود دارند که به‌صورت روشن و آشکار و بدون ملاحظه‌یی، همبستگی خود را با قربانیان فرانسه اعلام می‌کنند. در حالی‌که آخوندها در ایران دارند می‌گویند که اشتباه از فرانسه بوده است؛ اشتباه از طرف قربانیان بوده است. باید این تمایز را قائل شد. من فکر می‌کنم که این برنامه دارای اهمیت است و غیرممکن است که بتوانیم علیه بنیادگرایی اسلامی مبارزه کنیم، بدون آن‌که از مقاومت ایران حمایت کنیم.

 توفیق سبتی معاون شورای مسلمانان فرانسه آخرین سخنران این گردهمایی در سخنرانی خود، تصریح کرد:

اسلام ایدئولوژی تنفر و جنایت و تروریسم نیست. ما هرگز نباید از توضیح در این مورد خسته بشویم که هر گونه خشونت و یا تروریسمی را رد می‌کنیم. خشونت و تروریسمی که نافی ارزشهای صلح و برادری است. این تروریسم که وحشت را در جهان می‌پراکند، تجسم ایدئولوژی قرون‌وسطایی یک گروه معاند است که با پیامبر خدا جنگیدند. منظور خوارج عصر معاصر است که در داعش در عراق و سوریه و آخوندها (در) ایران تجسم می‌یابد. همهٴ آنها خون بیگناهان را می‌ریزند و بذر ترور و وحشت را می‌پراکنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d272e8b0-e890-441f-8547-bb04518524e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات