728 x 90

تشدید سرکوب ,اقلیتهای مذهبي,

ایران: شدت یافتن سرکوب هموطنان بهایی

-

--
--
قتل یک هموطن بهایی، بازداشت ۱۷تن و پلمپ محل کسب و کار دهها تن دیگر

رژیم ضدبشری آخوندی در روزهای اخیر موج جدیدی از سرکوب و دستگیری هموطنان بهایی در سراسر کشور را به راه انداخته است. در روز 24آبان، ۱۷تن از بهاییان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد بازداشت شدند. نیروهای سرکوبگر ضمن بازرسی خانه‌ها و محل کار آنها بخشی از اموالشان را مصادره کردند.

همزمان در روزهای 23 و 24 محل کسب و کار شمار دیگری از شهروندان بهایی در رفسنجان، ساری، تنکابن و قائمشهر پلمب شد. عوامل نیروهای سرکوبگر صاحبان این واحدهای صنفی را به این خاطر از ادامه کسب و کار محروم کرده‌اند که آنها مغازه‌هایشان را در مناسبتهای مذهبی بهاییان تعطیل کرده بودند.

همزمان در روز 23آبان کوروش روحی یکی از هموطنان بهایی در پارکینگ خانه‌اش در شیراز به نحو مشکوکی به قتل رسید.

مقاومت ایران سرکوب جنایتکارانه و وحشیانه بهاییان را قویاً محکوم نموده و از عموم مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و از اجلاس جاری مجمع عمومی ملل‌متحد و همه کشورهای عضو می‌خواهد فاشیسم دینی حاکم بر ایران را به‌خاطر نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر از جمله اعدامهای جمعی و خودسرانه، سرکوب اقوام و ملیتهای گوناگون و پیروان ادیان و مذاهب و آیینهای مختلف را به شدیدترین محکوم نموده و پرونده جنایتهای این رژیم از جمله 120هزار اعدام سیاسی را به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵آبان ۱۳۹۴ (۱۶نوامبر ۲۰۱۵)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4af1c069-ce45-47b9-b5dc-14cb33949a27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات