728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۶آبان ۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی رو در رویی باند رفسنجانی – روحانی با خامنه‌ای در عرصه‌های منطقه‌یی، انتخابات و در بحث نفوذ و رابطه با آمریکاست:


جمهوری اسلامی: رفسنجانی: موفقیت برجام نشان داد با رفتار اسلامی می‌توانیم از ایران الگویی جهانی بسازیم


آفتاب یزد: رفسنجانی – پاسخ تند به اظهارات زاکانی: مدعیان سیاست و دیانت مضحکه کوجه و بازار نشوند


ابرار: هاشمی رفسنجانی: وضعیت منطقه خوب نیست


ابتکار: پولهایی که برای انتخابات خرج می‌شود؛ هزینه‌های رسیدن به صندلی سبز


ابتکار: تریبون نماز جمعه تنگه احد است یا مجلس دهم!


رسالت: رئیس قوه قضاییه: دولت حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد – حاشیه‌سازی به نفع دولت نیست کشور نیاز به عقل و تدبیر دارد – بی‌واهمه از سوریه حمایت می‌کنیم


بهار: حسین واله رویکرد حقیقی ایران در بحران سوریه را تشریح کرد؛ حمایت از مقاومت، نه اسد


روزان: ادامه اصرار ایران بر گفتگو با عربستان- منطقه در حال از دست رفتن است


روزان: ترکان: واژه «نفوذی» دکانی برای دلواپسان در این مقطع است – هشداری که نباید «ابزاری» شود


روزان: حسن بهشتی پور: امکان نفوذ روسیه و چین هم در کشور ما هست


روزنامه‌های باند خامنه‌ای با روی آوردن به وحشت خامنه‌ای در اظهاراتش در مورد نفوذ و رابطه با آمریکا، مطلب اصلی خود را به حمله به باند رفسنجانی – روحانی اختصاص داده‌اند:


کیهان- یادداشت روز: «مرگ بر آمریکا برای آنها (ایرانیان) ایجاد شغل نمی‌کند و امنیت را هم ارتقاء نمی‌دهد». این بخشی از اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود که اوایل مهر ماه سال جاری بیان شد.

استدلال‌هایی از این دست، دو سالی می‌شود که در داخل و از سوی کاسبان برجام و انقلابیون سابق کشورمان به انحاء مختلف تکرار می‌شود.


برخی روزنامه‌های باند خامنه‌ای خود روحانی را موضوع نفوذ دانسته و با یادآوری شقه‌های قبلی در رأس نظام تهدید حذف و تصفیه را به رفسنجانی و حسن روحانی گوشزد کرده‌اند:


جوان: آنچه بیشتر محل تأمل است، انتشار جملاتی منتسب به رئیس‌جمهور محترم در فضای مجازی است... برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور نقل کرده‌اند که ایشان در جلسه اخیر هیأت دولت گفته است: «نباید بی‌خودی برویم یکی دو نفر را از این‌جا و آنجا به بهانه‌یی بگیریم و پرونده‌سازی بکنیم و بعد پرونده را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ است و جریان نفوذی است». اگر نقل‌قول جملات فوق به آقای روحانی درست باشد، باید گفت که مع‌الأسف در مواجهه با پروژه نفوذ، آسیب‌های جدی داریم... مروی بر عاقبت چهره‌هایی هم‌چون مرحوم شریعتمداری، مرحوم منتظری و… به‌خوبی نشان‌دهنده تأثیر آسیب سهل‌اندیشی بر موفقیت جریان رخنه‌گر و سوءعاقبت آماج نفوذ است.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای اثبات ناکارآمدی باند رقیب علاوه برگشودن پرونده باند مقابل؛ تا نشان‌دادن طلسم‌شکستگی و بی‌اثر بودن ولی‌فقیه هم پیش رفته‌اند:


حمایت: به‌رغم این‌که دو دهه از مطرح شدن موضوع الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت می‌گذرد و بر خلاف سپری شدن بیش از یک دهه از گفتمان سبک زندگی – اسلامی، بسیاری از دستگاهها و نهادهای مسئول، هیچ اقدام قابل اعتنایی را صورت نداده‌اند. می‌توان ادعا کرد بسیاری از دستگاههای ذی‌ربط در قضیه تهاجم فرهنگی به‌طور کامل منفعل هستند... زمزمه ورود بی‌حساب و کتاب محصولات غربی و احتمال نفوذ عوامل لیبرال – سکولار در دستگاههای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، تهدید امنیتی بزرگ کشور است و بی‌تفاوتی برخی مسئولان، امر را آن‌چنان مشتبه کرده که گویا ابداً چنین تهدیدهایی وجود ندارند.


برخی روزنامه‌های باند خامنه‌ای در عین حمله به باند رقیب، از سرنگونی و تهدید قطعی برای تمامیت نظام در «عکس‌العملهای کوبنده مردم» ابراز وحشت کرده و هشدار داده‌اند:


رسالت: آنچه ما امروز از آن رنج می‌بریم، نبود یک «دکترین سیاسی سطح پایین» و پاسخگویی واقعی به نیازهای ملموس مردم است. به عبارت دیگر، تنظیم و تنسیق زندگی روزمره مردم در برنامه‌های کلان «گروه عقلا» و از خلال «آمارهای نامفهوم تورم و رکود» نادیده گرفته می‌شود و این خلأ از سوی عامه مردم احساس می‌شود... دقت در عکس‌العمل‌های کوبنده مردم در سالهای 1376 و 1384 نسبت به «گروه عقلا»، نشان می‌دهد که خاتمی سال 76 و احمدی‌نژاد سال 84، هر یک کم و بیش، توانستند با حضور به هم رساندن در حوزه زندگی روزمره، کلیت و پاسخگویی تام ایدئولوژی افراط شده «عصر سازندگی» و «عصر اصلاحات» را به چالش بخوانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/139f74eb-8b0e-4351-bf71-35a5dc3af45b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات