728 x 90

اخبار آسیای شرقی,

بعد از ۶۶سال، ما یینگ-ژئو رئیس‌جمهور تایوان در سنگاپور با رهبر چین دیدار خواهد کرد

-

رهبران چین و تایوان بعد از ۶۶ سال دیدار می کنند
رهبران چین و تایوان بعد از ۶۶ سال دیدار می کنند
بعد از 66سال سردی روابط بین تایوان و چین، برای اولین بار قرار است رهبران دو کشور در سنگاپور همدیگر را دیدار کنند. دیداری که به گفته آنها بر روابط فی مابین در دو سوی تنگه تایوان متمرکز خواهد بود.

چین از سال 1949 مدعی مالکیت تایوان بوده است و تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و تهدید می‌کند که به هر گونه حرکتی برای استقلال کامل، واکنش نظامی نشان خواهد داد.

چن یی-سین سخنگوی دولت تایوان گفت که هدف آقای یینگ-ژئو ’پیشبرد صلح در دو سوی تنگه تایوان است.’ او گفت که ’هیچ موافقتنامه‌ای امضا نخواهد شد و هیچ بیانیه‌یی صادر نخواهد شد’ و افزود که آقای یینگ-ژئو روز پنجشنبه طی کنفرانسی خبری دلیل تصمیمش برای این دیدار را توضیح خواهد داد.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش داد که دو طرف ’به مبادله دیدگاهها در مورد تشویق توسعه صلح‌آمیز روابط’ خواهند پرداخت.

با این حال خبرنگاران می‌گویند که نگرانی فزاینده نسبت به نفوذ چین باعث نارضایتی گسترده در تایوان شده است.
چین اصرار دارد که کشورهای جهان نمی‌توانند هم با چین و هم تایوان روابط رسمی داشته باشند، نتیجه آن که تایوان فقط با ۲۱ کشور عضو سازمان ملل روابط رسمی دارد.

تایوان همچنین در سازمان ملل کرسی ندارد چون آن را در سال ۱۹۷۱ به چین باخت. تلاشهای مکرر تایوان برای کسب نمایندگی در سازمان ملل شکست خورده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abce3bfb-32a3-49e4-bff5-febf2b74f246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات