728 x 90

اخبار امريكا,اخبار اروپا,تحریم‌ها علیه ایران,

دویچه بانک آلمان به‌خاطر نقض تحریم رژیم ایران ۲۰۰میلیون دلار دیگر جریمه شد

-

دویچه بانک آلمان
دویچه بانک آلمان
به گزارش خبرگزاری فرانسه 12آبان 94 دویچه بانک آلمان اتهام نقض تحریمهای آمریکا به‌خاطر مبادلات مالی با رژیم ایران و سوریه را پذیرفت. جریمه این اقدام مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که دویچه بانک باید آن را به بانک مرکزی آمریکا و اداره خدمات مالی ایالت نیویورک بپردازد.

چگونگی پرداخت جریمه و میزان آن در همین هفته به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

پرونده دویچه بانک آلمان در رابطه با نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران حدود سه سال قبل به جریان افتاد. این بانک متهم شده بود که پس از سال ۲۰۰۸، زمانی که دولت آمریکا نقل و انتقال‌ پولی با نهادهای رژیم ایران را ممنوع کرده بود، از طریق شعب خود در آمریکا میلیاردها دلار تبادل مالی با آخوندها داشته و برای آنها پولشویی می‌کرده است.

در این مدت چندین بانک اروپایی دیگر نیز با اتهامات مشابهی به جریمه‌های سنگینی در آمریکا محکوم شدند که از جمله آنها بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» است که سال گذشته با پرداخت جریمه‌ای حدود ۹ میلیارد دلاری موافقت کرد.

بانک سوئیسی اچ‌اس‌بی‌سی، بانک هلندی «آی‌ان‌جی» و «استاندارد چارتر انگلستان» هم از دیگر بانکهایی هستند که در این ارتباط جریمه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسد اتهام «دویچه بانک» تنها نقض تحریم‌های آمریکا نیست. خبرگزاری فرانسه به‌نقل از همان منبع می‌نویسد که این بانک همچنین متهم به انجام تقلباتی در رابطه با بازار ارز خارجی و تسهیل پولشویی در روسیه هم هست. اما مشخص نیست که جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری شامل این اتهامات نیز می‌شود یا نه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4ef9819-23e5-42a2-ada5-77e34aadd7e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات