728 x 90

فقر و بيكارى,

هزینه زندگی کارگران نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافته است

-

عکس تجمع جمعی  از کارگران کارخانه صنایع آهن وفولاد درخشان اراک - آرشیو
عکس تجمع جمعی از کارگران کارخانه صنایع آهن وفولاد درخشان اراک - آرشیو
هادی ابوی که رسانه‌های رژیم از وی به‌عنوان دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران نام بردند، گفت: هزینه کارگران نسبت به سال گذشته 30درصد افزایش یافته است. هزینه‌های معیشت کارگران در سال 94 در زمینه‌های حمل و نقل عمومی، آب بها، برق، گاز و سایر هزینه‌های زندگی کارگران افزایش یافته است و کسری معیشتی کارگران به‌رغم وجود ظاهری افزایش دستمزدها هم‌چنان وجود دارد.

وی به آثار فاجعه‌بار غارتگریهای رژیم اعتراف کرد و گفت: بانکها نه تنها کار مردم را راه نمی‌اندازند بلکه با بهره‌های سنگین وام می‌دهند و بدهیهای معوق مردم را به اجرا می‌گذارند. متأسفانه بانکها در خدمت تولید نیستند و به جای این‌که دست تولید کننده و صنعتگر را بگیرند به‌دنبال سودآوری و منافع خود هستند. در حال حاضر می‌بینیم پشت سر هم بانک ایجاد می‌شود، با تأسیس هر بانک، صدها شغل و تولیدکننده نابود می‌شود و 5 واحد تولیدی، کارخانه و صنعت تعطیل شده و چندهزار شغل نابود می‌شود. بانکها به جای سرمایه‌گذاری در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان، ترجیح می‌دهند منابع به سمت ساخت و ساز پیش برود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e8bce7c-9e25-4b86-a757-171affc22af8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات