728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,

زندانی سیاسی ماشاالله حائری بر اثر محرومیت از درمان دچار سکته شده و در وضع وخیمی است

-

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
آقای حائری به‌خاطر حضور برادر و پسرش در اشرف دستگیر و به 15سال زندان محکوم شده است
ممانعت از درمان زندانیان مصداق جنایت علیه بشریت است و مسئولان آن باید محاکمه شوند


ماشاءالله (حمید) حائری، 64ساله از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت، پس از یک هفته بیماری و دردهای شدید در ناحیه سر و بینی و حالت تهوع و ضربان شدید قلب و تورم پیشانی و ممانعت دژخیمان از درمان وی، بعدازظهر یکشنبه 3آبان کنترل خود را از دست داد و ناگهان به زمین خورد. پس از انتقال به بهداری زندان، در حالی که بر دست و پای او زنجیر بسته بودند او را به بیمارستان هزار تختخوابی تهران منتقل کردند. گفته می‌شود او دچار سکته مغزی شده و در اثر تأخیر در معالجه از کمر فلج شده است.

دژخیمان در بیمارستان نیز شدیدترین کنترل را بر او اعمال می‌کنند و حتی از ملاقات دخترش خانم نگار حائری با او جلوگیری می‌کنند. نگار حائری یک وکیل است که تا کنون بارها دستگیر و زندانی شده و اکنون با وثیقه سنگین بیرون از زندان به‌سر می‌برد.

آقای حائری که از زندانیان سیاسی دهه 60 است، به‌خاطر حضور برادر و فرزندش در لیبرتی، 6سال پیش در سال 1388 بار دیگر دستگیر و به 15سال زندان محکوم شده است. وی بر اثر سالها زندان و شکنجه از بیماریهای مختلف رنج می‌برد و پیش از این نیز بارها دچار ایست قلبی در زندان شده است. مقاومت ایران بارها نسبت به سلامتی وی هشدار داده است.

او از مدتها پیش از خونریزی شدید گوش، بینی و دهان و عدم کنترل در راه رفتن رنج می‌برد بیماریهای او در یک هفته اخیر شدت یافته بود اما شکنجه‌گران با محروم کردن او از رسیدگیهای پزشکی موجب بحرانی شدن وضع او شدند. شرایط ضدانسانی زندان گوهردشت بر وخامت حال زندانیان سیاسی از جمله آقای حائری افزوده است.

محرومیت از درمان و مراقبتهای پزشکی یکی از شیوه‌های رایج برای شکنجه و اعمال فشار بیشتر بر زندانیان در رژیم آخوندی است.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه شکنجه و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران را به اقدامی فوری برای دسترسی کامل و بی‌قید و شرط آقای حائری به خدمات پزشکی می‌باشد. مسئولیت هر آسیبی که به او وارد شود برعهده رژیم آخوندی و سردمداران آن می‌باشد. ممانعت سیستماتیک از معالجه زندانیان به هر بهانه‌یی که باشد از مصادیق جنایت علیه بشریت و نقض آشکار بسیاری از قوانین و معاهدات بین‌المللی است و مسئولان آن باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه و مجازات شوند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4آبان 1394 (26اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98444c1f-580a-49d1-843a-ea8c29fa1020"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات