728 x 90

اخبار اعتراضي,شهيدان قيام,

تبریز - دعوت به مراسم چهلم شهید شاهرخ زمانی و بیانیه کمیته حمایت از شهید

-

شاهرخ زمانی
شاهرخ زمانی
به‌مناسبت چهلمین روز شهادت شاهرخ زمانی در زندان گوهردشت کرج، خانواده و گروهی از دوستان و همرزمانش روز پنجشنبه ۳۰ مهرماه، ساعت 1130، برای بزرگداشت یاد و قهرمانی این مدافع حقوق کارگران ایران، بر سر آرامگاه او در گورستان وادی رحمت تبریز گردهم آمده و یادش را گرامی می‌دارند.

از سوی خانوادهای زمانی، پناهی و نجاتی به‌مناسبت چهلمین روز خاموشی شهید شاهرخ زمانی فراخوانی صادر گردیده بر روی اینترنت گذاشته شده. متن فراخوان به‌قرار زیر است:
دوستان، رفقا و هموطنان عزیز روز پنجشنبه ۳۰ مهر ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به‌مناسبت چهلمین روز وداع با شاهرخ زمانی در وادی رحمت تبریز بر سر مزارش گردهم خواهیم آمد تا یادش را گرامی بداریم. با حضور خود ما را سربلند کنید!
گرامی داشت یاد و نام شاهرخ بزرگداشت راه و عزم اوست. او که در دامان خانواده‌ای مشهور به آزادیخواهی و عدالت طلبی و آگاهی به حقوق انسانی، طبقاتی و ملی خویش زاده و پرورده شد، خود نیز رهرو آگاه همین راه گشت، معنای زندگی زیبا و خوشبختی را در مبارزه علیه پلیدیها یافت. او دریافته بود که آنچه که پشت حجاب دولت دینی فرمانروایی می‌کند، نظام فاسد درنده خوی و استثمارگر سرمایه سالاری است. شاهرخ در مبارزه علیه این سیستم و نظام مدافع آن جمهوری اسلامی پیگیرانه برای سازمانیابی طبقه کارگر آذربایجان و سراسر ایران کوشید، به همین جرم از سوی جلادان تبریز و تهران به زندان افتاد، به‌رغم همه فشارها، تطمیع و تهدیدات پا پس ننهاد و سرانجام جان و جوانی و هستی خود در این راه پرافتخار فدا کرد.

مرگ شاهرخ در زندان قتلی سازمانیافته بود. اگر انسانی را بی‌هیچ جرم و گناهی به بند کشند، حتی مسئولیت مرگ طبیعی او نیز بر دوش زندانی کنندگان و زندانبانان اوست. شاهرخ را بی‌هیچ جرمی و گناهی از دامان پدر و مادر پیر و همسر و فرزند ربودند، سالها تحت انواع و اقسام فشارهای روحی و جسمی کوبیدند، آنگاه که از تسلیمش بازماندند، تهدید به قتل گشت. او خود در نامه‌یی از زندان آشکارا درباره این تهدید به قتل طبیعی سخن گفته است. او سرانجام بی‌هیچ نشانه بیماری، به مرگی ناگهانی درگذشت. جمهوری اسلامی ایران با قتل این رهبر آگاه و شجاع جنبش کارگری ایران ضربه‌ای جدی بر جنبش کارگری و نهضت تهیدستان ایران فرود آورد.

همچنین در بیانیه کمیته حمایت از شهید شاهرخ زمانی از جمله آمده است:
کارگران و مردم آزادیخواه، به خون خواهی، یار انقلابی خود بر خیزید!
مردم قهرمان تبریز به حمایت از خانواده شاهرخ دست به اعتراض بزنید!
مأموران و سران جمهوری اسلامی فاشیستی سرمایه‌داری در ترس و وحشت از تجمع بر سر مزار شاهرخ زمانی به‌سر می‌برند، که مبادا تجمع در مراسم به اعتراضات تبدیل شده و شرکت کنندگان خواهان محاکمه قاتلان شاهرخ زمانی شده و پایه‌های حکومت دیکتاتوری روحانی نظامی دزدان و اختلاس گران هزاران میلیاردی را که مردم کشور ثروتمندی مانند ایران را به فقر و فلاکت دچار کرده‌اند، به لرزه دربیاورند، بدون شک آنها می‌دانند نام شاهرخ زمانی دارد به پرچم مبارزه در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی تبدیل می‌شود، بنابراین می‌خواهند با تهدید و ارعاب از چنین واقعی جلو گیری کنند، اما اکنون وظیفه تشکلها و فعالان کارگری و معلمان و دیگر زحمتکشان و جوانان و مردم آزادیخواه است که با شرکت در بزرگداشت شاهرخ زمانی ضمن خواستار محاکمه آمران و عاملان قتل شاهرخ، شعار آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را سر دهند، در واقع خواست محاکمه قاتلان شاهرخ زمانی هم جهت با خواستار آزادی زندانیان سیاسی و کارگری و معلمان است، امروز شرکت در مراسم بزرگداشت شاهرخ برافراشته نگه‌داشتن پرچم مبارزه است، اگر بتوانیم قاتلان شاهرخ را شناسایی کرده و به محاکمه در سطح بین‌المللی بکشانیم در واقع در جهت حفظ جان دیگر زندانیان عمل کرده‌ایم.

ما از جوانان و مردم ایران، به‌خصوص جوانان و مردم قهرمان تبریز می‌خواهیم سطح خیابانها و محلات تبریز، این شهر قهرمان تاریخ ایران را جهت خون خواهی فرزندش به میدان مبارزه تبدیل کنید، تبریز را به حرکت در بیاورید، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنید.
ما در این مراسم شعار ’زندانی سیاسی آزاد باید گردند’، ’قاتلین شاهرخ محاکمه باید گردند’ سر می‌دهیم
شاهرخ معلم ماست، راه شاهرخ، راه ماست.
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
26 مهر 1394
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7b986fe-0400-4b32-950b-2b8bd7b9b779"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات