728 x 90

زندانیان سیاسی,

اوجگیری اعتراضات اجتماعی با شعار ”زندانی سیاسی آزاد باید گردد“

-

تجمع خانواده‌های شهدای قیام وزندانیان سیاسی
تجمع خانواده‌های شهدای قیام وزندانیان سیاسی
ظرف هفته‌های اخیر با گسترش اعتراضات مردمی شعار آزادی زندانیان سیاسی به یکی از مهمترین شعارها و خواستهای اصلی مطرح شده است. بطور مشخص این شعار در صدر شعارهای معلمان همدان و مشهد و بسیاری از شهرهای ایران بود.
 
اضافه بر این معلمان زیادی به‌خاطر زندانی بودن یاران خود سیاهپوش بودند و به این وسیله نیز می‌خواستند اعتراض خود را نسبت به زندانی بودن یاران خود ابراز دارند.
 
ضمنا شعار آزادی زندانیان سیاسی شعاری است که هرهفته در تجمع مادران شهدا و زندانیان سیاسی در تهران طنین‌انداز است.
روز دوشنبه 20مهر تجمع اعتراضی جمعی از مدافعان حقوق‌بشر و مادران و خانواده‌های شهیدان و مفقودین در مقابل لاستیک دنا واقع در میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی برگزار گردید، این تجمع اعتراضی در حمایت از زندانیان سیاسی در بند صورت گرفت.
 
19مهر 94 - مادر یکی از زندانیان سیاسی تازه دستگیرشده که در زندان به‌سر می‌برد، اعلام کرده است دادسرای ارتجاع به‌دلیل شرکت در تجمعات مدنی اجازه دیدار فرزندش را به او نمی‌دهد و او را از دیدار فرزندش منع کرده است.
 
مادر این زندانی سیاسی گفته است: آزادی بی‌قید و شرط فرزندم را می‌خواهم و تا آخرین لحظه برای آزادی فرزندم تلاش می‌کنم و از هیچ امری فروگذار نمی‌کنم.
 
او هفته گذشته در تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی فریاد آزادی سرداد و گفت از راه فرزندش دفاع می‌کند و این سپاه پاسداران است که باید از او بترسد.
 
 18مهر 94 مخالفان اعدام محمدعلی طاهری در مقابل زندان اوین تجمع کرده و شعارهایی در محکومیت اعدام وی سر دادند
جمعی از و خانواده‌های زندانیان سیاسی و مادران شهدای قیام و مدافعان حقوق‌بشر روز شنبه 18مهر 94 در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. لازم به ذکر است تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی هر هفته روزهای شنبه برگزارمی شود.
 
 در تجمع روز 15مهر 94 مادران شهدا و زندانیان سیاسی در تهران، مادر یک دانشجوی دانشگاه امیر کبیر که در یورش مأموران اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بود، برای آزادی فرزندش فریاد دادخواهی سرداد.

 

 روشن است که چرا خواست آزادی زندانیان سیاسی به یک خواست مبرم برای بسیاری از اقشار مختلف اجتماعی تبدیل شده است، واقعیت این است که زندانیان سیاسی در هر کشور نماد مقاومت در برابر حاکمیتهای غیر مردمی هستند. در فاشیسم مذهبی ولایت‌فقیه، از همان ابتدای این حاکمیت، رویارویی مردم با این رژیم ضدمردمی خودش را در آمار بالای زندانیان سیاسی نشان می‌داد. اعدامهای گسترده و مشخصاً اعدام 30هزار زندانی در سال 67 اهمیت جایگاه زندانیان سیاسی در مقاومت در برابر این رژیم را برجسته می‌کند. لذا به‌کارگیری این شعار بیانگر رویارویی معترضان با رژیم و اوجگیری اعتراضات آنان در مداری بالاتر و عمیق‌تر است.
 
بعبارت دیگر این شعار بیانگر حمایت مردم از فرزندان در بندشان و مقاومت و ایستادگی آنها در برابر رژیم آخوندی است و نشان‌دهنده رویارویی شدیدتر و عمیق‌تر اقشار مختلف جامعه با حاکمیت ولی‌فقیه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f0f0469-51cf-4da6-aa7d-12ed1fbe3c4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات