728 x 90

جنگ ايران و عراق,

اعتراف رفسنجانی به تحریکات رژیم برای آغاز جنگ با عراق

-

 -
-
در پی تشدید تضادهای رژیم و پس از گذشت 35سال از شروع جنگ ضدمیهنی، رفسنجانی در یک اعتراف بی‌سابقه اذعان کرد که «در همان موقع انسانهای افراطی بین ما بودند که حرف از صدور انقلاب (نه آن‌گونه که امام می‌گفتند) می‌زدند. بعضی‌ها (نه باز با رویکرد و منظوری که امام داشتند) می‌گفتند: با دولتها کار نداریم و با ملتها کار داریم. این حرفهای عجیب و غریب، باعث شد که کم‌کم اختلاف پیش بیاید. عراق بیش از همه ترسید و عامل اجانب شد و علیه ما جنگ به راه انداخت».

این اعتراف بی‌سابقه رفسنجانی دقیقاً بر نقش جنگ‌افروزانه رژیم صحه می‌گذارد. البته رفسنجانی با عبارتهای دجالگرانه تلاش کرد که خمینی دجال را از به‌اصطلاح افراطیون جدا کند. اما نسل انقلاب ضدسلطنتی به‌خوبی شاهد نعره‌های «جنگ جنگ» خمینی بود.

خمینی در فروردین 59، یعنی حدود پنج ماه قبل از آغاز جنگ رئیس‌جمهور عراق را کافر خطاب کرد و گفت: «او طرفدار کفار است. این جرثومه فساد را از بین ببرید. ما هم کمک شما هستیم. این فاسد را از بین ببرید. من به آنها سفارش می‌کنم، به ارتش عراق، قیام کنند (و) این آدم را از بین ببرند».
 


عبارتهای فوق به‌خوبی نقش خمینی دجال در شکل‌گیری جنگ ضدمیهنی را بیان می‌کند.

آخوند رفسنجانی خود در تاریخ 7مهر 1379 در مصاحبه با روزنامه حکومتی جمهوری گفت: «امام به‌عنوان فرمانده کل قوا با مسائل نظامی آشنا نبود… وقتی عملیاتی مانند والفجر شکست می‌خورد و ناموفق می‌شد، اسم آن را والفجر مقدماتی! گذاشتند که در عملیات بعد جبران کنند! نظر امام بر ادامه جنگ، قاطع بود. حتی اجازه نمی‌دادند که این بحثها خدمت ایشان مطرح شود».

برای آشنایی بیشتر با سوابق جنگ‌افروزیهای رژیم اینجا کلیک کنید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bad950c-615f-4840-8616-9cff5e6fb865"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات