728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,دخالتهای ایران,

علامه علی الامین از مراجع شیعه در لبنان: رژیم حاکم بر ایران در کشورهای منطقه دخالت می‌کند

-

علامه علی الامین مرجع شیعه لبنانی
علامه علی الامین مرجع شیعه لبنانی
تلویزیون اسکای نیوز 12مهر 94 گفتگویی با علامه علی الامین مرجع شیعه لبنانی در رابطه با دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی انجام داد.

تلویزیون اسکای نیوز در معرفی علامه امین او را یکی از مراجع حوزه علمیه نجف که به حکومتی مدنی اعتقاد دارد و با نظام ولایت‌فقیه مخالف است معرفی کرد.

علامه امین در قسمتی از اظهاراتش در پاسخ به این سؤال که به‌رغم اختلاف مذهبی میان رژیم و حوثیها که مذهب زیدی دارند علت حمایت رژیم حاکم بر ایران از این گروه چیست گفت: ”این به‌دلیل منافع سیاسی است که رژیم ایران از حوثیها با مذهب زیدی حمایت می‌کند. رژیم ایران به‌دنبال مناطقی برای نفوذ است تا بتواند گروه‌های وابسته به خودش را به قدرت برساند“.

او با اشاره به عوامفریبی‌های رژیم آخوندی گفت: وقتی که میان ارمنستان و آذربایجان اختلاف ایجاد شد رژیم حاکم بر ایران به‌رغم این‌که آذربایجان شیعه است از ارمنستان حمایت کرد.

او افزود: در جنگ میان کشورها نباید به‌دنبال مذاهب و ادیان گشت بلکه منافع تعیین‌کننده است و رژیم ایران نیز چه در لبنان و چه در یمن و سوریه و عراق منافعش را دنبال می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1db4fa30-0d4e-43df-aae7-7992fccce033"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات