728 x 90

مذاكرات هسته اي,روابط ایران و غرب,

آخوند روحانی در مجمع عمومی: «امروز، فصل جدیدی در روابط ایران با جهان آغاز شده است»

-

آخوند روحانی
آخوند روحانی
حسن روحانی رئیس‌جمهور دیکتاتوری آخوندی روز دوشنبه (6مهر) طی نطقی در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، با تعریف و تمجید بسیار از توافق هسته‌یی رژیم با 5+1 ادعا کرد که گویا این دیکتاتوری با این توافق تغییر کرده و «فصل جدیدی در تعامل با جهان آغاز شده است». روحانی همچنین از قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز با این عبارت که «این بار… سازمان ملل تصمیم درستی گرفت» ستایش و قدردانی کرد.

روحانی با دم زدن مکرر از صلح، ثبات و توسعه و تعامل، رودرروی خامنه‌ای که به‌شدت از پیامدهای توافق هسته‌یی و نفوذ «دشمن» از طریق آن، ابراز وحشت نموده، تصریح کرد: «از نظر ما توافق حاصله، هدف نهایی نیست، بلکه تحولی است که می‌تواند و باید، مبنای دستاوردهای بیشتری باشد».

وی سپس گام را از این هم فراتر گذاشت و افزود: «ما در برنامه جامع اقدام مشترک، تنها در پی دستیابی به یک توافق هسته‌یی نبودیم. ما می‌خواهیم حرکتی تازه و سازنده را برای بازآفرینی نظم جهانی پیشنهاد کنیم».

وی تریبون مجمع عمومی را هم به‌عنوان فرصتی برای نشان‌دادن در باغ سبز به سرمایه‌گذاران خارجی مغتنم شمرده و گفت: «ایران با همهٴ ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی خود آمادگی دارد که به کانونی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری صادرات گرا تبدیل شود».

رئیس‌جمهور دیکتاتوری تروریستی آخوندی سپس در حالی که دخالتهای تروریستی و جنایتکارانهٴ رژیم در کشورهای منطقه را «کمک به استقرار دموکراسی» می‌نامید، گفت: «ما همان‌گونه که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم آماده کمک به دموکراسی در سوریه و نیز یمن هستیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/deaa5e4e-e51a-4146-92de-4316dda16024"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات