728 x 90

-

فاشیسم دینی، درمانده در برابر مقاومت مردمی

-

ترس و وحشت خامنه ای
ترس و وحشت خامنه ای
خلیفة ارتجاع در دیدار با سرکردگان سپاه خود، دهها بار از نفوذ دشمن ابراز وحشت کرد و نسبت به آن هشدار داد و به‌خصوص روی نفوذ فکری و فرهنگی تأکید کرد و گفت که خطرات این نفوذ، از نفوذ سیاسی و امنیتی به‌مراتب بیشتر است. منظور خامنه‌ای از نفوذ فرهنگی چیست؟ و چرا این قدر از آن وحشت دارد؟ نگاهی به یک گفتگوی تلویزیونی که حاوی اعتراف بعضی از ایادی رژیم از شکست رژیم در تحمیل الگوهای خودش به جامعه، شاید بتواند در پیدا کردن جواب این سؤال کمک کند. این برنامه که پنجشنبه‌شب (26/ 6) از تلویزیون رژیم پخش شد، گفتگویی بود با شرکت دو تن از اعضای مجلس ارتجاع و یک سرکرده نیروی انتظامی دربارهٴ طرح به‌اصطلاح «صیانت از عفاف و حجاب» که این روزها در مجلس ارتجاع در دست تدوین است؛ اما در همین مجلس مناقشاتی بر سر آن جریان دارد و گروهی از نمایندگان رژیم مخالف آن هستند. یکی از آنها به نام کاظم جلالی علت مخالفت این گروه را در همان برنامه تلویزیونی چنین بیان می‌کند:
«آیا روشهای گذشته پاسخ داده که حالا ما نیازمند قانون باشیم؟ آیا اساساً الان، بحث عفاف و حجاب در جامعه ما نیاز به قانون جدید دارد؟ ما الآن برای حجاب 350 صفحه قانون داریم و شاید بعضی از تنبیهاتی که در قوانین موجود برای بحث حجاب در نظر گرفته شده، بسیار سختگیرانه‌تر از آن چیزی است که الآن در این 9ماده دیده می‌شود. اما آیا ما توانستیم جوابی از آن قوانین بگیریم؟ … باید ببینیم چرا قوانین گذشته نتوانسته اجرا بشود و چه نقصهایی در قوانین گذشته وجود داشته؟ مگر ما بر روی همین قانون مد و لباس، در مجلس هفتم قانون مفصلی ننوشتیم؟ چه شد؟ آیا اجرا شد؟».

پس علت مخالفت روشن شد؛ به‌اصطلاح قانون وجود دارد، زیاد هم وجود دارد! تنها در مورد حجاب، 350صفحه به‌اصطلاح قانون وجود دارد! آیا در این عصر و بیرون از این کشور، این را کسی باور می‌کند؟ اما این قوانین، بر اثر مقاومت جامعه که همین فرد (جلالی) از آن تحت عنوان نبود «مطالبهٴ اجتماعی» یاد می‌کند، فقط اباطیلی بر روی کاغذ است و اکنون همان، وبال گردن رژیم شده است. او تصریح می‌کند:
«راهبردهای تحمیلی جواب نمی‌دهد. طرح جدید دوباره دارد به‌سراغ یکسری راهبردهای تحمیلی می‌رود».

مجری برنامه به مواردی از این راهبردهای تحمیلی اشاره می‌کند و می‌گوید:
«یکی از راهبردها همین گشت ارشاد، جمع‌آوری ماهواره بوده… در این 9 ماده که نوشتند، ماده اول این است که راننده و سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که کشف حجاب در آن خودرو رخ داده باشد، یا روزه‌خواری یا حرکات غیرمتعارف و خلاف عفت عمومی بکنند، 100هزار تومان جریمه می‌شود، در صورت تکرار 10 نمره منفی می‌گیرد و ماشینش 72ساعت توقیف می‌شود».

جلالی درباره تضادهای ناشی از این طرح ارتجاعی می‌گوید: «بر اساس این قانون، چه کسی را بای جریمه کنیم؟ ما رانندهٴ اتومبیل را جریمه می‌کنیم، خب آیا این راننده اتومبیل شامل راننده اتوبوس هم می‌شود یا نمی‌شود؟ اگر راننده، رانندهٴ خصوصی است، شامل راننده تاکسی هم می‌شود؟ آیا ما به این وسیله نزاع بین مردم ما به‌وجود نمی‌آوریم؟ ا می‌خواهیم ین موضوع راحل کنیم، چند موضوع و مسألهٴ دیگر ایجاد می‌کنیم.

مسألهٴ دیگر، خود کشف حجاب و حرکات متعارف کلی و مبهم است، حالا حرکات غیرمتعارف یعنی چی؟ آیا این نمی‌تواند فردا موجب خیلی از تفاسیر دلبخواهانه برای افراد ایجاد بکند و به سلیقه مجری موکول کند؟».

البته نزاع مردم با مردم بر سر مثلاً حجاب که موضوعیت ندارد، اما او به این وسیله می‌خواهد نزاع مردم با پاسداران و بسیجیها را یادآوری کند که در موارد متعدد توسط مردم گوشمالی داده می‌شوند و چه بسا همین درگیریها، جرقة یک درگیری بزرگ و خیزش را بزند.

به هر حال می‌توان دید که چطور رژیم بر اثر مقاومتهای مردمی خودش در باتلاقی که با قوانین مسخرهٴ خودش درست کرده، دست و پا می‌زند.

اما در این برنامه اظهارات یکی از اعضای زن مجلس ارتجاع به نام لالة افتخاری که در استودیو حضور یافته شنیدنی است. او برای این‌که نشان دهد وضع جامعه از الگوهای آخوندی چقدر فاصله دارد، به‌طور خنده‌داری گفت:
«خیلی از مهمانان خارجی ما که مسلمان هم نیستند وقتی وضعیت جامعه را می‌بینند، می‌بینند که بعضی از رفتارها با آن فرهنگی که از ما انتظار دارند مطابقت ندارد».

البته تا آن‌جایی که به استبداد قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه برمی‌گردد، (اگر بتواند) صرفاً به تحمیل حجاب و پوشش و لباس و رنگ و مد و این چیزها قانع نیست. اندیشهٴ متعفن خمینی و خواسته او که توسط وارثانش پیگیری می‌شود، این است که ولی‌فقیه بایستی در ریزترین جزئیات زندگی مردم دخالت کند و آنها را مشخص نماید و کسی را یارای تخطی از آن نباشد. ببینید این زنی که سابقه‌اش زندانبانی و شکنجه‌گری زندانیان زن سیاسی است و اکنون عضو مجلس ارتجاع شده، در این باره چه می‌گوید:
«الان مشکل اصلی جامعه ما فقط عفاف و حجاب نیست، بلکه آن چیزی است که آقا در خراسان شمالی (تحت عنوان) ”سبک زندگی“ فرمودند. ما الآن نیاز داریم به یک ماده واحده و قانون که صیانت و حمایت از گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی که هم نومادها و به‌اصطلاح المانها، رفتارها، گویش، روش و مدل مو و حتی خوراک، خورد ما، زندگی… همهٴ اینها را در بر بگیرد، که یک بخشش هم عفاف و حجاب می‌شود!».

آری، این است ماهیت فاشیسم متعفن دینی حاکم. تعیین این‌که در چاردیواری خانهٴ خودشان هم چه می‌گویند، چه می‌خورند، چه می‌پوشند و چه فکر می‌کنند. یک بار خمینی دجال در یک مصاحبه گفت سایر حکومتها به این قانعند که در بیرون خانه و در جامعه تخلفی رخ ندهد، اما حکومت اسلامی نظر دارد به این‌که در خانه‌ها چه می‌گذرد و در افکار مردم چه می‌گذرد؟ (مصاحبه خمینی با حامد الگار).

اما واقعیت این است که مردم ایران، زنان و مردان آگاه و آزادهٴ ایران، پوزة این استبداد سیاه را با مقاومت خود به خاک مالیده‌اند و به‌اصطلاح ارزشهایش را به سخره گرفته‌اند و آماده می‌شوند تا کل ارتجاع خمینی را برای همیشه به گورستان تاریخ بسپارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea4ae3bd-ecaf-46dd-baa3-5f8109deeb36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات