728 x 90

اخبار سوريه,

مصاحبه سرتیپ احمد رحال با تلویزیون الجزیره درباره اوضاع نظامی سوریه

-

سرتیپ احمد رحال در مصاحبه با تلویزیون الجزیره
سرتیپ احمد رحال در مصاحبه با تلویزیون الجزیره
سرتیپ احمد رحال در مصاحبه با تلویزیون الجزیره وضعیت نظامی سوریه و گسترش دخالتهای روسیه را تشریح کرد.
سرتیپ احمد رحال:
انقلابیون سوریه در زبدانی هنوز می‌جنگند و حزب‌الله و نیروهای اسد و رژیم ایران را به هلاکت می‌رسانند. هنوز ابتکار عمل در دست رزمندگان است اگر ‌چه شرایط آنها سخت است، رژیم اسد نمی‌تواند دستش به زبدانی برسد.
 
تلویزیون الجزیره: از نظر شما تعادل‌قوا در زبدانی به نفع کیست؟
سرتیپ احمد رحال: ما انکار نمی‌کنیم که رژیم اسد بسیاری از عواملش را در اطراف زبدانی متمرکز کرده، چه عناصر حزب‌الله و چه سپاه پاسداران را در کنار لباس شخصیها و لشگر چهارم و دهم و تیپ دوازدهم را در این منطقه متمرکز کرده است. از نظر تعداد نظامیان نیروهای دشمن بیشتر از رزمندگان هستند ولی این به‌معنی آن نیست که مقاومت و پایداری و دفاع از زبدانی وجود ندارد. رزمندگان چند صد نفر هستند ولی توانسته‌اند ثابت کنند کسانی که از سرزمین خودشان دفاع می‌کنند لقمه راحتی نیستند که از گلوی دشمن پایین برود.
رژیم اسد می‌داند که وارد شدن به شهر زبدانی و محل استقرار رزمندگان هزینه زیادی برایش دارد و این ورود آنها به شهر را سخت می‌کند.
رژیم اسد هم نیرو دارد و هم تسلیحات، ولی مقاومت و ارادهٴ جنگ با دشمن، حرف آخر را در صحنه جنگ می‌زند.
 
تلویزیون الجزیره: با تأکید به این‌که روسیه علاوه بر کمکهای انسانی تجهیزات و تسلیحات نظامی را هم در اختیار اسد گذاشته، هواپیما و کشتیهای جنگی آورده و گزارشهای آمریکا می‌گوید سربازان روسی در خاک سوریه پیاده شده‌اند، آیا ورود آنها به جنگ می‌تواند تعادل قوای صحنه را تغییر دهد؟
سرتیپ احمد رحال: قبل از هر چیز باید گفت: روسها از شروع انقلاب سوریه در ریختن خون مردم شرکت کردند، مردم سوریه با سلاح و هواپیماها و موشکهای اسکاد آنها کشته شده‌اند و در نتیجه نباید گفت که روسها فقط امروز وارد سوریه شده‌اند، باید گفت که امروز روسها با عمق بیشتری وارد سوریه شده‌اند. وقتی می‌بینند که حزب‌الله شکست خورده، رژیم ایران شکست خورده و گروه‌های عراقی در ایجاد هر گونه تغییری در سوریه شکست خورده‌اند روسها به‌خاطر حفظ منافعشان باید که در روی زمین حضور داشته باشند. روسها در سراسر دمشق حضور داشتند، آنها در مراکز جاسوسی قلمون حضور دارند، تعداد افسران روس در مناطق دمشق بیشتر از افسران اسد است. دو روز پیش یک افسر روس در جبهه ساحل کشته شد.
الان روسها بعد از این‌که متوجه شده‌اند که رژیم اسد قادر به سرپا ماندن نیست و نمی‌تواند از منافع روسیه دفاع کند، می‌خواهند برای خودشان جای پا درست کنند، چه در دمشق و چه در ساحل تا این‌که از منافعشان حفاظت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f940ea56-d96b-4b14-87bc-f9c0de58760d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات