728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

پاسکاری ”حق الناس“ برای غصب حق حاکمیت مردم

-

رفسنجانی، خامنه‌ای و روحانی
رفسنجانی، خامنه‌ای و روحانی
دعوای سران و مهره‌های رژیم بر سرهژمونی و سهم بیشتر از قدرت در انتخابات آینده خبرگان و مجلس رژیم تحت عنوان دجالگرانه ”حق الناس“ هم‌چنان ادامه دارد.
رفسنجانی با استفاده از یک سخنرانی خامنه‌ای که خیمه‌شب بازیهای انتخاباتی رژیم را تحت عنوان فریبکارانه و دجالگرانه ”حق الناس“ توجیه کرده بود، قریب به یک سال است که در مناسبتهای مختلف از آن به‌مثابه چماقی علیه باند مقابل و به‌خصوص ولی‌فقیه ارتجاع استفاده می‌کند، و درمناسبتهای مختلف با علم کردن آن سهم خود از قدرت را از خامنه‌ای طلب می‌کند.
همچنین رفسنجانی به بهانه ”حق الناس“ انتخابات سال 88 رژیم را زیر سؤال برده و اخیراً هم بابت آن از خامنه‌ای و باندش طلبکاری کرد که باید نسبت به‌عملکرد و خرابکاریهای دوران احمدی‌نژاد پاسخگو باشند.
خامنه‌ای در سخنرانی 18شهریور در جواب به رفسنجانی و با اشاره به وقایع پس از خیمه‌شب بازی انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در سال 88 گفت: ” «‌این که در سال ۸۸ ما در مقابل اصرار کسانی برای باطل کردن انتخابات ایستادیم برای این است که از حق‌الناس و رأی مردم دفاع کردیم».
همچنین خامنه‌ای در این سخنرانی با دفاع از ”حق نظارت استصوابی شورای نگهبان“ آن را بخشی از ”حق الناس “ دانست، و در دعوای آخوند حسن روحانی با شورای نگهبان عملاً جانب شورای نگهبان را گرفت.
البته پس از تهاجم خامنه‌ای به رفسنجانی و روحانی، رفسنجانی از موضعش عقب‌نشینی نکرده، بلکه با فرستادن ایادی خودش از جمله آخوند هادی خامنه‌ای برادر ولی‌فقیه ارتجاع به صحنه، باز هم از ”حق الناس“ آن‌چنان که مورد نظر خودش هست دفاع کرد.
روزنامه حکومتی اعتماد 23شهریور از ”روایت هادی خامنه‌ای از جزییات دیدارش با اعضای شورای نگهبان“ خبر داده و ادعا کرده است هادی خامنه‌ای در این دیدار از شورای نگهبان خواسته است: ”افراد را بر اساس تفسیر شخصی رد صلاحیت نکنید“.
این روزنامه حکومتی حرف برادر خامنه‌ای به شورای نگهبان را چنین نقل می‌کند: «حرف ما هم به بزرگواران حاضر در شورای نگهبان این است که مصلحت عالیه انقلاب را در نظر گرفته و بر اساس تفسیر شخصی خود افراد را رد صلاحیت نکنید. تفسیری که ما از حق الناس می‌کنیم این است که مردم حق دارند در تمام مراحلی که به سرنوشت انتخاب ارتباط پیدا می‌کند حضور و حق داشته باشند. از همان ابتدایی که یک فرد برای حضور در انتخابات نام‌نویسی می‌کند و تعداد قابل توجهی از مردم می‌خواهند که آن کاندیدا وارد مجلس شود به شرط آن‌که صلاحیتهای عمومی و شرایط عامه را داشته باشد، بنا بر تفسیر ما حق الناس است».
واضح است که منظور هادی خامنه‌ای هم از ”حق الناس“ مانند هاشمی رفسنجانی حق‌السهم است، و به‌طور مشخص منظور از ”مردم “ هم عناصر باند رفسنجانی- روحانی است، وگرنه تا آنجایی که به مردم ایران برمی‌گردد، وقعی به هیچ‌ یک از خیمه شب بازیهای انتخاباتی رژیم نگذاشته و نمی‌گذارند.
مصباح یزدی یکی از آخوندهای شاخص وابسته به باند خامنه‌ای نیز حق الناس از نظر باند رفسنجانی - روحانی را چنین معنا می‌کند: ”برخی معتقدند، اسلام و دین مردم وسیله‌ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم. حکومت حق ما است“.
روزنامه وطن امروز23شهریور94 نیز در مورد طلب حق الناس باند رفسنجانی- روحانی از خامنه‌ای،آنان را در این زمینه بدهکار باند خامنه‌ای و شخص ولی‌فقیه می‌داند: ”ابتدا از حق الناسی که پیش‌تر زیر پا گذاشته‌اند توبه و عذرخواهی کنند. سپس همانند تمام دلسوزان، نگران حق الناس باشند. این کمترین کاری است که باید انجام داده و به مردم (باند خامنه‌ای) اطمینان دهند دیگر حق الناسی را زیر پا نمی‌گذارند“.
وضعیتی که در مورد حق‌السهم از انتخابات آتی خبرگان و مجلس رژیم در بین باندهای رژیم حاکم است، نشانگر وضعیت ویژه وبحرانی است که رژیم در آن قرار دارد. ”حق الناس“ نیز شعار فریبکارانه هر دو باند رژیم برای غصب حق حاکمیت مردم ایران است.
اکنون نیز هرچه زمان انتخابات خبرگان آخوندی و مجلس ضدخلقی رژیم نزدیکتر می‌شود، سوء‌استفاده هر دو باند از عنوان ”حق الناس“ بیشتر می‌شود.
بعبارت دیگر عبارت ”حق الناس“ در حکم توپی است که در بازی قدرت بین سران رژیم و باندهای آن پاسکاری می‌شود تا بالاخره این توپ را چه کسی بل بگیرد، آنچه در این وسط محلی از اعراب ندارد حق و حقوق مردم ایران است که آنها برای این نمایشهای مضحک انتخاباتی تره هم خورد نمی‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/788688c2-4442-4856-a69e-449670ef4794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات