728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,سرکوب زنان,جنبش زنان ايران,

پیام خانم مریم رجوی به کنگره بین‌المللی زنان در اسپانیا

-

مریم رجوی
مریم رجوی
کنفرانس بین‌المللی «صدای زنان روستایی در جهان»، طی روزهای 19 و 20فروردین (8 و 9آوریل2015) در شهر سیوداد رئال اسپانیا برگزار شد. خانم مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی برای این جلسه، ضمن تقدیر از تلاشهای شرکت کنندگان در این کنفرانس، به تشریح مشکلات زنان ایران و راه‌حلها پرداخت. متن این پیام را در زیر می‌خوانید:
خواهران عزیزم!
به همه شما درود می‌فرستم و از ابتکار شما برای برگزاری کنگرهٴ بین‌المللی« صدای زنان روستایی در جهان»، صمیمانه تقدیر می‌کنم. آنچه شما در بحثهایتان بر سر مسأله زنان، در هر یک از کشورهای غرب مورد بررسی قرار می‌دهید، البته با مسائل گریبانگیر زنان ایران و سایر کشورهای خاورمیانه، متفاوت است. با این حال، مسألهٴ ستم و بهره‌کشی که به‌صورتها و درجات گوناگون، همه جا عمل می‌کند، درد مشترک زنان از آفریقا و آسیا تا اروپا و آمریکا است.
آنچه امروز بر موارد مشترک میان همهٴ ما افزوده است، هجوم بنیادگرایی به زندگی زنان و تمام جامعه بشری است. این نیروی ارتجاعی، هر چند به‌طور عمده در آسیا و آفریقا و خاورمیانه تاخت و تاز می‌کند، اما تأثیر زیا‌نبارش دستاورد زنان در همهٴ جهان را هدف قرار داده است. از این‌رو نه فقط دشمن زنان مسلمان، بلکه دشمن همهٴ زنان و همهٴ بشریت است.
رویارویی رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران با زنان، یکی از وقایع مهم تاریخ مبارزات زنان تمام جهان برای آزادی و برابری است. ابعاد حیرت‌انگیز این رویارویی را شکنجه و اعدام دهها هزار زن مجاهد و مبارز نشان می‌دهد که در دنیای معاصر نظیر ندارد. به‌عنوان مثال، این رژیم، زنان را از نظر آزادیهای مدنی و حقوق فردی و اجتماعی، پیوسته به قهقرا برده است. تحقیر، دستگیری و شلاق‌ زدن برای تحمیل حجاب اجباری به زنان، بخشی از قوانین این رژیم است.
زنان از اغلب حقوق و آزادیهای عمومی، حتی از تماشای مسابقات در استادیومهای ورزشی یا خواندن آواز، محرومند و از صحنهٴ فعالیت اجتماعی حذف می‌شوند. و آخوندها برای سرکوب زنان در تمام حیطه‌های زندگی آنان دخالت می‌کنند.
بنیادگرایان مهمترین تهدید اجتماعی خود را نیروی آزادیخواهی و برابری طلبی می‌بینند. خواستهای زنان و ایستادگی‌شان بیشترین تهدید را متوجه بنیادگرایان می‌کند. و به همین دلیل در ایران، فاشیسم دینی حاکم بر ایران، رکوردار کشتار زنان سیاسی در جهان معاصر است.
با وجود چنین سرکوب فاجعه‌باری، زن ایرانی مفتخر است که هرگز تسلیم این رژیم نشده، بلکه شایستگی خود را اثبات کرده است.
هزار زن پیشتاز مقاومت ایران در اشرف و لیبرتی، در سخت‌ترین شرایط در 12سال گذشته، مبشر آزادی و رهایی زنان ایران و تمام منطقه‌اند.
اعضای مقاومت بارها هدف قتل‌عام قرار گرفته‌اند. تا کنون 117تن از آنها در اثر این قتل‌عامها کشته، 1400تن مجروح و 24تن در اثر محاصره ضدانسانی پزشکی کشته شده‌اند. 7تن از آنها شامل 6 زن به‌گروگان‌ گرفته‌ شده‌اند. به‌رغم همهٴ اقدامات سرکوبگرانه و محاصره جنایتکارانه که 7سال است بی‌وقفه ادامه دارد، این زنان پیشتاز، صلاحیت و استواری خود را در هدایت و رهبری این مقاومت و ادارهٴ یک جامعه مبتنی بر برابری همه‌جانبه، نشان داده و الهام‌بخش مبارزه زنان و جوانان ایران بوده‌اند.
امروز رژیم ایران مرکز بنیادگرایی اسلامی و تهدید، نه فقط برای زنان ایران، بلکه برای صلح و امنیت جهانی است. لذا جامعه بین‌المللی باید یک سیاست قاطع در مورد ایران اتخاذ کند. هفته گذشته در مذاکرات هسته‌یی، رژیم ایران از ترس وضعیت انفجاری جامعه ایران، مجبور به یک قدم عقب‌نشینی شد؛ اما یک بیانیه کلی، بدون تأیید رسمی ولی‌فقیه رژیم، راه را بر بمب هسته‌یی نخواهد بست. برای تضمین صلح، مهم است که قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد اجرا شوند.
با استفاده از این فرصت، شما خواهران عزیز و همهٴ شرکت کنندگان در کنگره را به حمایت فعال از زنان مقاومت ایران فرا می‌خوانم و از همگان می‌خواهم که با پیوستن به جبهه بزرگ زنان علیه بنیادگرایی، در مبارزه با این نیروی ارتجاعی که تمام جهان را به خطر انداخته، مسئولیت خود را ایفا کنید.
از همه شما متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8006d9d-6619-4e27-b364-7d80309dea73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات