728 x 90

مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,اخبار اروپا,

سازمان ملل‌متحد از رژیم ایران خواهان امضای معاهده منع آزمایش اتمی شد

-

سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد
رئیس نهاد ناظر بر معاهده منع آزمایش اتمی سازمان ملل‌متحد گفت: رژیم ایران باید به‌دنبال توافق اتمی معاهده ممنوعیت آزمایش اتمی را مورد تأیید قرار دهد و تضمین نماید که هرگز اقدام به انفجار آزمایش اتمی نخواهد کرد.
لاسینا زربو در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اگر رژیم ایران این معاهده را امضا نکند شک و تردیدهایی را در مورد توافق اتمی ایجاد خواهد کرد. رژیم ایران برای دادن تضمین و نشان‌دادن این‌که قصدی برای توسعه تسلیحات اتمی ندارد باید قبل از شروع مذاکرات اقدام به امضا این معاهده می‌کرد.
این مقام سازمان ملل گفت: اعتماد بر پایه راستی آزمایی می‌باشد چرا رژیم ایران چنین تضمینی به ما نمی‌دهد؟
سازمان معاهده منع آزمایش اتمی دارای 196 کشور عضو می‌باشد که 183 کشور عضو و این معاهده را امضا کرده‌اند.
لاسینا زربو گفت: سازمان معاهده منع آزمایش اتمی بیش از یک میلیارد دلار برای سیستم مانیتورینگ هزینه کرده است که می‌تواند از طریق آن آزمایش اتمی توسط رژیم ایران و یا هر کشور دیگری را کشف و شناسایی کند. او اضافه کرد این سازمان هر سه آزمایش اتمی توسط کره شمالی را کشف کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس اضافه کرد سیستم مانیتورینگ این سازمان دارای 170 ایستگاه دریافت زلزله نگاری و ارتعاش زمین است که می‌تواند هر گونه انفجارهای زیر زمینی را کشف کند، سیستم همچنین شامل 48 ایستگاه زیر صوت [صدایی با توان و دامنه بسیار و فرکانس بسیار کم] برای کشف امواج در آتمسفر و 80 ایستگاه radionucleide برای آزمایشات رادیو اکتیو در هوا می‌باشد.
این سییستم مانیتورینگ بسیار پیچیده می‌تواند زلزله‌ها، سونامی‌ها، آلودگی هوا، حرکات نهنگهای دریایی و مسیر پرتاب و شلیکهای هوایی و سنگهای آسمانی را مانیتور کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/736d37e8-e023-42c7-87da-96eaaa2c0503"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات