728 x 90

اخبار عراق,اخبار خاورمیانه,

گزارش تکمیلی از تظاهرات بزرگ عراق علیه فساد

-

تظاهرات مردمی در عراق علیه گسترش فساد - میدان تحریر بغداد
تظاهرات مردمی در عراق علیه گسترش فساد - میدان تحریر بغداد
مردم عراق روز جمعه به تظاهرات خود علیه فساد و ادامه دادند و خواستار تداوم اصلاحات به‌ویژه در قضاییه و محاکمه فاسدان شدند.
تلویزیون التغییر در گزارش خود از بغداد گفت: جمعیت تظاهر کنندگان در میدان التحریر در مرکز پایتخت گرد آمدند و فعالان تظاهرات گفتند: وقت‌کشی نمی‌تواند مردم را از پافشاری برای حقوقشان مایوس کند.
آنها بر ارتباط با نهادهای سیاسی عربی و بین‌المللی، به‌منظور تحقق خواستهای مردم عراق و استمرار تظاهرات تأکید کردند.
تلویزیون الجزیره و تلویزیون البغدادیه گزارش دادند: در استان دیالی تظاهرات بزرگی با شرکت شمار زیادی از مردم شهر خالص با خواست اصلاحات و مجازات عاملان فساد مالی و اداری برگزار شد.
در بصره نیز تظاهر کنندگان خواستار محاکمه مالکی و فاسدان شدند.
به گزارش تلویزیون البغدادیه یک تظاهر کننده گفت: توده‌های مردم در بصره به درجه‌ای از خشم می‌رسند که دیگر هشدار و یا وقت‌کشی برای پاسخ به خواستهایشان فایده نخواهد داشت. توده‌های مردم بصره برای حقوق‌شان دست به تظاهرات ‌زده‌ا‌ند.
به گزارش تلویزیون البغدادیه عمار زیدان از فعالان تظاهرات بغداد گفت: مردم برای مبارزه با فساد به خیابانها آمده‌اند… و ما خسته نمی‌شویم و در همه استانها ادامه می‌دهیم… و هر کسی که روی خسته شدن ما سرمایه‌گذاری کرده است در اشتباه است. پرونده‌ها روشن و واضح است و ما در مقابل مقر دفتر سازمان ملل نیز تظاهرات خواهیم داشت و خواستار محاکمه فاسدان خواهیم شد…
سرمد محمود نیز به این تلویزیون گفت:.. هدف ما محقق کردن خواسته‌های مردم است.. اگر مدحت محمود کنار رود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و اولین خواسته ‌تظاهر کنندگان اصلاح قضاییه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2357f2fe-f017-4736-a98c-bb1b5c3b6dc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات