728 x 90

تشدید سرکوب ,

سرکوب فزاینده معلمان در آستانه شروع سال تحصیلی و روز جهانی معلم

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
در آستانه شروع سال تحصیلی و در حالی که معلمان شریف و آزاده خود را برای تجمع سراسری و اعتراضی در روز جهانی معلم (۱۳مهر) آماده می‌کنند، اقدامات سرکوبگرانه علیه معلمان فعال تشدید شده است.
در روز 15شهریور ماه 94 عوامل اطلاعاتی رژیم آخوندی محمود بهشتی لنگرودی یکی از معلمان فعال را بازداشت و بخشی از وسایل موجود در خانه او را نیز ضبط کردند. وی یک روز قبل از بازداشت (14شهریور 94) مشکلات و خواستهای معلمان را با محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت آخوند روحانی مطرح کرده بود.
در روز 9شهریور نیز دو تن دیگر از معلمان به نامهای محمدرضا نیک نژاد و مهدی بهلولی دستگیر شدند.
کانون صنفی معلمین در روز 12شهریور 94 جرم معلمان دستگیر شده را «دفاع از حقوق معلمان»، «توصیه به رعایت حقوق‌دانش آموزان»، «مخالفت با تجاری‌سازی آموزش» و تأکید بر ضرورت «آموزش عمومی رایگان» نامید و تأکید کرد دولت روحانی «به‌رغم شعارهای پر طمطراق، در عمل تحولی بنیادین» ایجاد نکرده است.
در همین حال اسماعیل عبدی، رسول بداقی و علی اکبر باغانی نیز به اتهام آخوند‌ساخته «تبلیغات علیه نظام» و «فعالیت علیه امنیت ملی» هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند. بداقی در حالی در زندان است که دوره محکومیت او تمام شده است.
خانم سهیلا صادق، مسئول کمیسیون آموزش و پرورش مقاومت ایران، ارگانهای بین‌المللی آموزشی و اتحادیه‌های معلمان در کشورهای مختلف جهان را به محکوم کردن سرکوب معلمان و نقض حقوق اولیه آنها توسط دیکتاتوری مذهبی و به حمایت از خواستهای معلمان ایرانی و تجمع سراسری آنها در 13مهر فراخواند.
وی افزود: برای رژیم فرتوت و فاسد ولایت‌فقیه که تمامی سرمایه‌های مردم ایران را صرف پروژه‌های ضد‌ملی اتمی و جنگ‌افروزی در منطقه و کشتار مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن و... . می‌کند، زندگی معلمان و زحمتکشان و وضعیت تحصیلی کودکان و نوجوانان و آسایش و ترقی مردم ایران کمترین اهمیتی ندارد. تا این رژیم بر سرکار است بحرانهای اقتصادی و اجتماعی هر روز شدیدتر می‌شود. سرنگونی فاشیسم دینی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم لازمه پایان دادن به فقر و تورم و بیکاری و وضعیت اسفبار آموزش و پرورش در ایران است.
 
کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران
17شهریور 1394 (8سپتامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b31483ba-59f2-4a15-9775-57c81b9e5ec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات