728 x 90

-

ترس از نفوذ چرا؟

-

جدال باندها بر سر توافق اتمی
جدال باندها بر سر توافق اتمی
ولی‌فقیه ارتجاع در دیدار با هیأت دولت آخوند حسن روحانی به‌مناسبت هفته دولت، پس از اشاره به مذاکرات و تأیید مجدد آن به دولت روحانی هشدار داد که توافق هسته‌یی زمینه نفوذ نشود و در این رابطه گفت: «اینها درصدد نفوذند، درصدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد...، در زمینه‌های گوناگون؛ در زمینه‌های اقتصادی، در رفت و آمدها، در همه‌دستگاهها».
اگر چه ولی‌ فقیه نظام صراحتاً از عواملی که ممکن است توسط آنها این نفوذ صورت بگیرد اسم نبرد، اما واضح است که هشدار او هم متوجه باند رفسنجانی- روحانی و هم متوجه دولت روحانی بود. خصوصاً این‌که رفسنجانی قبلاً در ضرورت برقراری رابطه با آمریکا و حتی باز شدن سفارت این کشور در تهران سخن گفته بود.
پس از سخنان خامنه‌ای رسانه‌ها و مهره‌های وابسته به باند خامنه‌ای با استفاده از هشدار خامنه‌ای در مورد نفوذ، باند رفسنجانی- روحانی و به‌خصوص شخص رفسنجانی را که سیاست آویختن به غرب را دنبال می‌کند زیرضرب گرفته‌اند.
روزنامه رسالت ارگان باند فاشیستی مؤتلفه 8شهریور 94گفته‌های آخوند رضا تقوی قائم‌مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از دار و دسته‌های وابسته به باند خامنه‌ای را نقل کرده که گفته است ”می‌خواهند با تغییر رفتار از درون انقلاب اسلامی را استحاله کنند. ما خشنود و خوشحال نیستیم که سفارت انگلیس و جاسوسخانه آنها در ایران بازشده است“.
همین روزنامه سخنان پاسدار احمد وحیدی وزیردفاع سابق رژیم در دولت احمدی‌نژاد را نقل کرده که با اشاره به حرفهای اخیر خامنه‌ای در مورد ضرورت جلوگیری از نفوذ آمریکا در رژیم گفته است: ”آمریکاییها با تضعیف روحیات و مواضع انقلابی ملت ایران می‌خواهند خطراتی را که آنها را تهدید می‌کند خنثی کنند، و برای موفقیت در این مسیر تلاش می‌کنند راههای نفوذ خود را در چهارچوب تعاملات غیرمتعارف ایجاد کنند“. (رسالت 8شهریور94)
کیهان خامنه‌ای8شهریور 94 به کانالهای نفوذ و مصادیق آن اشاره می‌کند که اشاره آشکاری است به باند رفسنجانی- روحانی و مشخصاً شخص هاشمی رفسنجانی: ”اینکه یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی، آمریکا را دشمن نداند و در قول و فعل به این باور باشد که آمریکا هم کشوری است مثل سایر کشورها و می‌توان با او مثل فلان کشور همسایه یا فلان کشور آفریقایی مراوده داشت، آغاز انحراف و نقطه شروع پروژه نفوذ است. حال اگر مسئولی رسماً و علناً اعلام کند که متوجه دشمنی آمریکا هست ولی در عمل مردم را از توان داخلی ناامید کند، گشایش را در لبخند آمریکا خلاصه کند، اقتصاد مقاومتی و تأمین زیرساخت‌های حیاتی به دست مردم را در حد شعار بپذیرد اما نه تنها هیچ اقدام عملی برای تحقق آن نکند بلکه همه راه‌ها را به سوی آن مسدود کند، قطعاً و بی‌تردید، دشمن‌شناسی‌اش به کار نیامده و مواضعش نقطه امید دشمن برای نفوذ به حساب می‌آید .“.
روزنامه جوان ارگان بسیج ضدخلقی8شهریور 94 نیز به بهانه هشدار به مسئولان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به باند رفسنجانی- روحانی و مهره‌های دولت روحانی هشدار می‌دهد توجه کنند مطلقاً در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند: ”مسئولان هیچ توجیهی برای این‌که نفوذ دشمن را سد نکنند و یا متوجه مصادیق آن نشوند نخواهند داشت و باید به‌طور کامل نسبت به این امر خطیر حساسیت و آگاهی نشان دهند“.
این روزنامه حرفهای آخوند حسن روحانی در مورد انتخابات را هم مصداق کانال نفوذ و رخنه می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: ”تمامی ظرفیتهای نظام سلطه برای «مهار حرکت انقلاب» و «تغییر در نظام اسلامی» بسیج شده است، طرح مطالبات بخشی و تحرکات زودرس انتخاباتی تنها مخدوش‌کننده وحدت و انسجام ملی است و مفهومی جز بازی در میدان دشمن نخواهد داشت“.
تهاجم رسالت ارگان باند فاشیستی مؤتلفه 7شهریور 94به باند رفسنجانی- روحانی و به‌خصوص به سران این باند در مورد نفوذ و مصادیق آن هم شدید و هم قابل‌توجه است: ”آنچه مهمتر از این جاسوسهای رسمی است، مسئولان هستند که ندانسته و ناخواسته در جدول دشمن قرار گرفته و از روی ساده‌لوحی، خطای محاسبه یا هواهای نفسانی پازل دشمن را تکمیل می‌کنند. عملکرد آنها و موضع‌گیریهای آنها در نقشه طراحی شده دشمن قرار می‌گیرد. برخی مسئولان، نخبگان و رسانه‌های ما موضع نرم و دوستانه در مقابل تهدید یا تحقیرها و درشت‌گویی‌های دشمن دارند و حتی سعی در تبرئه و بزک کردن دشمن می‌کنند. این افراد دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته مثل عامل دشمن در داخل کشور عمل می‌کنند. این یک مسأله ساده نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد“.
واقعیت این است که ترس اصلی باند خامنه‌ای از نفوذ در نظام از این بابت است که در اثر شکاف در رأس نظام و سیاستهای وابسته گرایانه باند رفسنجانی- روحانی، نظام تضعیف شود، و راه برای قیام و خیزشهای مردمی هموار شود.
بنابراین مشکل اصلی نظام در رابطه با نفوذ بیش از این‌که ترس از عامل خارجی باشد، ترس از خیزش و قیام مردم در شرایطی است که رژیم بر اثر زهر خوران اتمی به‌شدت تضعيف شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8aa64ec2-a0f9-4af0-9a62-89fad47f7363"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات