728 x 90

اعدام دسته جمعي,

ایران: فراخوان فوری به توقف اعدام قریب‌الوقوع یک زندانی سیاسی کرد

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
مقاومت ایران آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، هم‌چنان‌که سازمان ملل‌متحد به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر در سراسر جهان را به اقدام فوری برای نجات جلوگیری از اعدام زندانی سیاسی بهروز آلخانی فراخواند و سکوت جامعه بین‌المللی به‌خصوص اتحادیه اروپا در مقابل روند فزاینده اعدامها به‌طور خاص اعدامهای سیاسی را قویاً محکوم کرد.
بهروز آلخانی زندانی سیاسی کرد، پس از تحمل شش سال زندان و شکنجه روز سه‌شنبه 3شهریور (25اوت) برای اجرای حکم جنایتکارانه اعدام به سلول انفرادی در زندان ارومیه منتقل شده است. دژخیمان به خانواده بهروز که روز سه‌شنبه با او آخرین دیدار را داشته‌اند گفته‌اند که وی فردا اعدام خواهد شد.
در فقدان یک موضع قاطع در مقابل این اعدامهای جنایتکارانه، سفر نماینده عالی اتحادیه اروپا و مقامات ارشد و وزیران خارجه کشورهای عضو به ایران، به‌طور عملی به ماشین اعدام و ترور و سرکوب فاشیسم دینی حاکم سوخت می‌رساند. رژیمی که تنها در دوران روحانی بیش از 2000تن را اعدام کرده است و سران آن باید در مقابل عدالت قرار گیرند.
عفو بین‌الملل در اطلاعیه‌یی که در روز 3شهریور منتشر ساخت، اعلام کرد: «مقامات ایران امسال تاکنون نزدیک به 700تن را اعدام کرده‌اند. اجازه اجرای حکم اعدام بهروز آلخانی تنها دستان آنان را خونین‌تر خواهد کرد».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3شهریور 1394 (25 اوت 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aab9f280-ee1e-4ff0-bcd2-6ca8e042efce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات