728 x 90

اخبار اروپا,

رویتر: آنگلا مرکل پیام ”منزجر کننده “تنفر علیه پناهندگان را محکوم کرد

-

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان  تظاهرات خشونت‌آمیز علیه پناهندگان در این کشور را محکوم کرد
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تظاهرات خشونت‌آمیز علیه پناهندگان در این کشور را محکوم کرد
خبرگزاری رویتر گزارش کرد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه تظاهرات خشونت‌آمیز علیه پناهندگان در این کشور را محکوم کرد.
او راستهای فوق افراطی آلمان را که در حال پراکندن ”پیام منزجر کننده“ تنفر هستند مقصر برگزاری چنین تظاهراتهایی دانست.
انتظار می‌رود تعداد پناهندگان در آلمان امسال به رقم 800هزار نفر برسند.
در تظاهرات شنبه توسط چند صد نفر در شهرهای دن‌آو واقع در ایالت شرقی زاکسن در نزدیکی شهر درسدن که بسیاری از آنها مست بودند و بعضیها شعار «های هیتلر» می‌دادند بیش از 30 پلیس زخمی شدند. این تظاهرات که در شبهای شنبه و یکشنبه ادامه پیدا کرد غیرمنتظره بوده است.
زیگمار گابریل رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان و معاون آنگلا مرکل که وزیر اقتصاد این کشور نیز می‌باشد روز دوشنبه از این شهر 16هزار نفره دیدار و با شهردار و مردم شهر ملاقات کرد. او گفت باید روشن باشد که ما حتی به‌اندازه یک میلیمتر در مقابل این اوباش راست افراطی کوتاه نخواهیم آمد، این افراد ربطی به آلمان ندارند. این، آلمانی نیست که ما خواهان آن باشیم.
آنگلا مرکل از طریق سخنگوی خود گفت: تلاش راستهای افراطی و نئو نازیها برای پراکندن پیام تنفر در نزدیکی یک محل پناهجویان در شهرهای دن‌آو منزجر کننده است.
سخنگوی مرکل گفت: صدراعظم و تمامی کابینه دولت آلمان در قویترین شکل ممکن این خشونت و فضای مهاجم علیه خارجیان را محکوم می‌کنند.
پناهندگانی که به در شهرهای دن‌آو وارد شده‌اند از خشونتهای سوریه و عراق فرار کرده‌اند ولی یک سوم آنها نیز از کشورهای اروپایی، آلبانی و صربستان هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3e0e5a5-eec9-4b63-a81d-9b9bbaa61694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات