728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

باند خامنه‌ای به‌دنبال خانه نشینی رفسنجانی

-

جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنهای
جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنهای
این روزها حملات باند خامنه‌ای به هاشمی رفسنجانی به نحو بی‌سابقه‌یی شدت پیدا کرده است، عوامل این باند بعضاً به او توصیه می‌کنند خانه‌نشین شود، و از دخالت در سیاست نظام آخوندی دوری کند.
کیهان خامنه‌ای 1شهریور در یادداشت روز خود رفسنجانی و روحانی را مورد حمله قرار داده که آنها روحیه ذلت و یاس به جامعه تزریق می‌کنند، و در این رابطه از عوامل باند خامنه‌ای سؤال می‌کند که ”برای اینها چه فکری شده است و تکلیف آنها چیست!؟“.

تعیین تکلیف افراد و جریانات داخلی نظام به شیوه پاسدار حسین شریعتمداری و کیهان خامنه‌ای، یعنی این‌که می‌بایست کار با این عناصر مزاحم را یکسره کرد زیرا آنها ”روزی با اختلاف‌افکنی بین وفاداران به انقلاب، روزی با قرار دادن «اقتصاد» در برابر «استقلال» و روزی با حمله به ارکان نظام توسط عواملی از درون نظام! آنها با سرعت و شتابی چشمگیر به نشان‌دادن در باغ سبز ادامه می‌دهند تا بلکه به‌زعم خود کار را یکسره کنند! “.

معنی این جملات کیهان خامنه‌ای این است که آنها تلاش دارند کار خود با باند ولایت را ”یکسره کنند“، زیرا ”ارکان“ نظام و در رأس آن ولایت خامنه‌ای مورد هجوم آنان قرار گرفته است.
کیهان در مسیر به گفته خودش یکسره کردن کار با باند رفسنجانی - روحانی خواص بی‌تفاوت که ”عافیت طلبی را بر اظهارنظر و روشنگری ترجیح می‌دهند“. را هم به یاری می‌طلبد.
ارگان ولی‌فقیه به این عناصر توصیه می‌کند در این جنگ ”یکسره کردن کار“، به یاری باند ولایت بشتابند و ”بار دیگر پای آرمانها فداکاری کنند و ”کنج عزلت“ نگیرند و در این جنگ بی‌تفاوت نباشند و...

به نظر می‌رسد که منظور کیهان از ”خواص عافیت طلب“ عناصر ریزشی نظام است که با این ذکر مصیبتها می‌خواهد آنها را هم در حمایت از خامنه‌ای فعال کند.

کریمی قدوسی یکی از سرکردگان سابق سپاه و یکی از نمایندگان دلواپس باند خامنه‌ای 18مرداد 94 در مجلس رژیم نیز با شدت و حدت رفسنجانی را مورد بی‌سابقه‌ترین حملات قرارداده و خطاب به او گفته است ”جناب آقای هاشمی رفسنجانی، جنابعالی و بعضی از اعضای خانواده‌تان بنا بر مشاهدتهای آشکار ملت و مستند به گزارشهای دقیق اطلاعاتی و امنیتی و گزارش قوی قرائت شده 700 صفحه‌یی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس هشتم در رأس فتنه 88 بوده‌اید و با تمام توان خود مقابل انقلاب، امام، شهدای ملت ایستادید و امنیت جمهوری اسلامی را به‌طور جدی تهدید کردید و امروز هم با سوء‌استفاده از ظرفیت دولت یازدهم این راه را ادامه می‌دهید. یک کلام آقای هاشمی مردم از شما می‌خواهند که شما خود را خانه‌نشین کنید و بیش از این انقلاب و نظام را زحمت ندهید“. (رادیو فرهنگ 18مرداد 94)

احمد توکلی، عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز گفت: ”مصحلت این است که رفسنجانی بازنشسته شود“.
روزنامه وطن امروز از روزنامه‌های حامی خامنه‌ای 1شهریور 94 با حمله به رفسنجانی نوشت: ”در توافق اتمی روح تقلبی دمیده شده توسط غرب و برخی جریانهای غربگرای داخلی خطرناک‌تر است. تمام حرف این روح تقلبی همان است که توسط رفسنجانی به صراحت گفته شد: غرب غیر از شفافیت چیزی از ما نمی‌خواهد. این جمله‌ رفسنجانی که از یک سو به‌غایت غلط و خطرناک است و از سوی دیگر به‌شدت هدفمند، اولاً بزک ‌تام و تمام استکبار را در خود نهفته دارد و ثانیاً حرفش آن است که... ما از بخش مهمی از خواسته‌ها و آرمانهای خود در منطقه و جهان کوتاه بیاییم“.
همه دعوای باند خامنه‌ای که به مواردی از آن اشاره شد، این است که پس از زهرخوران، رفسنجانی فضا را آماده دیده است که با اعمال هژمونی، خط مورد نظرش را چه در سیاستهای داخلی و چه خط وابسته گرایانه‌اش در سیاست خارجی را پیش ببرد.

بعد از زهر اتمی و عملکرد آثار آن در تار و پود نظام، دعوای قدرت و هژمونی آن‌چنان بالا گرفته است که مهره‌های باند خامنه‌ای به صراحت صحبت از خانه نشینی و حذف رفسنجانی کنند، و
تمامی جنگ و جدال بین عناصر باند خامنه‌ای با رفسنجانی در مجلس و سایر نهادهای رژیم، ریشه در تعیین‌تکلیف هژمونی در نظام بین خامنه‌ای و رفسنجانی دارد.

ضمنا حملات بی‌سابقه مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای به رفسنجانی، گویای این حقیقت است که تضادهای درونی رژیم به نقطه‌ای رسیده است که اگر خامنه‌ای و باندش توان آن را داشته باشند، قصد از صحنه خارج کردن رفسنجانی را دارند و حرفهای کریمی قدوسی، احمد توکلی و کیهان خامنه‌ای به صراحت چنین مضمونی را نشان می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bad10ed2-ba8c-441d-bb49-d4508a2a8a15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات