728 x 90

اخبار اعتراضي,

۸رشته درگیری، اعتراض، اعتصاب و تحصن در کاشان، اصفهان، تبریز، کرج، سنندج و شیراز

-

 -
-
روز شنبه 31مرداد 94 شهرهای مختلف میهن شاهد خروش اعتراضی اقشار به جان آمده مردم بود.
 
در کاشان صبح روز شنبه کارگران بیکار شده به جان آمده که قصد تجمع اعتراضی در شهرک سلیمان صباحی داشتند هنگامی که با یورش وحشیانه مزدوران انتظامی مواجه شدند با آنان درگیر شدند. مزدوران که در وحشت از گسترش تجمع اعتراضی کارگران به سطح شهر و در مقابل فرمانداری، به دستور سرکردگان خود با ضرب و شتم وحشیانه تلاش کردند هستهٴ اولیه تظاهرات کارگران را که بیش از دویست تن می‌شدند را در هم بشکنند، اما در مواجهه با مقاومت کارگران دست به دستگیری گسترده آنها زدند. مزدوران در این اقدام وحشیانه از گاز اشک‌آور و شوکر استفاده کردند.
 
در تبریز: در روز 28مرداد مردم به جان آمده در محله مارالان نسبت به بی‌عملی شهرداری در حفظ نظافت محله، دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز جمعه 30مرداد ماه افزایش قیمت انشعاب آب و برق موجب اعتراض مردم به‌خصوص در نقاط محروم تبریز و روستاهای اطراف شد.
مردم این مناطق اعلام کرده‌اند قادر به پرداخت این هزینه‌های سنگین نیستند.

سنندج - روز شنبه 31مرداد 94، تعدادی از خانواده‌ها و اهالی شهرک آبیدر در شهرستان سنندج در اعتراض به نابسامانی و نداشتن خیابانهای آسفالت در این شهرک در محل دفتر پروژه شهرداری، تجمع اعتراضی کردند، خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان اعتراض داشتند که چند وقت دیگر که مدارس باز می‌شود، ما هیچ خیابان آسفالت و مسیر مناسبی برای رفت و آمد فرزندانمان نداریم.
 
شهر سنندج همچنین شاهد تجمع کارگران ساختمانی بود که در اعتراض به اجرا نکردن طرح موسوم به "بیمه کارگران ساختمانی" در مقابل شعبه ٢ بیمه تأمین اجتماعی واقع در چهار راه انقلاب شهر سنندج، تجمع کردند.
 
در اصفهان اعتصاب بیش از 70درصد سنگ بریها دو ماه است ادامه دارد. این اعتصاب در اعتراض به مالیاتهای نجومی و کمرشکن سنگ‌بری‌هاست. سنگ بریها اعلام کرده‌اند تا تعیین‌تکلیف وضعیت به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

در کرج جمعی از رفتگران پیمانی شهرداری کرج که بیش از 3ماه حقوق و مواجب از شرکت طرف قرار خود طلب دارند، دست به اعتصاب زدند و عده‌یی از آنها نیز در مقابل شرکت، تجمع کردند.

 

 
در شیراز نیز جمعی از کارگران شرکت مخابرات روستایی و پتروشیمی جم روز چهارشنبه 28مرداد 94 در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق ماهانه و حق بیمه در برابر استانداری فارس تجمع کردند.
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a872517-5b8d-4e05-b21b-8fbb28d92a3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات