728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۳۱مرداد ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در آخرین روز مرداد 94 بازتاب جنگ هژمونی در رأس نظام در تمامی عرصه هاست، در هرعرصه قبل از هر چیز طلسم‌شکستگی ولی‌فقیه و بازگشت‌ناپذیری زهر هسته‌یی دیده می‌شود، برای نمونه به موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در رسانه‌های حکومتی نگاه می‌کنیم، از غلط کردم گویی تا وحشت از نفوذ استکبار:


آرمان: برقراری رابطه با انگلستان ضروری است

شرق: قفل سفارت بریتانیا می‌شکند

جوان: بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران، بازگشت به لانه از پنجره

وطن امروز: بازگشت انگلیسی ها

حمایت: تشیع لندنی و فتنه انگلیسی!... دشمنان جهان اسلام به‌ویژه انگلیس که بناست سفارت آن فردا در تهران بازگشایی شود، با آگاهی از رویکردها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران و با بهره‌گیری از عناصر داخلی تلاش می‌کنند تا سیاستهای خصمانه خود را برای رخنه در پیکره نظام اسلامی پیاده نمایند... بازگشایی سفارت انگلیس با هشدارهای رهبر انقلاب برای نفوذ استکبار به ایران همزمانی و تقارن قابل تاملی دارد

آرمان: بالا رفتن از دیوار سفارت انگلستان باعث آن نشد تا جایگاه ایران درعرصه مناسبات بین‌المللی بالاتر برود و فشارها علیه ایران از سمت اتحادیه اروپا و مجموعه غرب کم شود. جدا از این هزاران ایرانی در این چند سال برای اخذ ویزای انگلستان مجبور شدند به ترکیه یا امارات بروند. ماجرای سفارت انگلستان جز این‌که درآمدی نصیب هواپیمایی کشورهای ترکیه و امارات کند سودی که ما در پی به دست آوردن آن بودیم حاصل نکرد... اگر مجلس به وظیفه پاسخگویی خود عمل می‌کرد دست‌کم شماری از نمایندگان باید این سؤال را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کردند که مسئولیت این اقدام برعهده کدام جناح سیاسی است؟

جنگ هژمونی برای قبضه کردن صندوقهای نمایش انتخاباتی آتی در باند رفسنجانی روحانی از رجز خوانی تا حمله به ابزارهای نظارتی ولی‌فقیه گسترده است:


قانون: نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور: اقدام عاجل شما اصلاح انتخابات مجلس است

آرمان: «در انتخابات خبرگان آینده یک چرخش در حال اتفاق است که دارای ظرافتها و حساسیتهای خاص خود است...
«ائتلاف احتمالی آیت‌ا... هاشمی، حسن روحانی و سیدحسن خمینی می‌تواند برنده انتخابات مجلس خبرگان آینده باشد».

اعتماد: آماده‌سازی شرایط پیش از انتخابات نیازمند تلاش‌ دولت در بسترهای مختلف است. ... اصولی که اجرایی‌شدن آن به‌معنی عبور از تنگناهایی است که در کاندیداتوری افراد و چهره‌های مختلف سیاسی وجود دارد و نیازمند ایستادگی دولت بر موضع قانونی خود است.

مردم‌سالاری: قواعد بازی سیاسی حکم می‌کند تا تسلیم رأی اکثریت باشیم و از تضعیف دولت برآمده از رأی اکثریت جلوگیری نماییم.
رقابتهای سیاسی اگر از جاده انصاف و مسیر منافع ملی خارج شود؛ چنان بی‌رحم عمل می‌کند که‌ای بسا به‌خاطر دستمالی؛ قیصریه‌ای را به آتش بکشاند. روحانی فرزند «حوزه» و «دانشگاه» و مرد میدانهای «سخت» است و ثابت‌ کرده که در هر شرایطی به وعده‌های داده شده... عمل خواهد نمود.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان در آن واحد در چند عرصه به باند رقیب پاتک زده‌اند. یک نمونه در روزنامه وابسته به آخوند آملی لاریجانی:


حمایت: برخی که با بلند نظری شورای نگهبان به مدیریت رسیده‌اند سنجیده‌تر سخن بگویند

حمایت: دبیر ستاد حقوق‌بشر پیشنهاد داد: تصویب فکت شیت ایرانی در مجلس

حمایت: اعتراضها به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای حمله به توافقنامه و باند رفسنجانی و حسن روحانی؛ همراه با تأکید بر صدور ارتجاع و بنیادگرایی و دنبال کردن آرزوهای هسته‌ای، کانونی‌ترین محور تخاصمات رأس نظام است، یک نمونه در ارگان ولی‌فقیه ارتجاع:


کیهان: در این سوی ماجرا در صورت رد برجام، چه رخ خواهد داد؟ ...پالس‌هایی مانند خالی بودن خزانه، اغراق در تاثیر تحریم‌ها، پیوند مسائل ریز و درشت کشور در حد آب شرب مردم به رفع تحریم‌ها و... - که طرف ایرانی خواهان «توافق به هر قیمتی» است. با رد توافق، این ذهنیت و محاسبه به‌شدت غلط و هزینه‌زا از میان خواهد رفت...
محدودیتهای غیرقانونی و فرا ان.پی.تی از پیش روی فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌یی کشورمان برداشته خواهد شد. غنی‌سازی با درصد بیشتر، استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته‌تر، تکمیل و راه‌اندازی راکتور آب سنگین اراک، ادامه مسیر کلیدی تحقیق و توسعه هسته‌یی از جمله فرصتهایی است که پیش روی ایران خواهد بود...
می‌توان به موارد دیگری مانند اثرات مثبت و بنیادین اقتصادی، ناامیدی جریانهای وابسته داخلی که برجام را پلی برای سازش با استکبار می‌دانند، ... اشاره کرد... برجام دهلی بود که آواز آن از ژنو و لوزان و وین برای عده‌یی خوش می‌نمود. حال که دهل برجام به پشت در رسیده، قضاوت درباره آن نیاز به موسیقیدان بودن ندارد!


چشم‌انداز تیره بحرانهای اقتصادی اجتماعی موضوع مشترک روزنامه‌های دو باند در روز پایانی مرداد 94 است:


عصر ایرانیان: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: هر 5دقیقه یک ایرانی بیکار می‌شود

کاروکارگر: نوربخش: دوره استخدام مادام العمر به‌سر آمده است

کارون: 70درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است

ابرار: مشاور معاون رئیس‌جمهور: رشد توسعه‌ای کشور زیر صفر است

ابتکار: بازنشستن از معیشت، گزارش از متسمری بگیران تأمین اجتماعی

جهان صنعت: خطر گسترش فساد و فقر در پساتحریم
بی تدبیریها زمینه بروز پدیده رکود تورمی را فراهم کرد که در دو سال گذشته تعمیق یافته است. سیاست‌گذاران اقتصادی دولت یازدهم با برنامه‌ای با عنوان «خروج از رکود» کار خود را شروع کردند که در عمل به تداوم روند پراشتباه دولتهای پیشین، یعنی واردات گسترده کالاهای مصرفی و حمایت از صنایع دولتی و شبه دولتی (از قبیل پتروشیمی، فولاد، خودروسازی) به اضافه افزایش مالیاتها (به‌خصوص از تولیدکنندگان) و هزینه‌های تحت کنترل دولت و در نتیجه تضعیف هر چه بیشتر صنایع مولد کوچک و متوسط بخش خصوصی، منجر شد...
هم‌اکنون توان کسب درآمد و به تبع آن قدرت خرید مردم چنان پایین آمده است که امکان تهیه کالای ارزان‌قیمت چینی را نیز از آنها سلب کرده است، چنان‌چه در کاهش واردات کشور از ابتدای سال‌جاری خود را نشان می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87fcd0b9-fa64-4a91-9010-26ffb42e496c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات