728 x 90

اخبار سوريه,

تصفیه‌های درونی رژیم اسد

-

تصفیه‌های درونی رژیم اسد
تصفیه‌های درونی رژیم اسد
پیشرویهای ارتش فتح و ضربات کاری آن بر نیروهای اسد، شکاف میان این نیروها را افزایش داده است:
به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه شبکه‌های خبری رژیم اسد گزارش کردند دو تن از شبه‌نظامیان در شهرک صفصافه در حومه طرطوس در درگیری با نیروهای امنیتی اسد کشته شده‌اند. این درگیریها به‌دنبال اعتراض شبه‌نظامیان بعد از تلفات شدید در سهل الغاب صورت گرفته است. رژیم اسد شبه‌نظامیان خود را راهزن و دزد توصیف کرد.
این درگیریها همزمان با اختلافات شدید و عمیق میان شیوخ مزدور اسد در سهل الغاب با سرتیپ جنایتکار سهیل حسن فرمانده نظامیان اسد در این منطقه و استاندار حما رخ داد.
این صحنه‌ها چیزی است که روستاها و شهرهای ساحلی تحت کنترل رژیم اسد شاهد آن است. این عده تا دیروز حامیان رژیم اسد بودند، اما امروز کارشان به درگیری و جنگ کشیده است. آنها با شرمساری از اطاعت کورکورانه از اسد و خانواده او فاصله گرفته و جدا شده‌اند.
استان طرطوس پایگاه رژیم اسد برای سربازگیری در جنگ علیه مردم سوریه بوده است. اما در شهرک صفصافه و بعد از درگیری شبه‌نظامیان با نیروهای امنیتی اسد به ناگهان نام این شبه‌نظامیان به دزدان و راهزنان تغییر می‌کند.
شبکه‌های خبری رژیم اسد از کشته شدن حداقل دو نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در درگیریهای شهر صفصافه میان شبه‌نظامیان و نیروهای امنیتی، خبر دادند. اختلاف از شهرهای ساحلی و از زمانی شروع شد که یکی از اعضای خاندان اسد یک افسر ارتش را به ضرب گلوله کشت. این امر اعتماد شبه‌نظامیان و مزدوران به رژیم اسد را از بین برد و آنها دست از اطاعت کورکورانه از این رژیم برداشتند. رژیم اسد در تبلیغات خود وانمود می‌کرد که اهالی منطقه سهل الغاب به او وفادارند اما سلسله عملیاتی ارتش فتح و تصرف اغلب روستاها و شهرهای منطقه سهل الغاب که با حمایت مردم صورت گرفت این ادعا را نقش بر اب کرد.
در سهل الغاب یا در جایی که به جاده قرداحه معروف است، مرکز تبلیغاتی حما از یک جلسه امنیتی میان استاندار حما و سرتیپ سهیل حسن فرمانده نظامی منطقه با شیوخ مزدور طرفدار اسد در سهل الغاب خبر داد. شیوخ مزدور خشم خود را از نظامیان اسد و فرماندهان امنیتی و نظامی آن از جمله نیروهای سهیل الحسن که روستاها و شهرهای منطقه سهل الغاب را از ترس ارتش فتح تخلیه کرده‌اند، ابراز داشتند. شیوخ مزدور طایفه اسد بعد از فروپاشی روحیه نظامیان، خواهان تسلیح شبه‌نظامیان خود شدند.
اعدام صحرایی 20تن از شبه‌نظامیان توسط سرتیپ سهیل الحسن فرمانده نظامی منطقه سهل الغاب بر درگیریهای و بحرانهای داخلی در طوطوس و منطقه ساحلی افزوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c27355b-9450-4a36-b263-bfe70af75aa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات