728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

فصلی در جهنم - مصاحبه محمد رحمانی با تلویزیون العربیه درباره سرکوب و ستم حکومت آخوندی علیه هموطنان بلوچ

-

مصاحبه محمد رحمانی با تلویزیون العربیه درباره سرکوب و ستم حکومت آخوندی علیه هموطنان بلوچ
مصاحبه محمد رحمانی با تلویزیون العربیه درباره سرکوب و ستم حکومت آخوندی علیه هموطنان بلوچ
فصلی در جهنم - به روایت محمد رحمانی
تلویزیون العربیه 2 اوت 2015
محمد رحمانی: در این‌جا می‌خواستم تعدادی از شهدای بلوچستان که در عملیاتی آزادیبخش شرکت کردند و برای احقاق حقوق مردم ایران، بالطبع مردم بلوچستان کار و فعالیت و تلاش کردند و در نهایت جان خودشان را فدای مردم ایران کردند این‌جا به شما معرفی کنم.

این بخشی از شهدای مردم بلوچستان هستند که این‌جا عکس‌شان را شما می‌بینید. گل آقا نارویی که متولد 1337 هست از شهرستان زابل، و از طائفه نارویی هست که بسیار طائفه بزرگی هست و ایشون هم فرد بسیار محبوبی در بین مردمشون در زابل بودند، پیر بخش کشاورز... که از مردم محروم ایرانشهر که به نبردهای ارتش آزادی‌بخش پیوستند و آنجا در عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد و نهایتاً جون خودش رو فدای مردم خودش کرد.

عبدل طواشی بزی از مردم شهرستان زابل، عبدالحلیم سلامی از مردم ایرانشهر که فرد بسیار تحصیلکرده و چیزی بود که به ارتش آزادی‌بخش پیوست.

شهرستان سراوان در واقع جنوب شرقی‌ترین شهرستان ایران است که در سال 58 جمعیتش هفتاد هزار بود و الآن جمعیتش دویست و هفتاد هزار است، که آنجا زندگی می‌کنند زبانشان بلوچیست و مذهبشون اهل تسنن هستند به‌لحاظ اقتصادی از قدیم الأیام در فقر به‌سر بردند برای رفع محرومیتهاشان آنها همیشه به‌عنوان کارگر به کشورهای خلیج فارس می‌روند، اغلب مردم و بخش زیادی هم کارمند دولت هستند ولی همیشه به‌طور عمومی کلیت مردم بلوچستان درفقر و محرومیت به‌سر می‌برند.

این وضعیت از زمان حاکمیت آخوندها تا کنون ادامه داشته وهیچ‌راه‌حل بنیادی برایشان وجود نداشته، یعنی مردم بلوچستان به‌طور ابتکاری خودشان زندگیشان را تا حد زیادی می‌چرخانند.

همان طورکه می‌دانید مردم بلوچستان اهل تسنن هستند و حاکمیت آخوندی از ابتدا در تعارض با مردم بلوچستان و به‌خصوص اهل سنت وارد شد از توهین به عقاید و مقدسات آنها در منابر رسمی و غیررسمی‌شان شروع کرد. و الآن همان سیاست طوری بالغ شده که مردم بلوچ و اهل سنت در شهرستانهای دیگر ایران حق داشتن مسجد یا عبادت خودشون را ندارند. حق تبلیغ دین و مذهب خودشون را در سایر شهرهای ایران ندارند و به همین دلیل جوانان بلوچی که برای اینکار فعالیت می‌کنند دستگیر می‌شوند و شکنجه و حتی تیرباران می‌شوند به همین جرم، و الآن تعداد زیادی از آنها در زندانهای رژیم هستند به جرم این‌که سنی مذهب هستند. هیچ‌کدام، از دادگاههای عادلانه برخوردار نیستند که بیایند از حقوق خودشان دفاع کنند. و این گستاخی حکومت به آنجا رسیده که حتی به‌ روحانیان اهل سنت اجازه نمی‌دهد برای کنفرانس اسلامی به عربستان بروند و آنها را ممنوع الخروج می‌کند، در حالی که این رژیم در ابتدای حاکمیت خودش نمایشی دارد به‌نام وحدت بین شیعه و سنی. که کمترین اعتقادی به این حرف خودش ندارد، این را فقط برای استفاده تبلیغاتی خودش می‌خواهد. یعنی آنها را دعوت می‌کند روحانیان اهل سنت را مثلاً در تهران یا هر جای دیگری، کنفرانسها و یا جای دیگری استفاده می‌کند ولی بلافاصله بعد از خروج آنها سیاست سرکوب را ادامه می‌دهد، و هیچگونه تغییری در نوع برخوردش با اهل سنت نمی‌کند. حالا این تفاوت را خدمت شما عرض کنم که این به این معنی نیست که رژیم آخوندی اهل سنت را سرکوب می‌کند، مثلاً طرفدار اهل تشیع هست این مطلقاً غلط است، رژیم آخوندی یک شاخص دارد و آن حفظ حاکمیت به هربهایی است، و هیچگونه تفاوتی بین سرکوب اهل تسنن واهل تشیع ندارد. مطلق. ما در روز سی خرداد60 در حال یک اعتراض خیابانی بودیم که مورد تعرض پاسداران قرار گرفتیم و یکی از دوستان بسیار نزدیک من همانجا دستگیر و به زندان منتقل شد و من تونستم از آن صحنه فرار کنم به مدت دو سال مخفی بودم بعد از دو سال توسط شبکه مجاهدین که امکاناتی در اختیار داشتند، من و یکی از دوستانم توانستیم با استفاده از امکانات این شبکه از کشور خارج شویم و به پاکستان برویم و آنجا به مجاهدین خلق دوباره وصل بشیم و فعالیتهای سیاسی خودمون را آنجا شروع کنیم، در ادامه عکسهای شهدا که خدمت شما معرفی کردم این‌جا دوست بسیار عزیزی به‌نام متین بزرگ زاده هست.

که من و دوستم متین با هم از کشور خارج شدیم و متین عزیز ما بعداً در یکی از عملیاتی ارتش آزادی‌بخش در سال1367 به‌شهادت رسید.

همچنین شما این‌جا عکس محمدحسن ارباب را می‌بینید که یکی از محبوب‌ترین افراد ما در شهرستان سراوان بود فرد ورزشکار و مردم دوست که بعداً توسط عوامل حکومت آخوندی در کراچی پاکستان ترور شد و آنجا به‌ شهادت رسید. این عکس خودش و دوتن از فرزندانش هست که در کراچی گرفته شده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a1673a9-143e-46f1-a13b-fe709d1d3cc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات