728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

مصاحبه با مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه درباره فعال شدن جبهه‌های نبرد

-

اسامه ابوزید مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه
اسامه ابوزید مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه
اسامه ابو زید مشاور قانونی ارتش آزادی علت فعال شدن جبهه‌های مختلف نبرد در سوریه را تشریح می‌کند.
 
تلویزیون العربیه 23مرداد 94
از جنوب در استان درعا تا شمال در حلب رزمندگان تلاش می‌کنند بخشهای تحت کنترل رژیم اسد را تسخیر کنند.
در غرب سوریه نیز رزمندگان در نبردهای سنگینی با رژیم اسد منطقه سهل الغاب در حومه استان حما را تصرف کردند.
 
اسامه ابو زید مشاور قانونی ارتش آزادی می‌گوید:
هماهنگیهای نظامی میان گروهها رزمنده وجود دارد. چه گروه‌های وابسته به ارتش آزادی سوریه و چه گروه‌های دیگر تا در جبهه‌های مختلف عملیات افزایش یابد.
همه متوجه شدند که دیگر رژیم اسد توان نگهداری سرزمینهای تحت کنترل خودش را در شمال یا جنوب سوریه ندارد. حتی رژیم در دمشق پایتخت سوریه توان دفاع از خود را ندارد و این را ما در عملیات داریا در غوطه غربی دیدیم.
این در حالی است که رژیم ایران و نیروهای تروریستی حزب‌الله نقش بزرگی را در بسیاری از نبردها ایفا می‌کنند. مهمترین نبردهایی که آنها در آن شرکت داشتند نبردهای زبدانی بود.
همه گروه‌های مسلح اپوزیسیون با تمام توان تلاش می‌کردند به جنگی که رژیم ایران توسط داعش شیعی یعنی حزب‌الله تروریست پیش می‌برد پاسخ دهند.
علاوه بر این نبردهای ادلب به تصرف منطقه سهل الغاب منتهی شد.
منطقه سهل الغاب دروازه ساحل سوریه است و به‌عنوان آخرین پایگاه رژیم اسد شناخته می‌شود. در نبردهای سهل الغاب کمر رژیم شکسته می‌شود.
علاوه بر این جبهه‌های دیگر نیز در بسیاری نقاط فعال است.
تلویزیون العربیه: در حومه حلب درگیریهایی میان ارتش آزادی و داعش وجود دارد آیا مجبورید به این درگیریها تن بدهید یا این‌که می‌خواهید مرزهای منطقه امن را ترسیم کنید؟
اسامه ابو زید مشاور قانونی ارتش آزادی: اصول انقلاب سوریه روشن است وهیچ‌کس نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند ولی ارتش آزادی سوریه روابط خود را با دوستانش دارد. منافع مشترکی با دولت ترکیه داریم. ایجاد منطقه امن بر اساس طرحهای ترکیه و عربستان سعودی یکی از مهمترین خواسته‌های مردم سوریه است.
درگیریهایی که امروز در حومه شمالی حلب رخ می‌دهد بعد از اعلام منطقه امن شروع نشده بلکه از سال 2003 شروع شده. از زمانی که ارتش آزادی تشکیل شد درگیریهایی با گروه داعش وجود داشت.
به‌دلیل تهاجمات داعش علیه ارتش آزادی سوریه 35تن از افسران و متخصصان خود را از دست دادیم. هم‌اکنون نیز نبردها ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13be7fcd-6f80-4efa-b5d5-6ce3512c8bb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات