728 x 90

مذاكرات هسته اي,پرونده هسته ای ایران,

اعتراف تکان دهندهٴ عراقچی: «بمب اتمی را دادیم!»

-

عباس عراقچی
عباس عراقچی
عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم آخوندی، روز شنبه 10مرداد94 جلسه محرمانه‌یی با ”مدیران ارشد صدا و سیما“ی رژیم داشت. بعد از این نشست، صحبتهای عراقچی به‌صورت سه خبر مجزا در سایت خبرگزاری صدا و سیمای رژیم منتشر شد. اما ظاهراً قرار نبود این صحبتها منتشر شود؛ چرا که شورای عالی امنیت رژیم دستور داد که سریعاً خبر را از سایت بردارند و از سرورهای مرکزی هم حذف کنند. اما دیگر کار از کار گذشته بود و خبر پخش شده بود.

موضوع اصلی که عراقچی در این جلسه محرمانه مطرح کرد این بود که: «‌اگر سراغ بمب بخواهیم برویم، برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) یک شکست کامل است…».
روزنامه وطن امروز 13مرداد درباره این اظهارات عراقچی از این‌که او این طور راحت در مورد دادن بمب اتمی و دست کشیدن از برنامه ساخت سلاح هسته‌یی حرف می‌زند، سوز و گداز بسیار می‌کند و می‌نویسد:
«شاه‌بیت اصلی سخنان عراقچی این است که ایران چیزی را در این توافق واگذار کرده که در اصل اساساً آن را در اختیار ندارد، یعنی برنامه ساخت سلاح هسته‌یی. ویرانگر‌ترین طرز تفکر تیم مذاکره‌کننده را دقیقاً در همین‌جا می‌توان مشاهده کرد. نتیجه این سخن این است که عراقچی قبول دارد که همه آنچه ما واگذار کرده‌ایم در واقع برنامه ساخت سلاح هسته‌یی بوده است!»

سخنان عراقچی اولاً اعتراف آشکار به این است که رژیم مشغول تولید سلاح هسته‌یی بوده و ثانیاً نشانه‌ای است از این‌که رژیم بر اثر فشارهای خفه‌کننده تحریمها مجبور شده از برنامه تولید سلاح اتمی دست بکشد.

نکته دیگری که عراقچی مطرح کرد این بود که:
«‌اگر برنامه هسته‌یی کشورمان را بخواهیم صرفاً با معیارهای اقتصادی بسنجیم خسرانی بزرگ است، یعنی اگر هزینه مواد تولیدی را بخواهیم محاسبه کنیم اصلاً تصورش را نمی‌توانیم بکنیم».

معنی این حرف نیز مشخص است، رژیم سرمایه‌یی در ابعاد غیرقابل‌تصور به کام پروژه اتمی ریخته و به باد فنا داده است. چیزی که درعلن هیچ وقت مطرح نمی‌کنند و پروژه اتمی را باعث افتخار می‌دانند.

عراقچی در این جلسه به یک فقره حقه‌بازی رژیم با آژانس هم اشاره کرده و می‌گوید:
«زمانی که فردو را کشف کردند، ما متوجه شدیم که آنها فهمیده‌اند. همین که خواستند اعلام کنند، پیشدستی کردیم و سریع به آقای سلطانیه دستور داده شد که موضوع را به آژانس اعلام کند و او هم در نامه‌یی موضوع را به آقای البرادعی اعلام کرد».

صرف‌نظر از تقلب کاری رژیم و نذر امامزاده کردن روغن ریختة فردو، که کار همیشگی رژیم می‌باشد، لازم است یادآوری کنیم که این مقاومت ایران بود که برای اولین بار در سال 2005، سایت مخفی و زیرزمینی فردو را افشا کرد، اما آمریکا و آژانس 4سال بعد یعنی در سال 2009 آن را اعلام کردند.

عراقچی در قسمتی از اظهارات خود، تمام مذاکرات دو ساله را در این عبارت خلاصه می‌کند که: «بمب اتمی را دادیم». یعنی این‌که پس از آن همه هزینه‌های چند صد میلیاردی، پس از آن همه تقلبات و پس از آن همه مذاکرات، رژیم سرانجام ناچار شد هم چوب را بخورد و هم پیاز را. اما باید دانست که این رژیم هم‌چنان به‌دنبال بمب است و هم‌چنان که قضیهٴ اخیر پارچین هم این را نشان داد، رژیم آخوندی باز هم به تقلبها و مخفی‌کاریهای خود ادامه می‌دهد تا به بمب که آن را ضامن بقای خودش می‌داند، دست پیدا کند. اما مجاهدین و مقاومت ایران هم عزم جزم دارند که به هر قیمت نگذارند که این رؤیای شوم تحقق پیدا کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f020b188-24b3-4bc1-bd5e-b5e143d9f78c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات