728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,

جزییاتی از تصرف دو پادگان در استان ضالع یمن توسط رزمندگان مقاومت مردمی

-

نیروی مقاومت مردمی یمن
نیروی مقاومت مردمی یمن
نیروهای مقاومت مردمی در یمن دو پادگان شبه‌نظامیان حوثی در استان ضالع  را تصرف کرد.
 
تلویزیون العربیه 17مرداد94
نیروهای مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن ساختمانهایی را در منطقه سناح در استان ضالع تصرف کردند. آنها همچنین پادگانهای امنیت مرکزی و صدرین در این استان را تسخیر کردند. در جریان این نبردها دهها تن از کودتاگران حوثی کشته و زخمی شدند.
در اب ین نیز شهر زنگبار تسخیر شد.
در بعضی از محله‌های شهر تعز نیز درگیریهایی در جریان است. در درگیریهای تعز 23تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته و 38تن زخمی شدند.
شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح با شکستهای پی‌درپی در جبهه‌های اب ین و ضالع مواجه هستند و رزمندگان مقاومت به پیشروی ادامه می‌دهد.
در این نبردها شبه‌نظامیان حوثی پا به فرار گذاشتند. نیروهای مقاومت مردمی بعد از آن‌که پادگان صدرین در شمال استان ضالع را تصرف کردند، توانستند پادگان امنیت مرکزی را نیز تسخیر کنند.
رزمندگان مقاومت به سوی شهرستان قعطبه در حال پیشروی هستند. آنها در این مسیر با شبه‌نظامیان حوثی درگیر شدند و در جریان آن چندین موضع آنها از جمله یک پایگاه در جنوب شهر دمت را تصرف کردند
تسلط مقاومت بر قعطبه راه امدادرسانی شبه‌نظامیان حوثی را از طریق استان إب قطع می‌کند.
در ابین نیز تعدادی از شهرهای این استان شاهد درگیری میان مقاومت و شبه‌نظامیان حوثی است. مقاومت مردمی و ارتش ملی توانستند وارد شهر زنگبار شوند و آن را تصرف کنند.
در همین اثناء تعز شاهد درگیرهای شدیدی در بعضی از مناطق و محله‌های شهر است. مقاومت تلاش می‌کند جنگ در این شهر را تعیین‌تکلیف کند و آن را به‌طور کامل آزاد سازد.
همزمان در جریان سلسله‌ای از کمینها توسط رزمندگان در مناطق مختلف یمن، تعدادی از شبه‌نظامیان حوثی کشته شدند.
مناطق کوه صبر و خیابان 40 و حوض اشراف و محله جمهوری در تعز شاهد درگیریهای سنگینی است که به کشته و زخمی شدن تعدادی از شبه‌نظامیان حوثی منجر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce8146d4-8954-4a69-9a62-aa0b1de28de4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات