728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خاورمیانه,اخبار افغانستان,

رژیم ایران با هواپیمای اجاره‌ای افغانی شبه‌نظامی به سوریه و عراق اعزام می‌کند

-

ایران با هواپیمای اجاره‌ای افغانی جنگجو به سوریه و عراق اعزام می‌کند
ایران با هواپیمای اجاره‌ای افغانی جنگجو به سوریه و عراق اعزام می‌کند
منابع خبری افغانستان روز چهارشنبه 15مرداد 1394 گزارش دادند که رژیم ایران از یک هواپیمای شرکت هوایی آریانا برای انتقال شبه‌نظامی به سوریه و عراق استفاده می‌کند.
قیس حسن رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان افغانستان ضمن انتقاد شدید از اعزام غیرقانونی نیرو به عراق و سوریه توسط رژیم ایران اعلام کرد: اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهد، رژیم ایران برای انتقال افراد مشکوک که بیشترشان نقاب پوش هستند، هواپیمای آریانا مربوط به دولت افغانستان را به خدمت گرفته است.
قیس حسن در ادامه گفت: این هواپیما از سوی شرکت ایرانی به نام ماهان سپهر اجاره شده و در جریان یک ماه بارها به عراق پرواز کرده و افرادی را تحت تدابیر شدید امنیتی به عراق انتقال داده است. بر اساس اسناد منتشر شده از سوی کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس افغانستان این هواپیما از حدود یک ماه قبل هر روز یک پرواز به عراق انجام داده است.
در همین حال وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان نیز اعلام کرد: مسیر پرواز کابل مشهد و برعکس آن حدود دو ساعت و چهل دقیقه است اما این هواپیما بعد از هشت ساعت به کابل بازگشت می‌کرد.
امید مستور مسئول اداری شرکت هوایی آریانا نیز ضمن تأیید این خبر گفت: هواپیمای آریانا که برای پرواز میان افغانستان و ایران به شرکت هوایی ماهان سپهر کرایه داده شده بود، خارج از خط پرواز بارها به عراق رفته است.
ذکر این نکته ضروری است که شرکت هوایی آریانا بازاء هر پرواز این هواپیما مبلغ ده‌هزار دلار آمریکایی از طرف قرارداد دریافت می‌کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b03fbe4d-33c2-451d-ae3f-d958301da887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات