728 x 90

-

کنفرانس منتخبان و شخصیتهای برجستهٴ عربی و مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت

-

کنفرانس منتخبان و شخصیتهای برجستهٴ عربی و مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت
کنفرانس منتخبان و شخصیتهای برجستهٴ عربی و مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت
طی کنفرانسی با حضور منتخبان و شخصیتهای برجستهٴ عربی و مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت، شرکت کنندگان تأّکید کردند که رژیم آخوندی عامل اصلی بحران و هرج و مرج در منطقه است.
تلویزیون التغییر در گزارشی از این کنفرانس گفت: مهدی ابریشم‌چی در سخنان خود تأکید کرد که برای ریشه‌کن کردن بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام، کشورهای عربی و اسلامی باید از رژیم آخوندی در کشورهایشان خلع‌ید کنند
در این کنفرانس که به مدت بیش از 2ساعت به‌طور زنده از شبکهٴ اینترنت پخش می‌شد، شرکت کنندگان وجوه مختلف دخالتهای رژیم در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و به سؤالهای خبرنگاران پاسخ گفتند.
شرکت کنندگان در این کنفرانس عبارت بودند از: دکتر زکریا شیخ رئیس کمیسیون ملی راهبردی پارلمان اردن، جمال علی بوحسن نمایندهٴ پارلمان بحرین، شیخ عادل معاوده نمایندهٴ مجلس سنای بحرین، ماجده النوویشی معاون اتحادیه زنان پارلمانتر عرب و نمایندهٴ پیشین پارلمان مصر و مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت ایران.
 
در این کنفرانس جمال بوحسن نمایندهٴ پارلمان بحرین تصریح کرد: رژیم ایران به‌دلیل اهداف فرقه‌گرایانه بر دخالت‌هایش در منطقه اصرار ورزیده و ارزشهای انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارد. این در حالی است که مردم ایران می‌خواهند با برادران و همسایگان خود هم‌زیستی داشته باشند. این رژیمی است که نه برای کشور خود و نه برای منطقه خوبی و سعادت نمی‌خواهد. باید به دخالتهای این رژیم در منطقه پایان بخشید».

 

ماجده نویشی معاون اتحادیه زنان پارلمانتر عرب نیز گفت: ما در مصر به‌شدت دخالتهای رژیم آخوندی را در کشورهای عربی و همین‌طور (اقدامات) جریانهای بنیادگرای وابسته به این رژیم را محکوم می‌کنیم. آنچه در کمپ لیبرتی... می‌گذرد یک جنایت بزرگ است. جهان باید در برابر آن بایستد و جنایت علیه ساکنان لیبرتی باید مورد حسابرسی بین‌المللی قرار گیرد.
همچنین سناتور بحرینی شیخ عادل معاوده در سخنان خود خاطرنشان ساخت، رژیم ایران که بر دخالت‌هایش در منطقه علیه مردم کشورهای (مختلف) اصرار می‌ورزد، روزانه تا 8نفر را در ایران اعدام می‌کند.
 
دکتر زکریا شیخ رئیس کمیسیون ملی راهبردی پارلمان اردن در این کنفرانس با اشاره به تلاشهای فریبکارانهٴ رژیم برای سوءاستفاده از نام اسلام و پیشبرد مقاصد سلطه‌جویانه‌اش در منطقه، گفت: طرح رژیم ایران بسیار خطرناک است. طبعاً در برابر این رژیم جنبش مجاهدین خلق قرار دارد که تمامی اقشار جامعه ایران را نمایندگی می‌کند.
 
مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا در سخنان خود در این کنفرانس تأکید کرد، خامنه‌ای از موضع ضعف و در وحشت از قیامهای مردمی به مذاکرات اتمی تن داد و سرانجام مجبور شد از برنامه‌یی عقب‌نشینی کند که در کنار سرکوب داخلی و صدور تروریسم، یکی از سه جزء استراتژی حفظ رژیم ولایت‌فقیه بود. از این‌رو این یک شکست برای تمامیت رژیم به‌شمار می‌رود.
مهدی ابریشمچی اضافه کرد: هر چند رژیم می‌خواهد آنچه را که در توافق اتمی از دست داده با تشدید دخالتهایش در منطقه جبران کند...، اما یک جبهه متحد منطقه‌یی قادر خواهد بود، تجاوزگری آخوندها را پس بزند.
مسئول کمیسیون صلح شورا ضمن محکوم‌کردن مماشات کشورهای غربی و بی‌عملی آنها در قبال جنایات رژیم در داخل و خارج از ایران و امتیازات ناموجه ارائه‌شده به رژیم در توافق اتمی، تأکید کرد: اگر یک سیاست قاطع از سوی جامعه جهانی وجود می‌داشت، می‌توانست رژیم آخوندها را وادار کند که پروژه‌های اتمی خودش را برای همیشه جمع کند. (با این حال) به‌واسطه عقب‌نشینی استراتژیک از برنامه اتمی، رژیم در موقعیتی ضعیف‌تر از گذشته قرار دارد.
مهدی ابریشمچی با اشاره به‌عملیات توفان قاطع علیه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در یمن، اضافه کرد: «تجربه چند ماه گذشته در سوریه و یمن این حقیقت را به‌خوبی اثبات می‌کند که اگر کشورهای منطقه در مقابل رژیم آخوندی ایستادگی کنند، این رژیم شکست می‌خورد و ناگزیر به عقب‌نشینی خواهد شد. اکنون کشورهای منطقه باید با قاطعیت علیه دست‌اندازیهای رژیم به کشورهای منطقه بایستند و بر روی خلع‌ید از رژیم در سراسر منطقه پافشاری کنند».
مهدی ابریشمچی همچنین گفت: با توجه به حمایت بی‌دریغ رژیم از جریانهای تروریستی و افراطی‌گری، ضرورت اتحاد عمل نیروهای ضد بنیادگرا در مقابل رژیم ملایان و سیاستهای فرقه‌گرایانه آنها بیش از هر زمانی است. در کنار خلع‌ید از رژیم در منطقه باید از مردم ایران و خواست آنها برای تغییر رژیم، مشخصاً از مقاومت سازمان‌یافته و اهداف دموکراتیک آن که مبلغ دوستی، همزیستی و صلح در منطقه است حمایت کرد. برنامه خانم رجوی برای آینده ایران بهترین تضمین آینده‌یی متفاوت است.

تلویزیون التغییر به‌طور زنده کنفرانس درباره دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه را پخش کرد.
شیخ عادل معاوده نمایندهٴ مجلس سنای بحرین در پاسخ به سؤال خبرنگاران، ضمن تقدیر از مواضع مقاومت ایران و با اشاره به سخنان مسئول کمیسیون صلح شورا در این کنفرانس، گفت: از این صحبتها روشن است که در ایران مردان و زنان بسیاری هستند که می‌توانند یک حکومت متمدن و پیشرفته و به‌لحاظ اقتصادی پیشرفته را بسازند. این صحبتها و این تحلیل عالی به‌طور واقعی دارای یک روح ایرانی پاک است که ما خواهان دیدن آن در ایران هستیم تا در امنیت و صلح زندگی کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3752fe91-7c4f-4ebb-8a3e-fa285b5955f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات