728 x 90

اخبار سوريه,اخبار لبنان,

بیش از ۲۰۰کشته حزب‌الشیطان لبنان در نبردهای زبدانی

-

حزب الشیطان لبنان
حزب الشیطان لبنان
نبردهای زبدانی سوریه ادامه دارد. حزب‌الشیطان لبنان متحمل تلفات سنگینی شده است. رزمندگان هم‌چنان مقاومت می‌کنند.
 
تلویزیون اورینت9مرداد 94
یک ماه است شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان و نظامیان اسد تلاش می‌کنند شهر زبدانی را تصرف کنند ولی به نتیجه نرسیده‌اند.
از شروع این نبردها، تعداد کشته‌های حزب‌الشیطان لبنان به 200تن بالغ شده است.
آخرین کشته این گروه که شناسایی شده حسین راتب یکی از سرکردگان نظامی آن است.
حسین راتب با گروهش تلاش می‌کرد از سمت قلعه الزهرا به شهر زبدانی نفوذ کند ولی رزمندگان با کمینی که بر سر راه آنها گذاشته بودند او را به دام انداختند . در این کمین او و تعدادی از افرادش کشته شدند و تعدادی هم مجروح گردیدند.
بعد از شکست این اقدام، رژیم اسد و شبه‌نظامیان او از دو محور سهل و الهدا و محور جمعیات در غرب شهر زبدانی تهاجم دیگری را به شهر شروع کردند. سنگین‌ترین درگیریها دوباره شروع شد.
علاوه بر حزب‌الشیطان، نظامیان اسد نیز از ابتدای شروع جنگ در زبدانی تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.
در حالی‌که نبردها در زبدانی در جریان است وضعیت انسانی در این شهر بسیار وخیم توصیف می‌شود. هواپیماهای جنگی اسد تا کنون بیش از هزار بشکه انفجاری را بر روی شهر پرتاب کرده‌اند.
رژیم اسد می‌خواهد ساکنان این شهر که خواهان خارج شدن از آن هستند به شهر مضایا کوچ کنند تا آنها را تحت کنترل خود داشته باشد.
از آنجا که با کوچ اهالی زبدانی به شهر مضایا تعداد ساکنان شهر زیاد می‌شود، جمعیت زیاد در شهر این امکان را به رژیم اسد می‌دهد که با بمباران آن تلفات بیشتری بگیرد.
رزمندگان می‌گویند: رژیم اسد قصد دارد زیر ساخت شهر زبدانی را تغییر دهد و عناصری را که خود می‌خواهد در مناطق خالی از سکنه مستقر سازد.
ولی رژیم اسد با کمبود نیرو مواجه است و حتی با استفاده از عناصر حزب‌الشیطان و بمبارانهای وحشیانه بعد از یک ماه هنوز نتوانسته است شهر کوچک زبدانی را از کنترل رزمندگان خارج کند. رزمندگان سوریه می‌گویند: تا آخرین نفس از مواضع خود در این شهر دفاع خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a43f5051-686f-4ea8-8eb5-8a87c3b2125a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات