728 x 90

دریاچه ها و تالاب های ایران,

سلامتی مردم آذربایجان به‌دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه در خطر است

-

خشک شدن دریاچه ارومیه
خشک شدن دریاچه ارومیه
یکشنبه 4مرداد 94 - یک کارگزار رژیم در ستاد احیای دریاچه ارومیه به اثرات خشکی دریاچه ارومیه بر سلامت مردم اطراف این دریاچه اذعان کرد و گفت: بزرگترین مشکلاتی که ممکن است، در این منطقه به‌دلیل وجود گردوغبارهای برخاسته از مناطق خشک دریاچه ارومیه از نظر سلامتی ایجاد شود، مشکلات تنفسی و فشار خون است. علاوه بر آن، نشست نمک و بازتابش خورشید بر روی آن بر بینایی و پوست افراد تاثیر گذاشته و بیماریهایی را نیز در این زمینه ایجاد می‌کند.
اين کارگزار رژيم که مهدی احمدی نام دارد افزود: اکنون در وضعیتی قرار داریم که در همه کشور گرد و غبار وجود دارد و ارومیه در میان استانهای میانی از نظر وجود گرد و غبار در کشور قرار گرفته است؛ اما نگرانی که در مورد ارومیه وجود دارد، به‌دلیل وجود رسوبات نمکی و فلزات سنگینی است که نشست کرده و به مرور زمان ممکن است؛ در هوا بلند شود و حتی بروز بیماری سرطان در منطقه را نیز تشدید کند.
وی به بی‌عملی ارگانهای حکومتی در این مورد اذعان کرد و گفت: وزارت بهداشت و یا دانشگاههای علوم پزشکی مطالعه‌ای در مورد تاثیر خشکی دریاچه ارومیه بر سلامت مردم را انجام نداده‌اند.
وی در مورد مساحت متأثر از گرد و غبارهای قسمتهای خشک شده دریاچه ارومیه افزود این محدوده بین ۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر است، اما ناحیه‌ای که بیشتر مورد خطر قرار دارد، آذربایجان شرقی و تبریز است، زیرا سمت بادهای غالب این منطقه از غرب و جنوب غربی به سمت شرق می‌وزند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/914e76d5-6daf-4c35-81cf-2c4db22dd86a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات