728 x 90

تظاهرات معلمان در شهرهاى ايران,

عقب نشینی اجباری رژیم در برابر حرکت اعتراضی معلمان

-

در وحشت از خیزش معلمان، رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی تلاش دارند تجمع معلمان از شهرهای تهران، مشهد، مهاباد، یزد، کهکیلویه، مریوان، دلفان، خمین، اصفهان، کرمان، شهرضا، انزلی، سبزوار، رباط کریم، پاکدشت، سنندج، قزوین، شهرکرد، کرج، همدان، ارومیه، ساری و... در جلو مجلس رژیم را که در روز چهارشنبه 31تیرماه جلو مجلس رژیم برگزار شد کوچک و کم اهمیت جلوه بدهند.
آنها این طور وانمود می‌کنند که گویا این حرکت حرکتی صنفی بوده و نه سیاسی، در حالی که شعار معلمان تماماً سیاسی و در نفی سیاستهای ضد‌مردمی رژیم بود.
شعارهای آنان جلو مجلس رژیم چنین بود: ”نترسید نترسید ما همه باهم هستیم، معلم زندانی آزاد باید گردد، گرسنگی تاکی؟ و ما همه باهم برابریم“.
واقعیت این است که به‌رغم این تلاش‌های مذبوحانه، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نمی‌توانند وحشتشان را از خروش اعتراضی معلمان پنهان کنند. لذاست که با ورود به صحنه و غلط گویی کردن از برخوردی که مأموران رژیم با تعدادی از معلمان کرده‌اند، تلاش دارند به‌نحوی با همراه نشان‌دادن خود با معلمان و به‌اصطلاح حمایت از حرمت آنها، شاید که بتوانند حرارت و آتش آنها در اعتراضات بعدی را، اندکی هم که شده، پایین بیاورند.
ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس رژیم در واکنش به تجمع معلمان خواستار بررسی مشکل فرهنگیان توسط وزارت کشور شده و درخواست کرده است وزارت کشور رژیم موضوع آموزگارانی را که در کنار مجلس حضور داشتند مورد بررسی قرار دهد!.
به نوشته روزنامه حکومتی آرمان ابوترابی فرد از تشکیل کمیته مشترکی با همکاری مجلس و دولت آخوند حسن روحانی برای پیگیری مسائل مهم فرهنگیان خبر داده و ابراز امیدواری کرده که به نتیجه برسد.
سخنگوی وزارت کشور رژیم نیز بایک فقره عقب‌نشینی از غلطی که نیروهای سرکوب رژیم کرده و تعدادی از معلمان را دستگیر کرده‌اند گفته است: ”نیروی انتظامی تعدادی از افراد را دستگیر کرد اما آنها چند ساعتی مهمان نیروی انتظامی بوده‌اند و با ناهار از آنها پذیرایی شده و آزاد شده‌اند. البته سه چهار نفر که می‌خواستند سمت و سوی امنیتی به این تجمع صنفی بدهند را برای بررسی بیشتر نگه‌داشتند“ !
همچنین این مهره حکومت دولت آخوند حسن روحانی برخی اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع‌کنندگان در برخی رسانه‌های معارض برون‌مرزی را نیز تکذیب کرده است!
ملاحظه می‌شود وقتی به قول معروف ”سمبه پر زور باشد“، به‌رغم الدرم بلدرم‌های نیروی سرکوب رژیم، مقامات رژیم ناگزیرند پی‌درپی به صحنه بیایند و از غلطی که نیروی انتظامی در برخورد با معلمان دستگیرشده کرده، عذر تقصیر بخواهند.
بگذریم که این ادعای مقام دولت روحانی کذب محض است و ماهیت ضد‌مردمی رژیم و نیروی انتظامی آن با چنین اقداماتی البته که در تعارض و تقابل است. اما صرف بیان این حرف توسط مقام وزارت کشور رژیم ناشی از یک عقب‌نشینی آشکار در برابر اعتراض قدرتمند معملمان جلو مجلس رژیم است، و برخلاف گذشته که مقامات وزارت کشور و نیروی انتظامی رژیم برای معترضان خط و نشان می‌کشیدند که ”چنین و چنان می‌کنیم“، این بار مقامات رژیم کاملاً از موضع ضعیف با حرکت اعتراضی معلمان برخورد می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70eeda9a-07ce-498c-9576-1b1a8292f4ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات