728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۲تیر ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 22تیر در آخرین روز مذاکرات؛ صحنه بالا گرفتن تخاصم بین خامنه‌ای و رفسنجانی است، تیترهای مربوط به اظهارات خامنه‌ای در تمام روزنامه‌های حکومتی انعکاس یافته:

آرمان: خامنه‌ای: مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار نیست

آفتاب یزد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی: اسلام رحمانی نشات گرفته از لیبرالیسم نه اسلامی است نه رحمانی

رسالت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و تشکلهای دانشجویی: کسانی که حوادث 88 را به راه انداخته‌اند قابل اعتماد نیستند – منظور برخی از اسلام رحمانی لیبرالیسم است... از بعد از رحلت امام سعی یک مجموعه مصممی بر این شد که به کل آرمانهای انقلاب را بشورند بگذارند کنار... مشت خودشان را باز کردند که می‌خواهند آرمانها را به کل کنار بگذارند البته حالا پخته‌تر شدند حالا نمی‌گویند می‌خواهند آرمانها را کنار بگذارند اماصریح نمی‌گویند به جای این‌که بگویند عمل می‌کنند از اونروز شروع شده بی‌وقفه هم کار کردند فقط هم در داخل کار نکردند هم در داخل کار کردند هم در خارج کار کردند هم از عنصر فکری استفاده کردند هم از عنصر علمی استفاده کردند هم از عنصر هنری استفاده کردند هم از عنصر سیاسی استفاده کردند...

پاتک رفسنجانی به اظهارات خامنه‌ای در روزنامه‌های باند خودش انعکاس یافته است و در پاسخ رفسنجانی به شیوه خودش به خامنه‌ای، شدت پیش لرزه‌های دوران «پسا مذاکرات» در تعمیق شقه در رأس نظام برملا شده است:

ابتکار: هاشمی رفسنجانی: تصمیمات جامع را به مردم واگذار کنیم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر می‌خواهیم افکار دانشجویان خوب باشد، نباید محیط دانشگاه را آلوده به اختلافات خارج از اخلاقیات اسلامی و انسانی کنیم.
رفسنجانی در دیدار جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، فضای باز و آزاد دانشجویی را با همه مشاجرات غیرپرخاشگرانه، مفید دانست.

جمهوری اسلامی: به‌دنبال مصاحبه روزنامه انگلیسی زبان گاردین، با هاشمی رفسنجانی، بسیاری از رسانه‌های جهانی و متأسفانه چند رسانه داخلی تلاش کرده‌اند که کلمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را برابر سلایق سیاسی خود یا برای برداشت‌های تفرقه‌افکن و تخریبی تعبیر و تفسیر کنند... اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که برای تنویر افکار عمومی و مزید اطلاع بعضی از رسانه‌ها که منبع آنها تحلیل‌گران صهیونیستی بوده‌اند، متن کامل مصاحبه را که عیناً از نوار پیاده شد، منتشر می‌نماید.

در حالی که روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی صفحات اول خود را با عناوینی مثل ایستگاه آخر مذاکرات، آماده‌باش برای جشن هسته‌یی و نظایر آن پرکرده‌اند، روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن ابراز بدبینی به مذاکرات، حملات شدید خود را به باند رفسنجانی روحانی ادامه داده‌اند:


کیهان: رسالت نوشت «آقای روحانی می‌گوید شجاعت فقط در جنگ نیست و گاه شجاعت در صلح و عقب‌نشینی بالاتر است. به ایشان باید گفت شجاعت بالاتر از این در زمانی است که آقای رئیس‌جمهور پشت تریبون بروند و به ملت ایران بگویند، من در مقایسه کردن جامعه کنونی ایران با جامعه کوفه در زمان امام‌حسن (ع) اشتباه کردم

سیاست روز: برخی در داخل همواره تصورشان بر این بوده است که پس از توافق هسته‌یی ایران و ۱+۵ که با محوریت آمریکا و گفت‌ و گوهای رودرروی ایران و آمریکا جریان دارد، مناسبات دو کشور هم حسنه خواهد شد.
ایجاد چنین فضایی، یعنی فضای بی‌تفاوتی به رفتارهای خصمانه و جنایتکارانه آمریکا علیه ایران و مردم انقلابی، استحاله فرهنگی و سیاسی را در میان مردم ایجاد خواهد کرد، همان‌طور که در میان برخی شخصیتهای سیاسی ایجاد شده است. این استحاله باعث خواهد شد آرمانهای اصلی و مهم انقلاب به فراموشی سپرده شود

بحرانهای دامنگیر نظام پس از مذاکرات در روزنامه‌های دوشنبه موضوع جدی‌ترین تخاصمات باندی است، که در آن می‌توان عرصه‌های رویارویی آتی باندها از رأس تا بدنه را دید:


وطن امروز: امیدواریم افق دید سیاستمداران و مدیران ایرانی... بالاتر از سقف آرزوهای پوچی هم‌چون «تعامل با آمریکای مفلوک و شکست‌خورده» و اروپای بحران‌زده به‌عنوان مجموعه‌یی قدر قدرت (!) صعود یابد و بلافاصله پس از لغو احتمالی تحریمها، مجدداً در نقش قدیمی دولت مشتاق «خام‌فروشی حداکثری منابع خدادادی» و بی‌برنامه در عرصه اقتصاد و سیاست بین‌الملل غرق نشوند!

جوان: کسانی که در آرزوی برقراری روابط ایران و آمریکا بوده و از امکان بازگشایی سفارت آمریکا در تهران سخن می‌گویند، باید به این نکته توجه داشته باشند. ... شرط قرار گرفتن تحت ولایت الهی، مبارزه با طاغوت است

روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی کماکان بعد از زهر هسته‌یی بر ضرورت زهرخوران در سایر عرصه‌ها تأکید می‌کنند و تهدید انفجار اجتماعی در اثر نفرت از رژیم و سرنگونی را به باند رقیب گوشزد می‌کنند.


اعتماد: درسهایی که باید از مذاکرات گرفت... کار پرونده هسته‌یی ایران به وزیری کاردان و تیمی کاربلد واگذار شد، نتایج خوبی ایجاد شد که راه گریز از خطرات بزرگی بود. همین تجربه می‌تواند در سیاست داخلی کشور از جمله در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به‌کار گرفته شود.
اگر این دروس از روند دو ساله مذاکرات از سوی دولت در سیاست داخلی نیز اجرایی شود دیگر نگرانی‌هایی که در خصوص پایگاه اجتماعی و تضعیف آن به‌دلیل عدم رضایت کافی از بهبود مسائل سیاست داخلی کشور وجود دارد، نیز رفع خواهد شد.

گرانی و ناکارآمدیهای حکومتی همراه تخاصمات باندی در سایر عرصه مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های دوشنبه است:


آفتاب یزد: رئیس فراکسیون زنان مجلس کشف کرد: ضعف ایمان یکی از عوامل کارتن خواب شدن زنان!

ابرار: یک نماینده: 7هزار نفر از شاغلین در پدیده شاندیز اخراج شدند

ابرار: 37درصد متکدیان کشور «زن» و 70 درصد غیرتهرانی هستن

ابرار اقتصادی: تعداد دکلهای حفاری گم شده زیادتر شد

ابرار اقتصادی: بدهی 18300میلیارد تومانی نفتیها به دولت

روزان: چراغ سبز دولت به افزایش قیمتها.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec387065-35d2-46b4-8d0d-282b401342b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات