728 x 90

اخبار آسیای شرقی,

میانمار - برگزاری اولین انتخابات پس از ۲۵سال

-

میانمار - برگزاری اولین انتخابات
میانمار - برگزاری اولین انتخابات
5شنبه 18تیر94 -بنا‌ به گفته یک مقام میانماری اولین انتخابات سراسری در میانمار طی ۲۵ سال گذشته در ۸ نوامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود. و قرار است امروز به‌طور رسمی شود.
در این انتخابات آنگ سان سوچی از حزب اتحاد ملی برای دموکراسی رقیب حزب حاکم اتحاد همبستگی و توسعه است. در آخرین انتخابات آزاد میانمار مربوط به سال ۱۹۹۰ بود که طی آن حزب اتحاد ملی برای دموکراسی توانست به اکثریت قابل‌توجه کرسیهای پارلمان دست یابد اما ارتش با غیرقانونی اعلام کردن انتخابات، نتیجه رأی‌گیری را باطل اعلام کرد و آنگ سان‌سوچی را تا سال ۲۰۱۱ در بازداشت خانگی نگهداشت.

آنگ سان‌سوچی در سال ۲۰۱۲ در انتخابات میاندوره‌ای شرکت کرد و به عضویت پارلمان درآمد.
در روز پنجشنبه، ۴ تیر امسال، پارلمان میانمار پس از سه روز مذاکره پیرامون اصلاح قانون اساسی سال ۲۰۰۸ این کشور، با اصلاحات مربوط به اختیارات ویژه ارتش و رفع موانع قانونی انتخاب آنگ سان‌سوچی، به‌ریاست جمهوری مخالفت کرد.
جمهوری متحده میانمار که پیشتر با نام برمه شناخته می‌شد، در جنوب شرق آسیا واقع شده و با بنگلادش، هند، چین و تایلند هم‌مرز است. جمعیت این کشور به حدود ۵۱ میلیون نفر می‌رسد که دین ۸۰ درصد آنان بودایی است. حدود ۷ درصد مردم این کشور مسیحی، حدود ۶ درصد پیرو آیینهای بومی و حدود ۴ درصد مسلمان هستند.
در پی چندین دهه جنگ بین برمه و نیروهای انگلیسی مستقر در شبه قاره هند، تمامی خاک برمه سرانجام در سال ۱۸۸۶ توسط انگلستان تصرف شد و برمه تحت استعمار کامل انی کشور قرار گرفت. این سرزمین در سال ۱۹۴۸ با نام جمهوری متحده برمه استقلال یافت و تا سال ۱۹۶۲ از حکومت دموکراتیک کثرت‌گرا همراه با فعالیت احزاب متعدد و انتخابات آزاد برخوردار بود.
در آن سال، ارتش با کودتای نظامی قدرت را در دست گرفت و تا سال ۲۰۱۱، نظامیان به‌طور مستقیم یا از طریق اعمال نفوذ در روندهای سیاسی و دولتهای دست‌نشانده خود، بر این کشور حکومت می‌کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51e33126-47cf-470d-9854-64f337ba4de5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات