728 x 90

پرونده هسته ای ایران,مذاكرات هسته اي,روابط ایران و

اکونومیک تایمز: فشار تازه در مذاکرات اتمی ایران، در تهران و در وین

-

یوکیو آمانو
یوکیو آمانو
سایت تایمز اقتصادی 2ژوئیه 2015 برابر با 11تیر 94 در گزارشی به‌نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: وزرای خارجه قدرتهای بزرگ و رئیس دیدبان اتمی سازمان ملل قرار است طی 6روز، فشار دوجانبه‌ای را برای حل توافقنامه اتمی دور از دسترس، با رژیم ایران، در نبرد دیپلوماتیک پرخطری شروع کنند.
یوکیو آمانو رئیس آژانس انتطار می‌رود مذاکراتی را در تهران برگزار کند که به‌دنبال حل یکی از مشکل‌ترین موضوعات مذاکرات طولانی‌مدت می‌باشد که، تحقیقات متوقف شده در مورد فن‌آوری مشکوک به بمب اتمی ایران می‌باشد.
وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و چین انتظار می‌رود که به مذاکرات اصلی در وین جایی که کری وزیر خارجه با وزیر خارجه رژیم از شنبه درگیر می‌باشد بپیوندند.
کری روز چهارشنبه یک روز بعد از این‌که ضرب‌الاجل برای توافق به‌طور موثری تا 7ژوئیه تمدید شد گفت: ما به سختی تلاش می‌کنیم و موضوعات سختی پیش رو داریم. ولی ما معتقدیم پیشرفت داریم و به‌خاطر آن به کارمان ادامه می‌دهیم.
موضوعات سخت از جمله سرعت و زمانبندی رفع تحریمها، مکانیزم بازگشت تحریمها و آینده تجهیزات سریع فن‌آوری اتمی رژیم ایران، می‌باشند.
 
بیشتر بخوانید:
خاطر نشان می‌شود که آمانو امروز در تهران با مقامات حکومت آخوندی بر سر موضوعات اتمی وارد گفتگو شد و این موضوع انعکاسات متفاوتی در بین باندهای حکومتی داشته است در روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی در روز 11تیر  این سفر  را به شکل دلخواه خود انعکاس دادند:
ابتکار: آمانو حامل چه پیامی است؟
اعتماد: دیپلوماتها در وین آمانو در تهران
قانون: رایزنیهای فشرده در روزهای حساس- آمانو از ما چه می‌خواهد؟ - مشاور
بین‌الملل رئیس مجلس: آمانو برای عذرخواهی به ایران می‌آید- کارشناس مسائل
بین‌المللی: تلاش آمانو برای حل مسائل فنی است سفیر سابق ایران در مکزیک:آمانو بی‌طرف نیست
اطلاعات: مذاکره مدیرکل آژانس اتمی با روحانی در تهران
آفتاب یزد: با توجه به گفته‌های قبلی طرف مقابل ایران که بارها به ضرورت بازدید از برخی از مراکز ما و فعالیتهای در آن اشاره کرده است، بازدید آمانو از این
مراکز در پوشش دیدار با مقامات می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند.
نکته دیگری که در سفر آمانو باید به آن اشاره کرد این است که او در مدت حضورش به ایران، مطمئناً از نقاطی از مراکز حساس ایران هم بازدید خواهد کرد و در قبال این بازدیدها گزارش خود را تنظیم می‌کند مطلب سوم این است که سفر آمانو به همراه هیأتی به ایران، نزدیکترین راهی بوده که مورد توافق 1+5 و
کشورمان قرار گرفته است تا آمانو ضمن بازدید از برخی مراکز، گزارشی که امیدواریم گزارش مطلوبی هم باشد را به 1+5 بدهد. با این کار آمانو، دیگر بحث بازدید بازرسان هم از بین خواهد رفت و در واقع او به‌عنوان دبیرکل سازمان، نقش بازرس را ایفا می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17728adb-cece-450a-9914-9ea0438779aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات