728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

جزئیات جدید از حملات تروریستی در کویت و فرانسه

-

تهاجم تروریستی به مسجد امام صادق در کویت
تهاجم تروریستی به مسجد امام صادق در کویت
جزئیات جدیدی از سه حمله تروریستی روز جمعه پنجم تیرماه، در کویت، تونس و فرانسه به دست آمده است. .
وزارت کشور کویت اعلام کرده است آنها هویت فرد مهاجم را شناسایی کرده‌اند. بر اساس گفته‌های مقامات کویتی، نام او فهد سلیمان عبدالمحسن القباع و شهروند عربستان سعودی است. گروه موسوم به حکومت اسلامی که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، او را با نامی که به او داده شده بود، ابوسلیمان الموحد، معرفی کرده است. وی اهل عربستان است.
خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد، پلیس آن کشور مردی که مهاجم انتحاری‌کننده را به مسجد امام صادق رسانده بود را نیز بازداشت کرده است. راننده بازداشت شده، فرد مقیم غیرقانونی توصیف شده و متولد ۱۹۸۹ (۲۶ ساله) است. صاحب خانه راننده نیز بازداشت شده است.


در فرانسه پلیس اعلام کرد سر فرد کشته شده در حمله به کارخانه گاز در جنوب شرق فرانسه که هروه کورنارا نام دارد به دست یاسین صالحی از بدنش جدا شده بود. شبکه خبری ان‌.بی.سی به‌نقل از مقامات قضایی فرانسه می‌گوید او به جرم خود اعتراف کرده است.
صالحی هنوز به‌طور رسمی متهم نشده است و دادستانی فرانسه نیز از دادن هر گونه توضیحی در مورد اعترافهای او خودداری کرده است.

به گزارش ان‌بی‌سی، همسر صالحی، خواهرش و یک فرد دیگر نیز بازداشت شده‌اند.
یادآوری می‌شود در سه حمله تروریستی جداگانه که در روز جمعه، پنجم تیر ماه رخ داد، و طی آن دست‌کم ۲۷ نفر در انفجاری انتحاری در کویت، بیش از۳۷ نفر در حمله‌یی به ساحل شهر سوسه در تونس و یک نفر در حمله‌یی به یک کارخانه گاز در فرانسه کشته شدند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/270857be-a7d3-45f2-a341-7057fd929aca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات