728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی ماریا فرناندز دلا وگا - معاون اول پیشین نخست‌وزیر اسپانیا در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

-

ماریا فرناندز دلا وگا - معاون اول پیشین نخست‌وزیر اسپانیا
ماریا فرناندز دلا وگا - معاون اول پیشین نخست‌وزیر اسپانیا
خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی عزیز، میهمانان برجسته، دوستان مقاومت ایران،
بسیار خوشحالم که امروز در کنار همهٴ شما در این برنامه حضور دارم که خواستار دموکراسی، آزادی، حقوق‌بشر مدنی و سیاسی، عدالت و برابری است.
برنامه‌یی که به‌حق خواستار تمام حقوقی است که در قرن 21ام تمام شهروندان جهان باید از آن برخوردار باشند ولی چنین حقی در ایران به آنها داده نمی‌شود.
تبریک می‌گویم بابت مبارزه‌تان، دوستان ایرانی، تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم چرا که هر چند درست است که شما برای خلق خودتان مبارزه می‌کنید، ولی با این کار نه تنها از مردم خود دفاع بلکه از تمام بشریت دفاع می‌کنید. و این مبارزه‌یی است که باید در آن پیروز شوید. همه ما باید در آن پیروز شویم. یعنی ما در این مسیر به شما کمک خواهیم کرد که پیروز شوید، چرا که هم ایران و هم ما به آن نیاز داریم. افراطی‌گرایی که این میزان درد و رنج در همه جای دنیا ایجاد کرده است، به‌طور خاص علیه زنان، چیزی که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود. یکی از بزرگترین خوشحالی‌های من امروز این است که می‌بینم یک زن توانمند و درخشان مانند مریم رجوی شورای ملی مقاومت ایران را رهبری می‌کند و این‌که می‌بینم برابری و حقوق زنان در خط مقدم اقدامات این سازمان هستند. چرا که بدون تردید اینها اصلی‌ترین عوامل هر مبارزه‌یی برای دموکراسی هستند. من به‌خوبی زنان ایرانی را درک می‌کنم، من در حکومتی بزرگ شدم که تحت (سلطه) یک دیکتاتور بود. خوشبختانه بیش از ۴۰ سال است که دموکراسی را در اسپانیا بازیافته‌ایم، ولی من هرگز فراموش نمی‌کنم مبارزه برای برابری را که در این سالیان ما زنان باید به پیش می‌بردیم.
به همین دلیل زنان ایران را خوب درک می‌کنم، دوست من شما را به‌خوبی درک می‌کنم و می‌دانید که همیشه در کنار شما خواهم بود برای دفاع از آرزوهای بر حقتان. زیرا علاوه بر این به‌نظرم همهٴ ما می‌دانیم که دموکراسی واقعی بدون برابری وجود نخواهد داشت. ما صحبت از پایه‌یی‌ترین اصول دموکراسی می‌کنیم، از آزادی، عدالت، حق شهروندی، حق مسلم هر انسان، و هیچ زنی در هیچ کجای جهان نیست، از هر قوم و مذهبی، که نخواهد در آزادی و شرافت زندگی کند و طبعاً هیچ زنی در جهان وجود ندارد که چنین حقی را نداشته باشد. برای همین ما تمام زنان جهان همراه زنان ایران هستیم. از جنبش شما حمایت می‌کنیم، چرا که همانند شما کاملاً مطمئنیم که بدون برابری، هیچ عدالتی وجود ندارد، چرا که مانند شما ما هم بر این باوریم که هیچ سلاحی قوی‌تر از صدای خود زنان برای تغییر و در برابر تبعیض علیه زنان وجود ندارد. بله صدای رسا و قوی زنان و برایم باعث خوشبختی بسیار است که زنان ایرانی این‌طور قوی می‌توانند صدای خود را بلند کنند. چرا که مبارزه برای برابری مبارزه برای دموکراسی است، برای عدالت، مبازره علیه بنیادگرایی است که نه تنها خوبی زنان بلکه خوبی همهٴ بشریت را می‌خواهد.
دوستان مقاومت ایران، به‌پیش بروید! ادامه بدهید! با شور و اشتیاق برای آزادی، اشتیاق برای دموکراسی و اشتیاق برای برابری. مقاوم بمانید! چرا که ما پیروز می‌شویم! خیلی ممنون.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23fd4a73-ab94-4def-87d1-36aabdaf660e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات