728 x 90

فقر و بيكارى,اعتياد و مواد مخدر,

۴ میلیون معتاد و پایین آمدن سن اعتیاد

-

اعتیاد در دولت  آخوند  روحانی
اعتیاد در دولت آخوند روحانی
ایادی و مهره‌های وابسته به نظام آخوندی از طریق تجارت و فروش مواد مخدر و به جیب زدن انبوهی پول مردم، جوانان را به دام اعتیاد می‌اندازند وضعیت درگیری مهره‌ها و باندهای درونی رژیم در تجارت کثیف مواد مخدر آن‌قدر فضاحت‌آور است که وزیرکشور رژیم در جریان جنگ باندی ناگزیر شد صدایش را علیه این تجارت جنایتکارانه و پولهای کثیف ناشی از آن بلند کند.

واضح است که قربانی اول و آخر این مسأله مردم و به‌خصوص جوانان کشور هستند که روز به روز هم تعداد معتادان افزوده می‌شود و هم سن اعتیاد پایین‌تر می‌آید.

علی هاشمی یک کارگزار رژیم که رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی است، آمار معتادان کشور را رقم 4 میلیون نفر اعلام کرده است. البته بعید است که وی همه واقعیت را در زمینه رشد اعتیاد و آمارمعتادان داده باشد و آمار را دستکاری و کوچک نمایی نکرده باشد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا 2تیر 94 از قول همین مهره نظام نوشته است، میزان خسارتی که مواد مخدر به اقتصاد کشور وارد می‌کند 40هزار میلیارد تومان است.

درصورتی‌که سال گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور دولت آخوند حسن روحانی این رقم را 10هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

بنابرگفته علی هاشمی در اواسط سال 1384 آمار مصرف کنندگان قرصهای صنعتی زیر10هزار نفر بود اما در سالهای 90 به بعد شمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی به 330هزار نفر رسیده است که بنابر گفته او البته آمارهای غیررسمی بالاتر است.

علی هاشمی همچنین اعتراف کر‌ده است روزانه حداقل 100نفر آلوده به مواد مخدر می‌شوند و در یک دهه اخیر روزانه هشت نفر بر اثر مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.

در مورد زنان معتاد به مواد مخدر این مقام رژیم گفته است: ” «در دهه ۷۰ ٬ آمار اعتیاد در زنان ۵/ ۴ درصد از کل مصرف‌کننده‌ها بود که اکنون با توجه به آمار رسمی به ۱۰ درصد رسیده است».

بنابر گفته کارگزاران رژیم هم‌اکنون سن اعتیاد به 13سال رسیده و مدیرکل بهزیستی استان فارس شمار معتادان را نگران‌کننده دانسته است.

در مورد نقش رژیم آخوندی در مورد گسترش مواد مخدر و آلوده کردن مردم به آن، آن‌قدر موضوع واضح است و به قول معروف آش آن‌قدر شور است که هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص نظام آخوندی ناگزیره به اعتراف به این امر شده است.

به گزارش روزنامه حکومتی ابتکار 1تیر 94 رفسنجانی طی سخنانی منتشر نشده در دیدار با تعدادی از ایادی رژیم در دزفول گفته است: ”اشاره کردند به وسعت پرونده‌ها و آسیبی که از این ناحیه جامعه مان می‌بیند، نه این‌که نباید کاری می‌شد حتماً باید می‌شد اما بالاخره کسانی هستند که ریشه اصلی این اعتیاد در کشورند. این آدمهایی که توی خیابانها آلوده می‌شوند در زندان می‌افتند از آنجا هم دزد بیرون می‌آیند و خانواده‌اش این‌جا متلاشی می‌شود. این به‌خاطر فقر و خیلی از عوامل دیگر است. اینها به هم مربوط است مثل یک زنجیر و دارد رنج می‌دهد کشور را... . بیکاری که باز به همین مربوط می‌شود“.
حسین راغفر یکی از کارشناسان رژیم نیز اعتراف می‌کند که فساد سران و مهره‌های رژیم باعث پدید آمدن آسیبهای اجتماعی نظیر اعتیاد می‌شود و در این رابطه می‌گوید: ”این فساد‌ها علاوه بر این‌که مردم را از هر گونه ایجاد توسعه و پیشرفتی خصوصاً در زمینه معیشت و اقتصادشان ناامید می‌کند منجر به فروپاشی اجتماعی هم می‌شود. کافی است که به آمار‌هایی که از آسیبهای اجتماعی منتشر می‌شود نگاه کنید همین میزان بالای افسردگی، اعتیاد، طلاق سرخوردگی، خودکشی تمام اینها نشانه‌های احتمال ورود به فروپاشی اجتماعی هستند. اینها همه اشکالی از فروپاشی اجتماعی هستند که ممکن است رخ بدهد. در واقع ما با نوعی شورش مواجه هستیم منتها شورش علیه خود و اطرافیان خود. شهروندان ناامید و سرخورده بر خودشان می‌شورند معتاد می‌شوند افسرده می‌شوند. “ (روزنامه ابتکار26خرداد94)

طبعا مهره‌ها و سران رژیم نظیر رفسنجانی، رحمانی فضلی، حسین راغفر و... که هر یک به‌نحوی اعتراف می‌کنند رژیم آخوندی خود مسبب آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد است، اعترافهاشان در راستای جنگ وجدال باندی و در جهت منافع شخصی یا باندی است، و هیچ‌گاه دلشان به‌حال مردم نسوخته است. زیرا این افراد خود از سران و مهره‌های دانه درشت همین رژیمی هستند که عامل و باعث اعتیاد و سایر مفاسد اجتماعی است.

بنابراین وقتی رفسنجانی تلاش می‌کند وانمود کند که مسبب این اوضاع دولت قبلی است، تلاشی عوامفریبانه و دجالگرانه است تا اصل نظام را در ببرد.

واقعیت این است که تمامیت نظام آخوندی مسبب این وضعیت و گسترش اعتیاد است. برای نظام آخوندی این مهم است که جوانان و نیروی عظیم آنها در مسیر مبارزه برای کسب آزادی غصب شده، به‌کار نیاید. بنابراین به قول مهره رژیم حسین راغفر وادار کردن مردم که در ناامیدی و سرخوردگی علیه خودشان ”شورش کنند“ و معتاد و افسرده شوند برای رژیم چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a2959ba-b389-451f-b69e-cc1d86aaf13c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات