728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی دینا روهرا باکر - رئیس زیرکمیتهٴ اروپا - آسیا در کنگرهٴ آمریکا در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

-

دینا روهرا باکر - رئیس زیرکمیتهٴ اروپا-آسیا در کنگرهٴ آمریکا
دینا روهرا باکر - رئیس زیرکمیتهٴ اروپا-آسیا در کنگرهٴ آمریکا
عاشقان آزادی، عاشقان آزادی، عاشقان لیبرتی به شما درود می‌فرستم. روزی را می‌بینم که چماقداران موتورسوار دیگر مردم صلح‌جو را در خیابانها برای ساکت‌کردن آنها در ایران مورد ضرب و شتم قرار نمی‌دهند. روزی را می‌بینم که دیگر زنان که حقوق خود را مطالبه می‌کنند، در ایران به زندان انداخته نمی‌شوند، مورد ضرب و شتم و تعرض قرار نمی‌گیرند و کشته نمی‌شوند. روزی را می‌بینم که انتخابات در ایران برگزار خواهد شد روزی را می‌بینم که ایران دوباره به خانوادهٴ ملل آزاد می‌پیوندد. روزی را می‌بینم که از ساکنان کمپ لیبرتی به‌عنوان قهرمان در ایران آزاد استقبال می‌شود. امروز، باعث افتخار من است که به شما بپیوندم و به آخوندهای فاسد و بی‌رحم که امروز ایران را تحت سلطه دارند، یادآوری کنیم که پایان آنها نزدیک است و به‌زودی فرا خواهد رسید.

من نمایندهٴ کنگره از کالیفرنیا هستم. ما در کنگره 2 عکس روی دیوار داریم. شاید دوست من باب به‌یاد نداشته باشد عکس دوم کیست. یادت هست؟ بیشتر افراد به آن توجه نمی‌کنند، (با این‌که) آنجا کار می‌کنند، فقط دو عکس روی دیوار مجلس نمایندگان کنگرهٴ آمریکا هست. البته یکی از آنها از جرج واشینگتن است. نقاشی برجستهٴ دیگر از مارکی دو لافایت است. فقط همین دو نفر. چرا؟ آنها بنیانگذار هستند، ولی چرا کنگره طی این سالیان لافایت را بزرگداشته است؟ چون لافایت در زمانی آمد که ما در حال جنگ برای آزادی و استقلال خودمان بودیم و به مردم آمریکا پیوست و به ما کمک کرد تا از شر دیکتاتوری سلطنتی انگلستان خلاص شویم و امروز من به لافایت می‌گویم، این‌جا هستم تا به این نبرد بپیوندم، همراه با این افراد شجاع که برای آزادی مبارزه می‌کنند.

لافایت و دیگر حامیان فرانسوی که به کمک ما در انقلابمان برخاستند، به مردم آمریکا یادآوری می‌کنند که ما مدیون دیگرانی هستیم که برای کسب آزادی به ما کمک کردند. لذا این وظیفه ما است به‌عنوان کسانی که از سراسر دنیا آمده‌ایم و این سنگر بزرگ آزادی را بنا کرده‌ایم، این وظیفه ما است که با شما کار کنیم که برای ترویج آزادی در کشورتان مبارزه می‌کنید و من امروز به شما تعهد می‌دهم که ما در کنگرهٴ آمریکا با مذاکراتی راضی نخواهیم شد که مستبدان بی‌رحم و فاسدی را (پا بر جا می‌گذارد) که به‌دلیل رفتار تهاجمی و اعتقاد افراطی به مذهبشان در قدرت باقی مانده‌اند، ما پشت آرمان شما را خالی نخواهیم کرد تا شما نیز به‌عنوان افراد آزاد و دموکراتیک به ما بپیوندید، کسانی که حق دارند که اعتقادات خود را بیان کنند و در آزادی و عدالت زندگی کنند.

لافایت به آمریکا نیامده بود که در مذاکرات با انگلیسیها به ما کمک کند. لافایت آمد تا اطمینان حاصل کند که ما در نبردمان پیروز می‌شویم. و امروز افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند، حفظ مذاکرات با رژیم آخوندها مهم‌تر از همکاری با شما و مردم ایران برای نابودی این رژیم است. و من امروز به شما می‌گویم، آن رآکتور اتمی که این‌قدر وقت و انرژی ما صرف آن شده، این مسألهٴ اصلی نیست، مسألهٴ اصلی این است که آیا آخوندها در قدرت می‌مانند یا خیر؟ مسألهٴ مهم این نیست که تضمین کنیم یک رآکتور اتمی در ایران باشد یا نباشد، مسألهٴ مهم این است که آیا ما تغییر رژیم در ایران خواهیم داشت یا نه.

تا وقتی آخوندها در قدرتند، هیچ فرقی نمی‌کند که یک رآکتور اتمی وجود داشته باشد یا نه، چون آخوندها می‌توانند سلاح اتمی را از جای دیگر به‌دست بیاورند. حرف آخرم این است، شما یک نبرد طولانی را پیش می‌برید که به پایان خود نزدیک می‌شود. من با رهبران شما موافقم، با آنهایی که می‌گویند روز موعود نزدیک است موافقم. و در آن روز که شما به خانوادهٴ ملل آزاد پیوسته باشید و جوانان بتوانند انتظار زندگی آزاد داشته باشند و در ارتباط با مردم جهان باشند، در آن روز شما می‌توانید از خودتان راضی باشید، هم‌چون بنیانگذاران ایالات متحدهٴ آمریکا، که شما هم به وظیفه خود عمل کرده‌اید. و من مفتخرم که امروز در کنار شما ایستاده‌ام. خدا شما و آرمان شما را حفظ کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07a0f6b8-bcba-41ef-88b3-d62998e5f133"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات